Cestovní kancelář roku letos vzejde z on-line výzkumu

Jen pár dní nás dělí od slavnostního ceremoniálu, během kterého budou vyhlášeni vítězové ankety Velká cena cestovního ruchu. Zásadní novinkou 13. ročníku je způsob výběru vítězů v kategorii Cestovní kancelář roku – poprvé v historii ankety vzejde vítěz z on-line výzkumu realizovaného agenturou SC&C. K slavnostnímu vyhlášení dojde na závěr prvního dne letošních veletrhů Go a Regiontour.

V uplynulých ročnících rozhodovala o vítězi této kategorie široká veřejnost formou on-line hlasování, přičemž o hlasy se automaticky ucházely všechny koncesované cestovní kanceláře s platným pojištěním záruky pro případ úpadku. Nová pravidla přinesla zásadní změnu – hlasování proběhlo v říjnu a listopadu loňského roku formou on-line výzkumu mezi cca 5 000 respondentů ve věku 18 – 79 let. Ve standardizovaném dotazníku, s kterým se výzkumníci agentury SC&C obrátili na respondenty, byla zkoumána znalost cestovních kanceláří, jejich reálné využívání respondenty či spokojenost s poskytovanými službami. Výzkumníky zajímala také míra doporučení jednotlivých cestovních kanceláří, pátrali rovněž po nejoblíbenější značce mezi tuzemskými cestovkami. Na základě odpovědí na uvedené otázky byl spočítán Brand Comparison Index, který posloužil jako míra zákaznické spokojenosti (úspěšnosti) pro jednotlivé cestovní kanceláře. Do výpočtů byly zařazeny pouze ty kanceláře, které získaly alespoň 100 hodnocení od respondentů. Tento způsob hodnocení je podle organizátorů ankety z vydavatelství COT media zárukou maximální objektivity, neboť vylučuje jakékoli ovlivňování respondentů či další vnější zásahy do výběru vítěze. 

Zajímá-li vás, která z cestovních kanceláří nejvíce oslovila tuzemskou veřejnost, zúčastněte se slavnostního vyhlašování výsledků 13. ročníku Velké ceny cestovního ruchu – dojde k němu ve čtvrtek 16. ledna od 16 hodina na centrálním programovém pódiu v Pavilonu P brněnského výstaviště. Vedle zmiňované kategorie Cestovní kancelář roku budou předána ocenění také v kategoriích Nejlepší turistický produkt, Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší lázeňský a wellness balíček, Nejlepší e-projekt (web, mobilní aplikace, technologie) a Start up roku.

 

Nejnovější články z rubriky Incoming

Foto: Shutterstock.com

Wizz Air bude létat z Pardubic také do Oděsy a Charkova

Společnost Wizz Air rozšíří nabídku pravidelných linek z Pardubic - bude létat také do Oděsy a Charkova. Linky budou v provozu od června příštího roku, a to dvakrát týdně. Na Ukrajinu už nízkonákladový maďarský dopravce létá od září 2020,...

Číst více
Foto: Miroslav Rončák

Jak efektivně po pandemii covid-19 oslovit německý trh: Příklad Arménie

V současném (post)covidovém období, kdy se situace na jednotlivých trzích neustále mění,  je pro destinace nutné reagovat operativně s přesným načasováním konkrétních aktivit. Jednou z priorit je vrátit turistům ztracenou důvěru. Přestože se Arménie zatím v rozvoji cestovního ruchu...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Online vstupenky na jednom místě?

Přesnější statistiky cestovního ruchu i jednodušší nákup vstupenek. To jsou velké digitální novinky, které chystají Ministerstvo pro místní rozvoj a agentura CzechTourism. Projekt eTurista usnadní práci poskytovatelům ubytování i obcím a navíc přinese co nejpřesnější informace o tom, co se...

Číst více