V pěti indických městech se během roku koná několik veletrhů pod názvem Travel and Tourism Fair. Letos jde již o 55. ročník a agentura CzechTourism samozřejmě nesměla chybět. Jednalo se o první účast agentury v podobě výstavní expozice, která slavila úspěch na obou vybraných veletrzích jak v Mumbai, tak v Dillí. Stánek České republiky byl zvolen jako nejpřitažlivější a byl také oceněn. Důvody výběru účasti právě v těchto městech byly jednoduché – Mumbai je střediskem mezinárodního obchodu v Indii, Dillí je hlavním městem, v obou z nich se nachází mnoho významných státních i nestátních institucí, a navíc pouze tyto dva z pěti veletrhů jsou tradičně zaměřeny na výjezdový cestovní ruch z Indie.
Indie je sedmou největší zemí světa s populací pohybující se kolem 1 miliardy obyvatel, z nichž asi 28 milionů vlastní cestovní pas a má potenciál k cestování. Pro Indy je typické, že cestují se svými rodinami nebo přáteli, ale v posledních letech se zvyšuje i individuální turistika, a to především kongresová a business, která tvoří 30 % výjezdů Indů mimo svou zemi.
Cenu za nejpřitažlivější expozici na veletrhu v Dillí převzala Martina Kolářová |
Indové cestují většinou po území Asie a nejoblíbenějšími destinacemi jsou např. Singapur, Spojené arabské emiráty a Čína. Mezi ostatní hojně navštěvované země patří i USA. Indové dobře znají i západní Evropu a velmi rádi jezdí do Anglie, Švýcarska a Itálie. Česká republika je pro ně, prozatím, novou turistickou destinací. Již v minulém roce padlo v agentuře CzechTourism rozhodnutí zaměřit se i na tento turisticky zajímavý trh. K rozhodnutí se vyjadřuje její ředitel Rostislav Vondruška: „Začínáme pozvolna. V letošním roce jsme zvolili dvě účasti na veletrzích, které se zaměřují na výjezdový cestovní ruch, uvažujeme o kampani nebo otevření zastoupení, ale prozatím jsou tato slova předčasná.“ „První úspěch na indickém trhu jsme dosáhli oceněním za nejpřitažlivější expozici na obou zvolených veletrzích jak v Mumbai, tak v Dillí a jsem tomu velmi rád,“ doplňuje Vondruška. Ocenění převzali na veletrhu v Mumbai ředitel zahraničního odboru CzechTourism Pavel Kosař a na veletrhu v Dillí manažerka oddělení veletrhů CzechTourism Martina Kolářová.
Stánek byl na obou veletrzích doplněn dvěma skleněnými vitrínami, v nichž byly prezentovány ukázky broušeného skla, kraslice, dřevěné hračky, modely aut a na plazmové obrazovce byly promítány turistické spoty z českých regionů.
Z ocenění na veletrhu v Mumbaji se radoval nejen Pavel Kosař (vpravo),ale i další čeští vystavovatelé
|
„Expozice ČR byla navštěvována cestovními kancelářemi, které by rády nabízely Českou republiku a našly u nás partnery. Individuální turisté měli zájem o pobyty v Praze a o významná místa a památky,“ uvádí Martina Kolářová, manažerka veletrhů CzechTourism, která se veletrhu v Dillí osobně účastnila. „Překvapilo mě, že nás navštívili také bývalí indičtí studenti, kteří jsou absolventy českých vysokých škol a nyní pracují pro cestovní kanceláře nebo jako průvodci, a tak jsme i v Indii mluvili česky a bylo to velmi příjemné,“ říká účastnice veletrhu v Mumbai Olga Loudínová, manažerka oddělení veletrhů CzechTourism.
Indové na svých zahraničních cestách ročně utratí kolem 5 miliard USD, čímž se řadí na 25. místo v pomyslném žebříčku útrat zemí celého světa. Pokud ale tuto částku přepočteme na osobu, je to jen 5 USD, což je částka velmi nízká. Indové jsou velmi citliví na ceny. Cena je pro ně nejdůležitějším kritériem pro rozhodování kde strávit dovolenou.
Karin Šeligová, CzechTourism
(Zdroj: CzechTourism, UNWTO, ETC)