CzechTourism připravuje propagaci ČR v průběhu olympiády v Pekingu

Na přelomu druhého a třetího srpnového týdne, přesně rok před zahájením Letních olympijských her (dále LOH) v Pekingu, se česká delegace složená ze zástupců agentury CzechTourism a Českého olympijského výboru včetně realizační agentury Čedok zúčastnila přípravné cesty do Pekingu, aby zde mj. vyjednala možnosti propagace ČR v průběhu konání LOH v roce 2008. ČR se představí tzv. Českým olympijským domem, který bude zrealizován v hotelu Gloria Plaza u jedné z pekingských dopravních tepen. V tomto hotelu bude zároveň ubytována česká politická reprezentace a čeští hosté LOH.

Olympijské hry (dále jen OH) jsou vždy mimořádnou příležitostí k propagaci země, ve které se hry konají. Možnost propagace však dostávají i účastnické země zastoupené sportovci v jednotlivých olympijských disciplínách. Česká republika se bude prezentovat tzv. Českým olympijským domem, který vytvoří přitažlivou atmosféru s cílem vzbudit především u čínských potenciálních turistů zájem o ČR.

Hlavnímu pekingskému stadionu se přezdívá „Hnízdo“V čínských obchodech se pomalu začínají objevovat suvenýry s pěticí olympijských maskotů

Podle předběžných jednání představí Český olympijský dům ČR z mnoha pohledů, jimž bude dominovat cestovní ruch. V hale hotelu Gloria Plaza bude příchozí hosty vítat propagační panel se sloganem: Česká republika – symfonie zážitků. Promítání spotů na několika velkoplošných obrazovkách bude pozvánkou k návštěvě českých a moravských regionů. K dispozici budou turistické brožury a letáky, informace budou poskytovat i hostesky znající ČR. Několikrát za den představí zástupce CzechTourism naši zemi jako atraktivní turistickou destinaci a v této době bude podáváno pivo a tradiční české speciality. V jednání je profesně zaměřené setkání pro čínské cestovní kanceláře a agentury, které by mohly Českou republiku propagovat a nabízet ji jako turistický produkt.

Ve třetím patře hotelu se uskuteční společenský večer, kterým bude Český olympijský dům oficiálně otevřen. Večera se zúčastní představitelé české a čínské vlády, zástupci subjektů cestovního ruchu, agentury CzechTourism a čeští a čínští novináři. V Pekingu bude probíhat po celou dobu LOH reklamní akce s cílem přilákat účastníky her i širokou veřejnost k návštěvě Českého olympijského domu.

V čínských obchodech se pomalu začínají objevovat suvenýry
s pěticí olympijských maskotů

A jak vypadá současná situace v Pekingu? Přípravy jsou v plném proudu. Ve městě je rozestavěno několik desítek nových hotelů, řada stávajících hotelů je v rekonstrukci, díky níž se zvýší jejich kapacita a dostane se tak na všechny přijíždějící zájemce. Sportoviště jsou prozatím rozestavěná, ale některá již působí impozantně, jako např. hlavní olympijský stadion, tzv. „hnízdo“, kde se mj. odehraje úvodní ceremoniál LOH. Po městě je umístěno prozatím jen několik billboardů se slogany, kterými se LOH budou prezentovat, „Jeden svět, jeden sen“. Na Náměstí nebeského klidu – Tchien-an-men je zajímavou atrakcí chronometr odpočítávající dny, hodiny, minuty a vteřiny do zahájení LOH.

V obchodní síti, především na turisticky známých místech, se začínají objevovat olympijské suvenýry, jako jsou plyšové hračky, záložky do knih, hrníčky s podšálky a mnoho dalších, to vše s vyobrazením maskota Fuwa v pěti verzích se jmény Beibei, Jingjing, Huanhuan, Yingying a Nini, jejichž počáteční písmena vytvářejí větu: Peking vás vítá. Každá postavička představuje jednu barvu olympijského kruhu a zároveň jednu olympijskou disciplínu – vodní sporty (modrá ryba Beibei), sporty silové (černá panda Jingjing), míčové (olympijský oheň Huanhuan), atletiku (žlutá tibetská antilopa Yingying) a gymnastiku (zelená vlaštovka Nini). Na všech prozatím dostupných propagačních materiálech samozřejmě nechybí také logo LOH – figurka bílé barvy na červeném podkladu, která představuje tančící Peking.

Problematická zůstává nedostatečná znalost angličtiny, která by měla být hlavní dorozumívací řečí v průběhu LOH.

Text a foto: Karin Šeligová, CzechTourism

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více