Zprávy z A.T.I.C. ČR

Nový turistický cíl
Turistickéa mapové centrum jižní Čechy v Českých Budějovicích zorganizovalo pokuso zápis do Guinessovy knihy světových rekordů, když úspěšně zvládlo největšíprodejní výstavu turistických pohlednic.
Přesvědčit se o tom mohou návštěvníci infocentra s logem A.T.I.C. ČRna českobudějovickém náměstí. Je zde vystaveno téměř 1 000 druhů pohlednics nejrůznějšími náměty na výlet z celého Česka. I když byl pokus úspěšný,neznamená to konec výstavy pohlednic. Naopak – pokud máte zájem také vyprezentovat se svými pohlednicemi, máte jedinečnou možnost, jak seznámitturisty s vaší nabídkou.
Úspěšněnabírá na tempu projekt „Jižní Čechy pohádkové“. Pohádkový kapr Jakub,nová postavička z dílny Jaroslava Kerlese, vypráví dětem i dospělým o jižníchČechách. Pro děti je připravena Vandrovní knížka, pohádkové pexeso, turistickáznámka, množství pohlednic apod. Již na čtrnácti místech jižních Čech mohouděti získat pohádkové razítko. Na nejlepší čeká magická tužka a zápis doVěčné knihy kapra Jakuba. Zahájena byla i příprava na tvorbu jihočeskýchvečerníčků s mottem „Bylo, nebylo, ale jen v jižních Čechách mohlo být…“.
Z uvedených řádků je zřejmé, že nejen sdělováním turistických informacíživ je člověk…

Kuriozity v „íčkách“
Turistická sezona pomalu vrcholí a pracovnice v turistických informačníchcentrech mají opravdu plné ruce práce, aby vyhověly zákazníkům. Někdy tonení jednoduché, o čemž svědčí i kuriózní otázky, na které musí odpovídat.
Například pracovnice Městského informačního centra v Ostravě odpovídalyna otázky typu:

  • Je ředitel Janáčkovy konzervatoře momentálně přítomen ve své kanceláři?
  • Jakou délku má baseballová pálka?
  • V kuchyni leze velký brouk – co mám dělat?
  • Kolik měří primátor města Ostravy?

Takév Prachaticích se občané zajímají o soukromý život veřejných činitelů.Nebylo lehké odpovědět na otázku, jaké číslo bot má starostova manželka.

Informační centrum v Litomyšli odpovídalo na „záludnou“ otázku, kdyžmuselo jednomu návštěvníkovi naprosto určit – jak dlouhá je devadesátiminutovákazetová páska.

Pracovnice v Městském informačním centru v Litoměřicích to rovněž nemajílehké – tady je návštěvníci „testují“ velmi často a jejich všeobecný přehledmusí být velmi široký, jinak by nebyly schopny odpovědět na otázky typu:

  • Jak vypadá vlajka Konžské republiky?
  • Kolik stojí rozvod?
  • Co s poraněným holubem?
  • Jaké bude počasí za týden?

V informačním centru HRAT Třinec zase měli roztržitého návštěvníka, kterýse jich udiveně zeptal: „Tady asi neprodáváte pračky?“

V Turistickém informačním centru Prácheň v Horažďovicích zachraňovalinešťastného občana, který zapomněl, kde si nechal vyrobit poklop na studnu,a přišel „sondovat“, jestli to náhodou za něj nevědí v informačním centru.Samozřejmě nevěděli, ale telefonovali a telefonovali, až tuto informaci– k velké úlevě občana – zjistili.

InfocentrumŽelezná Ruda
Město Železná Ruda patří k nejznámějším turistickým střediskům na Šumavě.Každoročně sem přijíždějí desetitisíce turistů, kteří obdivují krásy tétočásti republiky. Kroky mnohých míří do turistického informačního střediska,umístěného v budově Muzea Šumavy. V současné době připravují pracovnicepřednáškovou činnost pro školy v přírodě s cílem seznámit žáky s krásnoušumavskou přírodou.
A ještě jedna zajímavost. Když budete denně sledovat webové stránkytohoto infocentra, zjistíte, že jsou skutečně každý den aktualizovány.

Informační centrum v Bohdanči
Samosprávaměsta Lázně Bohdaneč se rozhodla aktivně působit ve prospěch rozvoje městaa mikroregionu. Pro úspěšnou realizaci strategického plánu se jako klíčovýukázal projekt informačního centra.
Městsko-lázeňské informační centrum Lázně Bohdaneč, o. p. s., vzniklojako nezisková organizace založená městem Bohdaneč v září 2001. Tehdy sestalo i čekatelem na členství v A.T.I.C. ČR. Dnes již patří mezi aktivníčleny.
Díky připojení na internet mohou návštěvníci infocentra sledovat nejčerstvějšíaktuality z radnice přímo na webových stránkách města na adrese www.bohdanec.cznebo si podle vlastní chuti brouzdat na internetu.

Město Lázně Bohdaneč má svého maskota
Konkrétním výsledkem snahy o jednotnou vizuální prezentaci města, ježdotváří image a posiluje vlastní identitu Lázní Bohdaneč, je dnes již běžněužívané logo města, tiskopisy městského úřadu nebo grafická podoba Bohdanečskéhozpravodaje. Lomené linie a červená barva jsou výsledkem prolnutí modernígrafiky a designu s historií města a jeho architektonickou dominantou –Gočárovým pavilonem Léčebných lázní.
Novýmprvkem, který doplňuje jednotný vizuální styl, je maskot města. Dostalpřiléhavé jméno Bohdan a jeho autorem je místní občan Mgr. DavidŠkodný. „Záměrem bylo vytvořit celek, který bude dynamicky a pozitivněpůsobit na diváka s tím, že bude možné jej dále zpracovávat. Tyto dva atributysouvisí s rychlým rozvojem města a snahou radnice zpříjemnit obyvatelůmi návštěvníkům život či pobyt ve městě,“ říká autor. Bohdan je vypracovánv různých situacích – základní verze je ve vzpřímeném postoji, variantamijsou figurka s batohem a dalekohledem (jako nositel informací pro turisty)či s mobilním telefonem a aktovkou (informace o službách a podnikání veměstě). Řadu doplňuje Bohdan v lázni, symbolizující lázeňský charakterměsta. Maskot se brzy stane trvalou a svěží součástí internetových stránekměsta i každodenního styku radnice s veřejností. Jeho využití je závislépouze na fantazii a vkusu představitelů obce.

Chrudim
Turistické informační centrum v Chrudimi patří mezi ta informační centra,která se pod křídla asociace vrátila. Kvalita jejich služeb svědčí o jehozaslouženém členství. Již několikrát sekretariát asociace obdržel pochvalnéreakce na velmi ochotný přístup pracovnic infocentra ke klientům.
V rámci exkurzí ho navštěvují nejen žáci základních škol, ale takéstudenti středních škol, kteří studují obor hotelnictví. Infocentrum zajišťovaloi odborné praxe studentů Střední odborné školy cestovního ruchu v Pardubicích.Slouží zároveň jako informační centrum městského úřadu. Návštěvníci sedozvědí, kde mohou co vyřídit, vyzvednout si různé formuláře, získat informaceo bytové družstevní výstavbě ve městě apod.

Veselí nad Lužnicí
K tomu, aby se návštěvníci města a jeho okolí cítili příjemně, sloužíjiž od roku 1994 informační a kulturní středisko města. Turisté zde získávajípřehled o možnostech ubytování, stravování, kulturního i sportovního vyžití,naleznou zde široký výběr map regionálních i speciálních, dále publikaceo městě a regionu i videokazetu Pozvánka do jižních Čech.
Informační a kulturní středisko sídlí společně s redakcí měsíčníhozpravodaje Veselsko v budově městského úřadu na náměstí T. G. Masaryka.V současné době poskytuje středisko turistům veškeré standardní službyv českém, německém i anglickém jazyce.
Středisko se podílí na přípravě kulturních a sportovních akcí ve městě.Mimo hlavní sezonu se zabývá především zhotovováním nových propagačníchmateriálů, přípravou na výstavy cestovního ruchu Regiontour v Brně a HolidayWorld v Praze, kterých se účastní společně s Jihočeskou centrálou cestovníhoruchu. Připravila Naděžda Jahodová

www.atic.cz

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více