Budoucí měsíce plné interaktivity

Využití nových a interaktivních médií v propagaci kraje nelze podceňovat. Najít ideální poměr jednotlivých nástrojů má ve většině případů na starost krajská destinační společnost. Ve Středočeském kraji je její založení teprve agendou budoucích dní. Komunikaci na webu si musejí jednotlivé subjekty zajišťovat vlastními silami.

„Je to jedna z věcí, na které nyní intenzivně pracujeme, abychom dosáhli co nejefektivnějšího komunikačního mixu. Propagace cestování je úkolem budoucí krajské destinační společnosti, pro kterou budou sociální sítě jedním z nepostradatelných nástrojů destinačního marketingu,“ uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová.

Webové portály v popředí

Většina oblastních destinačních společností se v rámci on-line komunikace spokojila především s webovými portály představujícími příslušný region, případně specifický turistický produkt. Skutečně interaktivní projekty či dokonce mobilní hry se zatím v propagaci neuchytily a ani je většina oslovených zástupců v nejbližší době neplánuje. Tištěné propagační materiály jsou ve Středočeském kraji skutečně neodmyslitelnou součástí marketingových kampaní, kterou jen tak něco nenahradí. A ve většině turistických oblastí se o to ani nesnaží. „I přes nesporný rozmach informačních technologií v oblasti destinačního marketingu však stále platí, že kvalitně zpracovaný tištěný propagační materiál neodmítne žádný klient. A kromě seniorů je preferují i návštěvníci ze zahraničí,“ doplnila hejtmanka kraje. Kraj se přitom dle vlastních slov snaží o ideální poměr jednotlivých marketingových nástrojů. „Dobře víme, že jeden díl skládačky nemůže fungovat bez druhého,“ řekla hejtmanka.

Výchozím informačním rozcestníkem, který spravuje krajské oddělení cestovního ruchu je webový portál Middle Czech (www.middleczech.cz). V pěti jazykových mutacích přináší především aktuální kulturní přehled, krátké představení nejzajímavějších turistických cílů v kraji a knihovnu turistických průvodců a map, které pod záštitou oddělení cestovního ruchu vznikly. Jeho aktuálně poměrně jednoduchý design i obsah by však měly projít rozsáhlou revitalizací a mělo by jim být pod správou nové destinační společnosti věnováno mnohem více pozornosti. To by rovněž mělo být začátkem v dlouhodobém plánu. Kraj připravuje celou řadu aktivit a interaktivních projektů, na které žádá finanční podporu z Národního programu na podporu rozvoje cestovního ruchu.

Nejdál je Mladoboleslavsko

V on-line prostoru žije v rámci kraje především Mladoboleslavsko. Přestože se jako ostatní vydalo cestou turistických webových portálů, doplnilo je i dalšími interaktivními projekty. Výchozím turistickým rozcestníkem regionu jsou stránky www.mladoboleslavko.euwww.metalovacesta.cz, které spravuje společnost Kultura města Mladá Boleslav. „Jinak máme k dispozici ještě mobilní aplikaci regionu Mladoboleslavsko, ale ta není tak hojně využívaná, jak bychom si přáli. Aktuální kulturní nabídku poté propagujeme především na Facebooku,“ uvedl Milan Pruner, ředitel společnosti Kultura města Mladá Boleslav. Webový portál Mladoboleslavsko nabízí v pěti jazykových mutacích poměrně tradiční nabídku informací, která neurazí, ale dle ohlasů ani příliš nenadchne. Obsah poté navíc zrcadlí zmíněná mobilní aplikace.

„Na jejím základě chceme rozšířit možnosti, které máme. Vnímáme prostor v rámci propojenosti s jinými aplikacemi a interaktivními projekty, tak abychom je neduplikovali, ale doplnili,“ dodal vedoucí TIC Mladá Boleslav Gérard Keijsper.

Dalším projektem je naučná stezka nazvaná Metalová cesta Mladou Boleslaví s doprovodnými stránkami, která propojuje populární místa s utajenými zákoutími. „V rámci Metalové cesty jsme připravili hru pro děti, kterou máme přeloženou do angličtiny a němčiny, a je zdarma ke stáhnutí. Pro dospělé pak geocaching,“ doplnil Gérard Keijsper. V rámci stezky se podařilo poměrně úspěšně propojit propagaci pomocí tištěných materiálů (skrze brožuru pro děti nazvanou Putování s Vojtou Metalovou cestou), informačních panelů po celém městě, webu i interaktivní geolokační hry.

Mladá Boleslav jako jeden z mála regionů primárně využívá webové portály a sociální sítě. Je to kvůli jejich nízké finanční náročnosti, kdy většina tištěných materiálů vznikla v rámci minulých projektů. „Žijeme z minulosti. Náš rozpočet bohužel nedovolí turisty příliš rozmazlovat,“ dodal Milan Pruner. Na rozdíl od krajského úřadu navíc nemohou žádat o finanční podporu z Národního programu.

Ilustrace: archiv

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více