Česká republika z mnoha pohledů v zemích Beneluxu

V současné době se mnoho Belgičanů, Holanďanů a Lucemburčanů orientuje na nabídky dovolených o hlavních prázdninách. Ti, kteří si nevybrali v průběhu roku, jsou nyní lákáni k rozhodnutí na poslední chvíli zastoupením CzechTourism Benelux se sídlem v Bruselu.

Karin ŠeligováBrusel je město mnoha tváří, sídel mezinárodních institucí a žije zde velmi různorodá společnost, což je velkou výhodou, pokud jde o oslovení několika národností na jednom místě. Z předchozích zkušeností vyplývá, že mnoho z nich se o místě své dovolené rozhoduje na poslední chvíli. CzechTourism Benelux tedy dne 10. května zahájil outdoorovou kampaň, která by měla ty, kteří zatím nejsou rozhodnuti, kde stráví svou letní dovolenou, nalákat do České republiky. Na 25 autobusů a tramvají projíždí s pestrým bannerem celým Bruselem i jeho odlehlejšími částmi a vyobrazují naši zemi jako tu pravou dovolenkovou destinaci.

Specifickou skupinou potenciálních turistů jsou evropští úředníci, kteří si v posledních týdnech přicházejí pro informace o naši zemi a podle jejich slov se k nám o prázdninách chystají. V průběhu roku jsme jim Českou republiku představovali v rámci různých prezentací jak venkovních, tak v budovách institucí, jako tu pravou destinaci pro jejich dovolenou s partnery či rodinami. Nevýhodou pro nás však je, že se tito turisté pak nezobrazují ve statistikách turistů z Belgie, ale jednotlivých zemí, odkud pocházejí.

Lucembursko se naopak celoplošně stalo velkým soutěžním terčem. Pro čtenáře velmi oblíbených deníků Tageblatt a Le Quotidien, dále pak Revue a TV kanál 3 společně s www.tagablatt.lu jsme ve spolupráci s vydavatelstvím Editpress a českou ambasádou v Lucembursku připravili čtrnáctidenní kampaň v médiích a také v rámci výstavní expozice společnosti Editpress na Jarním veletrhu v Lucemburku. Celá kampaň by měla Českou republiku zviditelnit jak mezi francouzsky, tak mezi německy mluvícími obyvateli. Ve zmíněných médiích se od 7. do 21. května. objevoval lákavý půl- či jednostránkový inzerát s kvízem, v němž hlavní cenou byl šestidenní pobyt v České republice, díky němuž výherci poznají, že u nás mohou strávit dovolenou různých chutí. Navštíví hlavní město a památky UNESCO, vyzkoušejí si jízdu na koni a další možnosti aktivní dovolené v přírodě, ale budou také odpočívat ve wellness centrech a nechají se hýčkat v pivních lázních. Pobyt je koncipován tak, aby zahrnul celou Českou republiku, tedy hlavní město a jeho okolí, s průjezdem přes Čechy až na severní Moravu. Ubytování s veškerými službami poskytne Villa Gineta u Prahy a Beer spa Bahenec Písek u Jablunkova.

Poprvé v historii zahraničního zastoupení agentury CzechTourism v Bruselu, nyní s působností pro celý Benelux, byla v dubnu ve spolupráci s Magistrátem města Ostravy, Krajským úřadem Moravskoslezského kraje, Českou ambasádou v Lucemburku a ČSA, připravena čtyřdenní poznávací cesta do Ostravy a jejího okolí. Hlavním záměrem bylo představit třinácti účastníkům z Belgie, Nizozemí a Lucemburska něco nového, neokoukaného, o čem neměli ani ponětí a do kraje v budoucnu přilákat více turistů. Mnoho z nich bylo překvapeno, že i Moravskoslezský kraj, který je daleko od Prahy, může být cílem dovolené mnoha pohledů. Do kontrastu s technickými památkami jsme do programu zahrnuli také přírodu, hory a wellness centra. Přírodou byli velmi nadšeni a překvapeni. Jsem velmi ráda, že nyní je alespoň účastníky této cesty chápána Ostrava, a vlastně celý Moravskoslezský kraj jako destinace pro jakýkoliv typ dovolené. Mohu říci, že mezi místy, která účastníci navštívili, hrál prim Štramberk s pivními lázněmi, Štramberskou trúbou a sladkýma Štramberskýma ušima. První výstupy novinářů již postupně přicházejí a věřím, že se kraj stane novou destinací i v katalozích cestovních kanceláří.

Dámy a pánové, sice se nejedná o mé poslední akce na poli turistického ruchu do doby ukončení mé činnosti pod hlavičkou agentury CzechTourism v zemích Beneluxu v červnu, ale pravděpodobně o poslední možnost poděkovat prostřednictvím tohoto média vám všem, kteří jste se mnou po dobu tří let spolupracovali.

Text: Karin Šeligová, CzechTourism Benelux
Foto: archiv Karin Šeligové

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více