Zvládnete restart hotelu po covid-19 za tři měsíce?

Díky tomu, že máme klienty i v zahraničí, jsme to krok za krokem vyzkoušeli a díky projektům v zemích, kde už nejsou „Best in Covid“, jsme zmapovali celý proces i výsledek. Včetně toho, jak se změnilo chování hostů při rezervaci a následně i v hotelu.

Pojďme se podívat, jaké konkrétní kroky ve vedení, provozování a prodeji taková transformace hotelu, penzionu nebo restaurace na podnik, který se chová moudře, představuje.  Jednotlivé fáze spolu vzájemně souvisí, proto je musíme realizovat zároveň. Dobrá zpráva je, že toho, co musíme ihned přestat dělat je víc než toho, co musíme co nejdříve zavést. Máme zkušenosti se změnami podniků a ověřili jsme si, že jej zhruba za tři měsíce můžete úspěšně změnit v následujících oblastech.

90 dnů změn v marketingu a obchodu 

Znamená důslednou digitalizaci, zapojení mobilních aplikací a hladkou multikanálovou distribuci. Hotely prodávají kapacitu velkým distributorům. Zároveň kladou důraz na přímé rezervace. Věnují se personalizaci a individuální komunikaci na mnoha platformách. Znamená to také používání pokročilejších analytických nástrojů, digitálního marketingu, zavedení mobilních aplikací. Mobilní bude brzy i „velké řízení velkých firem“. Už dnes je toho velmi málo, co nejsme schopni realizovat pomocí svého smartphonu, který jsme v době, kdy vznikala pravidla byznysu cestovního ruchu, ještě ani neznali. Znamená to zrychlení a zkvalitnění cesty informací a rozhodování. Nejen z toho důvodu jsme na hotelmax.cz pro hotely, které transformujeme, přednastavili projektovou aplikaci. Aplikace pomáhá hoteliérům jejich týmy vést, inspiruje je případovými studiemi, tutoriály na míru, praktickými checklisty a také hlídá termíny u jednotlivých úkonů. Aby nikomu nic neuteklo a vše bylo uděláno tak, jak nejlépe je to možné či adekvátní.  Navíc je aplikace mobilní a umožňuje přístup ke znalostní databázi. Manažer nebo provozovatel hotelu má přehledný dashboard s údaji o plnění důležitých úkolů a vše, co potřebuje pro efektivní vedení podniku, doslova na dlani. Aktuální vhled je pro moudré rozhodování zásadní. Aplikace sama hoteliérům nabízí konkrétní řešení, která se jim hodí ještě předtím, než toto sami zjistí. Založili jsme ji na historických datech, na vyplněném profilu hotelu a souvislostech. Zároveň vytváříme strategie pro nové trhy a díky této aplikaci urychlujeme a zlepšujeme rozhodování bez další manipulace. Díky přesnější práci zvládneme masivní změny produktu a díky vychytanému postupu STDC WORKFRAME zvládneme efektivně tyto změny sdělit trhu, na který míříme naprosto neomylně.

Tři měsíce změn ve vedení lidí 

Transformace v tomto směru představuje konec kompromisů, větší zapojení klíčového týmu lidí a na začátku především objektivní a jednoduchou hru s čísly. Finančně efektivní provoz středisek je následován efektivním využíváním pracovní síly. Zjednodušují se procesy a sdílí se pracovní pozice, které díky své částečné automatizaci umožňují personálu věnovat se tomu hlavnímu – péči o své hosty. Výše zmíněná aplikace pomáhá sledovat vše důležité a nic neopomenout. Trvá nejdéle tři týdny ji zavést. Díky ní hoteliéři přesně vědí, podle jakých kompetencí mají své lidi pro jednotlivé úrovně vybírat, proč a jak pravidelně hodnotit jejich pracovní výkon a v čem je dál vzdělávat. Jak vtahovat své talenty do hry a umožnit jim rozvíjet se v tom, v čem jsou opravdu dobří. Nabízet jim pomocnou ruku a mentora z řad opravdových profesionálů. Učí se, jak pracovat s potenciálem svých lidí a jak předcházet tomu, aby utíkali ke konkurenci či co hůř, do jiných oborů. Protože právě teď a tady platí, že pokud chceme, aby náš podnik a obor rostl, musí nejdříve růst jeho lidi.

Čtvrtletí změn v provozu 

Zavádíme adekvátní hospodaření se zdroji, měníme účel a formy provozu, rozdělujeme kapacity, zavádíme hybridní nájemní smlouvy, efektivnější vaření i poskytování dalších služeb. Zpřísňujeme hygienické standardy, dáváme přednost automatizovaným řešením. Omezujeme lidský kontakt na minimum a zároveň ladíme interní procesy tak, aby linioví lidé i manažeři měli více času na individuální práci s hostem. Měníme produkt ubytování, stravování i dalších služeb. Ukazuje se například, že v požadavcích na obchodní cesty převažuje ubytování single use, distributoři požadují větší flexibilitu ve storno podmínkách. Prodejci po hoteliérovi žádají vyšší míru rizika a pochopitelně nižší cenu. Akcelerační programy Expedia a snahy Booking.com a dalších transakčních modelů nás lákají do slepé uličky strategií snížení prodejní ceny ve snaze vyvolat poptávku. Hoteliérům naopak doporučujeme udělat vše, co podpoří přímé rezervace.  A tak jim píšeme obchodní scénáře pro inspiraci, měníme jim strukturu cen, tvoříme unikátní produkty, obsazujeme nové trhy. Individuální komunikaci digitalizujeme (Messenger, WhatsApp, Telegram). Hotely pak mají třeba recepci propojenu s webem a Facebookem. Liniový personál komunikuje přímo s hosty. Bez zásahů, bez filtru a bez korekce.  Hoteliéři nechávají personál rozhodovat a netrestají je za chybu, ale naopak je podporují, aby ji už neopakovali. Aby nedělali chybu dvakrát a aby sami přicházeli s inovacemi. Nesmíme totiž zapomenout, že téměř každá myšlenka na změnu v tak konzervativním oboru, jakým je hotelnictví, působí progresivně a inovátoři to nemají vůbec lehké.

Před námi jsou změny uvnitř hotelu, změny formátu a rozsahu služeb, změny produktu, změny v cenových strategiích, změny restrikcí a obchodních podmínek, změny ve vedení lidí, změny v řízení nákladů, změny trhů, přístupů na ně, změny v získávání nových teritorií a v jejich dlouhodobém udržení. Pojďte do toho společně s námi, získejte nové zkušenosti nových kolegů a inspiraci.

foto
mentor hoteliérů
pavelka.milan@gmail.com
Tel: +420 602 348 368
www.HOTELMAX.cz

Autor

Nejnovější články z rubriky MICE

Foto: Shutterstock.com

Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?

Česká unie cestovního ruchu zve na online tiskovou konferenci s názvem „Předvolební otázka za miliardy: Jak pomoct cestovnímu ruchu?". Kromě novinářů jsou zváni i zástupci odborné veřejnosti. Tisková konference proběhne 22. června od 15 hodin.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Praha: TOP kongresová destinace světa zažila 80% propad

Praha, dlouhodobě jedna z TOP 10 nejpopulárnějších kongresových destinací světa, zažila v roce 2020 kvůli pandemii onemocnění covid-19 enormní propad. V porovnání s rokem 2019 se loni uskutečnilo o 78,9 % méně kongresů, konferencí a dalších hromadných akcí.

Číst více
Zdroj: Hospodářská komora ČR

Jak vidí budoucnost turismu politici? Vyslechněte předvolební debatu!

Co když zasáhne cestovní ruch další lockdown aneb jak na další vlnu pandemie? Jak na restart a rozvoj gastronomie? Zapojíme se opět do EET? Umíme podpořit ohrožené segmenty cestovního ruchu jako lázně a horská střediska? To jsou...

Číst více