CzechTourism zvyšuje rozpočet na sousedních trzích o 2 miliony

Agentura CzechTourism zvyšuje marketingový rozpočet na sousedních trzích o dva miliony korun na trh. Používá peníze z rezerv na projekty centrálně zrušené kvůli koronaviru. Aktivity zahraničních zastoupení jsou podporovány také centrálně, v nejbližší době spustí novou webovou stránku propagující turistické cíle v České republice. Zajímavá místa v regionech podpoří i kampaň, která začne v září a měla by pomoci prodloužit turistickou sezonu. ČTK to sdělila mluvčí agentury CzechTourism Ivana Vejvodová. 

Rozpočet CzT na marketing na sousedních trzích se zvyšuje o dva miliony

CzechTourism se podle Vejvodové nyní zaměřuje na sousední země. Z hlediska cestovního ruchu jsou pro Česko podle ředitele agentury Jana Hergeta klíčové. V hromadných ubytovacích zařízeních tvoří třetinu všech zahraničních hostů, navíc přijíždějí opakovaně a objevují i méně známá místa. „Zvýšená podpora je věnována zejména segmentu MICE, lázeňství a nejvíce zasaženým regionům,“ uvedla Vejvodová. 

Naplánována je také celosvětová on-line kampaň, která bude propagovat téměř 600 turistických cílů v regionech pomocí inzerce na Googlu a Facebooku ve strategických teritoriích. Místa i cílové země si podle Vejvodové určily regiony. Na kampaň je vyhrazeno 20 milionů korun. Inzerce bude propojena s novou stránkou www.visitczechrepublic.com

Agentura CzechTourism má aktuálně 22 zahraničních zastoupení, každé pracuje s ročním rozpočtem na provoz a marketing v průměru 5,5 milionu korun. Celkový rozpočet CzechTourism činí 350 milionů korun. Podnikatelské svazy v záchranném plánu pro cestovní ruch navrhovaly jeho bezodkladné zvýšení. Vláda v pondělí schválila krizový akční plán pro cestovní ruch, kde je pro příští a následují roky navrhováno zvýšení na 500 až 600 milionů korun na rok. Srovnatelně s Českem dávají do podpory národním agenturám podle Vejvodové například Řecko, Nizozemsko, Maďarsko a Slovinsko. Vyšší rozpočet má podle ní Rakousko nebo Německo.  

V cestovním ruchu v České republice je zaměstnáno asi 240 tisíc lidí. Odvětví každý rok do veřejných rozpočtů odvádí více než 125 miliard korun. Podle agentury CzechTourism tvoří cestovní ruch tři procenta z hrubého domácího produktu Česka. Letos se kvůli koronaviru a souvisejícím vládním opatřením počítá s propadem cestovního ruchu o více než polovinu. Podle průzkumu společnosti Economic Impact budou nejvíce zasaženy Praha, Karlovarský a Jihomoravský kraj.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?

Česká unie cestovního ruchu zve na online tiskovou konferenci s názvem „Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?". Kromě novinářů jsou zváni i zástupci odborné veřejnosti. Tisková konference proběhne 22. června od 15 hodin.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Experti: Covidové certifikáty jsou pro tuzemský cestovní ruch klíčové

Zavedení evropských covidových certifikátů, a tím uvolnění cest cizinců do Česka, je klíčové pro tuzemský cestovní ruch. Bez toho řada firem a podnikatelů nemá šanci přežít, shodli se v úterý účastníci debaty na téma tzv. covidových pasů. Podle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

ACK: Vláda otevřela incomingové agentury, klienti však nesmí přijet

Dne 10. května 2021 bylo ukončeno nařízení, které doposud omezovalo možnost mít otevřené provozovny. To znamenalo, že i cestovní agentury a cestovní kanceláře pracující v incomingovém cestovním ruchu mohly otevřít své provozovny. Nicméně vláda svým rozhodnutím tyto provozovny sice...

Číst více