Český Krumlov pulzuje. Díky Čechům

Foto: Shutterstock.com Český Krumlov v létě ožil. Zejména díky českým návštěvníkům Foto: Shutterstock.com

Do Českého Krumlova míří během letošních prázdnin zejména Češi. Lákají je aktivity, které pro ně město připravilo. Se slušným zájmem se setkala třeba festivalová zóna v Pivovarské zahradě, která předznamenává 30. ročník Mezinárodního hudebního festivalu (MHF). Zájem je o malování pod názvem Krumlovský Montmartre. Meziročně je turistů ve městě o něco méně, řekli ČTK organizátoři.

„Ulice jsou relativně zaplněné, ale jezdí cílová skupina, která má nějakou koupěschopnost a vyhledává určitý typ atrakcí. Chybí turisté z Evropy a ze světa. Je hodně lidí na vodě, je hodně lidí v ulicích, ale horší je to s restaurací, která byla orientovaná na evropskou klientelu. Určitě nepřijede víc turistů než v loňské sezoně a nepřijedou bohatší klienti. Sezona je slabší než loňská, ale ve srovnání celé České republiky Krumlov, Lipno a Šumava fungují,“ řekl ČTK místostarosta Martin Hák. Zahraničních návštěvníků je podle jeho slov minimum. Nepřijeli ani Němci či Maďaři, schází Slováci. „O Americe a Asii ani nemluvíme, to je v nedohlednu. Loni to tady bylo česko – slovenské léto, letos slovenštinu skoro neslyšíte,“ doplnil Hák.

Zatím stovky lidí přilákala novinka MHF, festivalová zóna, kterou 31. července otevřela česká premiéra díla Wild Symphony od spisovatele Dana Browna. Až do 11. září se zde budou konat koncerty, promítány budou filmy a potenciální  hosté se mohou těšit na malování, cvičení jógy, automobilový trenažér i občerstvení. Vstup je zdarma. „Počasí nám, bohužel, první týden provozu zóny nepřálo. I přesto však lidé přišli, užili si všechny aktivity, letní kino, jógu za doprovodu živé hudby, relaxovali v sedacích vacích i lehátkách,“ uvedla PR manažerka festivalu Lucie Herberová.

Náklady na zónu jsou 1,67 milionu Kč. Město ji podpořilo dotací 278 739 Kč, vyplývá z důvodové zprávy zastupitelstva. Do zóny míří turisté i obyvatelé města. „Obrovský úspěch má malování. Jsem mile překvapený, jak lidé milují malovat. Připravili jsme název Krumlovský Montmartre. Nakoupili jsme plátna, stojany, akrylové barvy, pro děti čtvrtky a vodovky. Lidé sem chodí už i před otevřením a chtějí začít malovat,“ řekl ČTK prezident MHF Jaromír Boháč. Lidé mají kromě jiného možnost vybarvit si siluety významných krumlovských památek.

MHF, jejž zahájí 4. září pěvec Plácido Domingo, potrvá do 18. září. Prodáno je teď podle Boháče přes 70 procent vstupenek.

Český Krumlov připravil na léto divadelní scénu pro rodiče s dětmi na louce v městském parku, také folkové koncerty v klášterní zahradě. Zacílil na rodiny i vyšší střední třídu. „Akce přinesly ovoce,  máme program na denní bázi. Mám pocit, že jsme se trefili obsahem i frekvencí. Zákaznická skupina, která přijela, zejména Češi a Moravané, to oceňují. Když jdete ve čtvrtek do parku, kde jsou dětská (divadelní) představení, tak jsou zcela obsazená. Město docela příjemně pulsuje,“ řekl Hák.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com, Vysočina Tourism, Koruna Vysočiny (montáž: COT group)

Vysočina Tourism povede Oľga Königová

Novou ředitelkou organizace destinačního managementu Vysočina Tourism se stane Oľga Königová, která ve funkci nahradí Tomáše Čiháka. Ten měl chod krajské DMO na starosti od roku 2009. Oľga Königová doposud stála v čele destinační společnosti Koruna...

Číst více
Foto: Gorics / Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Ceny cestovního ruchu Olomouckého kraje získaly lázně i terénní stezky

Absolutními vítězi loňského a letošního ročníku Cen cestovního ruchu Olomouckého kraje jsou Schrothovy léčebné lázně v Dolní Lipové na Jesenicku a Hanácká stezka na Prostějovsku, což jsou terénní stezky pro jízdní kola. Výsledky Cen cestovního ruchu Olomouckého kraje...

Číst více
Foto: Petr Manuel Ulrych

Hýbejte se s Teribearem a pomozte ohroženým dětem

Úderem dnešní 10. hodiny byl na pražské Letné odstartován 7. ročník charitativního happeningu Nadace Terezy Maxové dětem. Akce nazvaná „Hýbejte se s TERIBEARem aneb Prima pohyb s medvědem powered by ŠKODA AUTO“ je i letos virtuální, vše funguje přes mobilní...

Číst více