Česká republika se prezentovala v Chicagu

Pod názvem České dny se na Daley Plaza v Chicagu celý červen prezentovala Česká republika jako země kultury, hudby, cestování, historie a architektury. Agentura CzechTourism sehrála hlavní úlohu při prezentaci ČR jako atraktivní destinace pro dovolenou a uspořádala odborný seminář s cílem představit naši zemi 60 zástupcům cestovních kanceláří z Chicaga a okolí.

Čtyřdenní festival 27 sesterských měst Chicaga, jehož součástí je i Praha, probíhal první červnový týden na Daley Plaza pod širým nebem. Unikátní série dalších oficiálních, kulturních, společenských, krajanských a propagačních akcí pod záštitou Generálního konzulátu ČR v Chicagu potrvá do konce června. Cílem české účasti je přispět k rozvoji vztahů mezi oběma družebními městy, podpořit spolupráci mezi Českou republikou a Chicagem a propagovat Českou republiku jako atraktivní turistickou destinaci.

CzechTourism se ujal příležitosti prezentovat naši zemi z pohledu turistické nabídky a byl společně s Pražskou informační službou a ČSA součástí jednoho prezentačního stanu, kde byly k dispozici různé propagační materiály. Českou atmosféru dotvořily stánky rodáků podnikajících v Chicagu: česko-slovenské restaurace a prodejce minerálních vod Mattoni.

V rámci Českého dne, který proběhl 5. června, se představili čeští hudebníci, zpěváci a cimbálová muzika. Kolemjdoucí přilákalo jazzové trio Roberta Balzara a vystoupení Davida Kollera a jeho skupiny. Na závěr si získalo pozornost vystoupení gymnastů všech věkových kategorií Amerického Sokola. V průběhu programu přivítala hosty ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism v New Yorku Michaela Pálková-Claudino a pozvala je do českého stánku a do ČR. Konec úterního dne patřil odborníkům z oblasti cestovního ruchu. Téměř 60 zástupců cestovních kanceláří vyslechlo turisticky zaměřenou prezentaci České republiky prokládané nabídkou Prahy z úst ředitelky Michaely Pálkové-Claudino.

Návštěvníky českého stánku byli Američané, kteří buď v ČR nikdy nebyli, nebo navštívili Prahu, Český Krumlov či Kutnou Horu a rádi by se podívali i do jiných měst či regionů. Další skupinou návštěvníků byli Američané hovořící částečně česky. Jejich předkové v ČR žili a rodný jazyk učili své potomky. Poslední skupinou byli Češi, kteří do USA emigrovali. Starší generace měla velký zájem o spoty prezentující život a tradice obyvatel českých regionů, které byly promítány na plazmové obrazovce. Připomínaly jim dny dětství prožité v ČR a rozhovory s nimi byly plné sentimentu a vzpomínek. Mnoho z nich vyprávělo o svých rodných městech a touze zjistit, kde a jak žijí jejich rodiny. Dá se říci, že je to fenomén posledních let, na který se specializuje několik cestovních kanceláří.

Po celé čtyři dny si návštěvníci stánku velmi důkladně prohlíželi prospekty o významných a zajímavých místech v ČR a nemenší zájem projevovali o mapy. Velmi častými otázkami byla víza a přímá letecká spojení. Naopak výjimku tvořily otázky na dovolenou v horách a klidná místa, kde nepotkají mnoho turistů. Pokud do ČR zavítají, zajímají se o architekturu, kulturu, klasickou hudbu, folklorní festivaly a cykloturistiku, díky níž poznají i místa, která by běžně nenavštívili. Američané jsou nadšeni českými historickými objekty, především vyhledávají hrady a zámky, které ve své zemi nenaleznou. Z tohoto důvodu je pro ně Česká republika také romantickou destinací vhodnou pro pořádání svatebních obřadů a svatebních cest.

Stánek navštívilo také několik zástupců americké židovské klientely, která patří mezi časté návštěvníky ČR: jezdí k nám rádi a opakovaně.

Američané jsou typičtí permanentním hledáním něčeho nového a podléhají módě v cestování. Trendem poslední doby jsou pro ně dovolené na lodích, kde plně využívají připravených bohatých programů pro děti i dospělé.

Velký význam ve volbě destinace pro dovolenou přikládají filmům a seriálům natočeným v té které zemi. Po stopách celebrit se pak vydávají např. i do ČR, aby poznali místa z filmu Triple X a Last holiday. Roste zájem o nabídky exkluzivních zážitků, ať už soukromé prohlídky hradů a zámků, soukromé koncerty a návštěvy zákulisí koncertních síní a divadel, nebo návštěvy uměleckých studií. Atraktivní jsou tedy aktivity, ke kterým nemá běžný turista přístup.

Nevýhodou pro cestování je krátká dovolená: ročně mají Američané k dispozici pouze 14 dnů. Výjezdový cestovní ruch je velmi nízký a téměř 95 % obyvatelstva cestuje v rámci USA. Pokud cestují do Evropy, volí ve většině případů prodloužené víkendy a snaží se koncentrovat množství zážitků do minimální doby. Americký turista je extrémně náročný na množství a kvalitu informací o destinaci. Kompletní informace očekává od různých organizací. Velmi často kontaktuje zahraniční zastoupení CzechTourism v New Yorku a cestovní kanceláře a jako informační zdroj využívá internet.

Karin Šeligová, CzechTourism

www.czechtourism.cz

Nejnovější články z rubriky
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264

Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 264


Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single.php on line 267
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více