CK omezily svou práci na jednání s klienty

Činnost většiny českých cestovních kanceláří (CK) se v současné době omezila na zodpovídání dotazů klientů a jednání se zahraničními partnery. Jejich pobočky kvůli nařízení vlády nemohou být v provozu, s klienty jsou ve spojení po telefonu nebo e-mailu. Uzavřené hranice způsobily téměř úplné zastavení prodejů nových zájezdů, vyplývá z ankety.

Činnost většiny českých cestovních kanceláří (CK) se v současné době omezila na zodpovídání dotazů klientů a jednání se zahraničními partnery

CK Alexandria podle marketingového ředitele Petra Šatného kromě komunikace se zákazníky připravuje alternativní plány, jak reagovat na vývoj situace. „Kolegové z produktového oddělení jsou již od začátku této krize neustále v kontaktu s našimi partnery v ČR i v zahraničí a snaží se hledat a domluvit co nejlepší řešení aktuální situace,“ řekl. Zaměstnanci uzavřených poboček jsou podle něj doma a z důvodu uplatnění předpisu o překážkách v práci jim přísluší mzda 60 procent průměrného výdělku.

„Nyní hlavně vracíme peníze klientům a snažíme se dostat z ciziny zpět zaplacené zálohy, většinou ale dostáváme jen vouchery. Pro klienty, kteří nyní nemohli na zájezd odjet, jsme připravili videa s virtuální prohlídkou dané destinace, na kterou měli odjet. Tyto videopořady jsme dali připravit naším průvodcům, abychom je alespoň trochu zaměstnali,“ uvedl ředitel CK Simon-Tourist Bronislav Čížek.

CK Blue Style se snaží využít zaměstnanců při administrativní zátěži spojené s vyřizováním dotazů a požadavků klientů, včetně vystavování poukazů na nový zájezd. „Jsme si vědomi, že součinnost a maximální nasazení našich lidí teď potřebujeme více než kdy jindy,“ řekla mluvčí CK Jana Ondrejechová.

Cestovní agentura Invia na své infolince denně řeší tisíce klientských požadavků, uvedla její mluvčí Andrea Řezníčková. Praze a vládě na lince pro seniory a Národní lince 1212 pomáhá 180 pracovníků call centra Invie. „Část zaměstnanců je prozatím na překážkách na straně zaměstnavatele. S nikým jsme se zatím nerozloučili, ale snižovali jsme platy,“ dodala.

CK zaplatily na letošní sezonu do začátku koronavirové krize podle Asociace cestovních kanceláří ČR zálohy na zájezdy klientů do zahraničí ve výši 2,96 miliardy korun. Další stovky milionů vyplatily na zálohách dopravcům.

Foto: Shutterstock.com

Čtěte také: CK mohou za zrušené zájezdy vydávat poukazy

 

Nejnovější články z rubriky Doprava

Foto: Shutterstock.com

Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?

Česká unie cestovního ruchu zve na online tiskovou konferenci s názvem „Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?". Kromě novinářů jsou zváni i zástupci odborné veřejnosti. Tisková konference proběhne 22. června od 15 hodin.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Letiště Praha: nový šéf by měl nastoupit do začátku srpna

Nový šéf pražského letiště by měl do funkce nastoupit do poloviny letních prázdnin. Nyní ve výběrovém řízení skončil příjem přihlášek uchazečů, přesný počet ovšem ještě není znám. Následovat bude jejich zhodnocení a pohovory. Na dotaz ČTK...

Číst více
Foto: Letiště Praha

Aegean Airlines začaly létat do Heráklionu

Pro cesty na řecký ostrov Kréta lze od včerejška využít pravidelného spojení letecké společnosti Aegean Airlines. Linku z Letiště Václava Havla Praha do Heráklionu bude tento dopravce obsluhovat dvakrát týdně, vždy ve čtvrtek a sobotu. V plánu je...

Číst více