×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

ČUCR: Zastavení Antiviru B připraví o práci další lidi v cestovním ruchu

Foto: Shutterstock.com Podle ČUCR hrozí, že kvůli zastavení Antiviru B přijdou o práci další lidé v cestovním ruchu Foto: Shutterstock.com

Zastavení vyplácení příspěvku B programu Antivirus bude mít podle České unie cestovního ruchu (ČUCR) výrazný dopad na další propouštění v turismu. V ohrožení jsou pracovní místa zvláště ve velkých městech. Odvětví je dlouhodobě omezeno kvůli protiepidemickým restrikcím, další zpřísnění ministři zavedli nedávno, a to bez státní pomoci. Unie proto vládu žádá o podporu zaměstnanosti, uvedla v tiskové zprávě.

Kabinet na svém jednání v minulém týdnu rozhodl o pozastavení Antiviru B. Podle ministra práce Mariana Jurečky je třeba vyhodnotit, zda se za současné situace jedná o efektivní nástroj pomoci. Příspěvkem B programu Antivirus stát při omezení výroby a služeb kvůli výpadku poptávky, personálu či surovin dorovnává 60 procent náhrady mzdy do 29 000 korun. Minulá vláda schválila, že podporu budou firmy moci čerpat od začátku listopadu do konce února.

Omezení cestování Českou republiku podle ČUCR připravují o miliardy v příjmech z příjezdů zahraničních turistů, ale hlavně ohrožují „sociální status“ mnoha zaměstnanců v oboru. „Bez otevřených hranic a možnosti využívat služby již řada podnikatelů své zaměstnance neudrží,“ uvedl první viceprezident ČUCR Jakub Juračka.

Práci takto podle ČUCR mohou ztratit lidé z cestovních agentur v organizovaném příjezdovém cestovním ruchu, zaměstnanci cestovních kanceláří, průvodci, pracovníci nepravidelné zájezdové autobusové dopravy, letecké dopravy, dále zaměstnanci v ubytovacích a stravovacích provozech i návazných službách.

Nejnovější články z rubriky Asociace

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Pražská kampaň sebrala turisty Vídni a Berlínu

Marketingová digitální kampaň Stay in Prague, kterou na podzim spustila organizace Prague City Tourism (PCT) s partnery, zaznamenala téměř 800 milionů zobrazení na vybraných trzích. Kampaň byla nejúspěšnější v Polsku, Itálii, Španělsku, Izraeli a Německu. V tiskové zprávě o tom...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Záruka CK: zatím přijato 31 žádostí za 43 mil. Kč

Národní rozvojová banka (NRB) týden od spuštění programu Záruka CK eviduje 31 žádostí v objemu záruk 43,3 milionu korun. Na dotaz ČTK to uvedl ředitel strategie a marketingu NRB Michal Pluta.

Číst více