×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

CK omezily svou práci na jednání s klienty

Činnost většiny českých cestovních kanceláří (CK) se v současné době omezila na zodpovídání dotazů klientů a jednání se zahraničními partnery. Jejich pobočky kvůli nařízení vlády nemohou být v provozu, s klienty jsou ve spojení po telefonu nebo e-mailu. Uzavřené hranice způsobily téměř úplné zastavení prodejů nových zájezdů, vyplývá z ankety.

Činnost většiny českých cestovních kanceláří (CK) se v současné době omezila na zodpovídání dotazů klientů a jednání se zahraničními partnery

CK Alexandria podle marketingového ředitele Petra Šatného kromě komunikace se zákazníky připravuje alternativní plány, jak reagovat na vývoj situace. „Kolegové z produktového oddělení jsou již od začátku této krize neustále v kontaktu s našimi partnery v ČR i v zahraničí a snaží se hledat a domluvit co nejlepší řešení aktuální situace,“ řekl. Zaměstnanci uzavřených poboček jsou podle něj doma a z důvodu uplatnění předpisu o překážkách v práci jim přísluší mzda 60 procent průměrného výdělku.

„Nyní hlavně vracíme peníze klientům a snažíme se dostat z ciziny zpět zaplacené zálohy, většinou ale dostáváme jen vouchery. Pro klienty, kteří nyní nemohli na zájezd odjet, jsme připravili videa s virtuální prohlídkou dané destinace, na kterou měli odjet. Tyto videopořady jsme dali připravit naším průvodcům, abychom je alespoň trochu zaměstnali,“ uvedl ředitel CK Simon-Tourist Bronislav Čížek.

CK Blue Style se snaží využít zaměstnanců při administrativní zátěži spojené s vyřizováním dotazů a požadavků klientů, včetně vystavování poukazů na nový zájezd. „Jsme si vědomi, že součinnost a maximální nasazení našich lidí teď potřebujeme více než kdy jindy,“ řekla mluvčí CK Jana Ondrejechová.

Cestovní agentura Invia na své infolince denně řeší tisíce klientských požadavků, uvedla její mluvčí Andrea Řezníčková. Praze a vládě na lince pro seniory a Národní lince 1212 pomáhá 180 pracovníků call centra Invie. „Část zaměstnanců je prozatím na překážkách na straně zaměstnavatele. S nikým jsme se zatím nerozloučili, ale snižovali jsme platy,“ dodala.

CK zaplatily na letošní sezonu do začátku koronavirové krize podle Asociace cestovních kanceláří ČR zálohy na zájezdy klientů do zahraničí ve výši 2,96 miliardy korun. Další stovky milionů vyplatily na zálohách dopravcům.

Foto: Shutterstock.com

Čtěte také: CK mohou za zrušené zájezdy vydávat poukazy

 

Nejnovější články z rubriky Doprava

Foto: Shutterstock.com

Svátky pomohly American Airlines snížit ztrátu

Ztráta amerických aerolinek American Airlines Group bez zahrnutí mimořádných položek ve čtvrtém čtvrtletí klesla na 921 milionů USD (19,7 miliardy Kč) z 2,2 miliardy USD předloni, kdy zájem o cestování negativně ovlivnila pandemie nemoci covid-19. Ke zmírnění...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Boj o udržení slotů nutí dopravce v EU létat s poloprázdnými letadly

Evropské aerolinky v zimních měsících létají s téměř prázdnými letadly. A to jen proto, aby si kýžená místa pro vzlety a přistání, takzvané sloty, na letištích udržely i v době, kdy je poptávka po cestování slabší. Nedávná publicita kolem požadavku na...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Počet pasažérů Smartwings loni dosáhl 2,7 milionu!

Letecká společnost Smartwings loni na svých pravidelných linkách a charterových letech přepravila více než 2,5 milionu (2 529 611) cestujících, meziročně o 199 % více. Dalších 159 tisíc cestujících společnost přepravila na palubách svých letadel na letech pro jiné dopravce....

Číst více