CzechTourism zvyšuje rozpočet na sousedních trzích o 2 miliony

Agentura CzechTourism zvyšuje marketingový rozpočet na sousedních trzích o dva miliony korun na trh. Používá peníze z rezerv na projekty centrálně zrušené kvůli koronaviru. Aktivity zahraničních zastoupení jsou podporovány také centrálně, v nejbližší době spustí novou webovou stránku propagující turistické cíle v České republice. Zajímavá místa v regionech podpoří i kampaň, která začne v září a měla by pomoci prodloužit turistickou sezonu. ČTK to sdělila mluvčí agentury CzechTourism Ivana Vejvodová. 

Rozpočet CzT na marketing na sousedních trzích se zvyšuje o dva miliony

CzechTourism se podle Vejvodové nyní zaměřuje na sousední země. Z hlediska cestovního ruchu jsou pro Česko podle ředitele agentury Jana Hergeta klíčové. V hromadných ubytovacích zařízeních tvoří třetinu všech zahraničních hostů, navíc přijíždějí opakovaně a objevují i méně známá místa. „Zvýšená podpora je věnována zejména segmentu MICE, lázeňství a nejvíce zasaženým regionům,“ uvedla Vejvodová. 

Naplánována je také celosvětová on-line kampaň, která bude propagovat téměř 600 turistických cílů v regionech pomocí inzerce na Googlu a Facebooku ve strategických teritoriích. Místa i cílové země si podle Vejvodové určily regiony. Na kampaň je vyhrazeno 20 milionů korun. Inzerce bude propojena s novou stránkou www.visitczechrepublic.com

Agentura CzechTourism má aktuálně 22 zahraničních zastoupení, každé pracuje s ročním rozpočtem na provoz a marketing v průměru 5,5 milionu korun. Celkový rozpočet CzechTourism činí 350 milionů korun. Podnikatelské svazy v záchranném plánu pro cestovní ruch navrhovaly jeho bezodkladné zvýšení. Vláda v pondělí schválila krizový akční plán pro cestovní ruch, kde je pro příští a následují roky navrhováno zvýšení na 500 až 600 milionů korun na rok. Srovnatelně s Českem dávají do podpory národním agenturám podle Vejvodové například Řecko, Nizozemsko, Maďarsko a Slovinsko. Vyšší rozpočet má podle ní Rakousko nebo Německo.  

V cestovním ruchu v České republice je zaměstnáno asi 240 tisíc lidí. Odvětví každý rok do veřejných rozpočtů odvádí více než 125 miliard korun. Podle agentury CzechTourism tvoří cestovní ruch tři procenta z hrubého domácího produktu Česka. Letos se kvůli koronaviru a souvisejícím vládním opatřením počítá s propadem cestovního ruchu o více než polovinu. Podle průzkumu společnosti Economic Impact budou nejvíce zasaženy Praha, Karlovarský a Jihomoravský kraj.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Praha získá díky FlyArystan přímé spojení s Kazachstánem

Kazašská nízkonákladová společnost FlyArystan spustí od 12. června přímé spojení mezi Prahou a kazašským Aktau. Odlety Airbusu A320 pro 180 cestujících jsou plánované vždy v neděli, od 6. července přibude ještě čtvrteční let. Dopravce si Českou republiku vybral jako...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Cestovní ruch nabírá na síle, zájem o hotely stoupá

Po pandemii koronaviru lidé začali víc cestovat. Podle tabulek na portálu tourdata.cz, které vycházejí z dat publikovaných včera Českým statistickým úřadem, přijelo do tuzemských hotelů v letošním prvním čtvrtletí 2,8 milionu hostů. Tedy asi desetkrát víc než...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Karlovarský kraj bude hostit Travel Trade Day 2022

Hostitelem letošního výročního incomingového workshopu Czech Republic Travel Trade Day (TTD) bude Karlovarský kraj. Akce proběhne ve dnech 23. a 24. května v karlovarském Grandhotelu Pupp a jejím cílem je posílit příjezdový cestovní ruch a podpořit destinační značku „Visit Czech Republic“...

Číst více