Znojmo v pandemii nastartovalo turismus, letošek byl rekordní

Foto: Shutterstock.com Znojmo navzdory pandemii dosáhlo rekordních výsledků v turismu Foto: Shutterstock.com

Jihomoravskému Znojmu se i díky pandemii podařilo výrazně nastartovat turistický ruch. Už loni si vedení města pochvalovalo, jak se díky kampani Znojmo zadax podařilo přilákat turisty a letos byl počet návštěvníků o třetinu vyšší než v sezonách před pandemií.

Od června do září zamířilo do provozů Znojemské Besedy, která je městskou příspěvkovou organizací, 81 000 lidí. Podle mluvčího Besedy Karla Semotama se to letos povedlo hlavně díky projektu #mastozadax, který navázal na ten loňský. Uvedl to v tiskové zprávě.

Projekt spočívá v tom, že turista, který utratí určitý obnos v restauraci či ubytovacím zařízení, dostává podle svého výběru volnou vstupenku na jednu ze znojemských památek, které spravuje město. Loňským cílem byla podpora podnikatelů, kteří kvůli covidu a vládním nařízením museli své provozy zavřít. Při porovnání léta 2019 a letošního nejvíce narostl zájem o stále poměrně novou expozici pivovarnictví, a to o 72 procent. Tradičně mají zájem turisté o výstup na radniční věž, z níž je dobrý rozhled na město – zájem o ni se zvýšil o polovinu. Dále lidé mohli se vstupenkou zdarma na prohlídku hradebního opevnění, do podzemí či na prohlídku města s průvodcem. Dlouhodobě je největší zájem o návštěvu rozsáhlého podzemí, do něhož od června do září přišlo 38 500 lidí.

„Věříme, že to byla poslední sezona, kdy jsme museli pracovat s omezeními provozů. Nicméně loňská a letošní sezona jsou důkazem toho, že i forma nepřímé finanční podpory podnikatelům se vyplácí,“ uvedl starosta Jakub Malačka. Znojmo zaštítilo projekt silnou marketingovou kampaní, aby se o něm dozvěděli turisté z celého Česka. „Dosáhli jsme tak vysoké návštěvnosti nejen městských památek, ale i podnikatelských provozů,“ uvedl Semotam. Projekt ocenila i řada odborníků, loňský ročník se umístil i ve Velké  ceně cestovního ruchu organizované  agenturou COT group. Letos se zapojilo 130 znojemských podnikatelů, kteří vydali 22 000 vstupenek.

Ve Znojmě zaznamenali také trend, kdy se zvyšoval počet nocí strávených v ubytovacích zařízeních. Jihomoravský průměr je přitom dlouhodobě nejnižší při porovnání s ostatními kraji, vyplývá z dat Českého statistického úřadu.

Znojmo si chce do dalších let udržet vysokou návštěvnost a pro příští roky se chystá opět provázat služby v cestovním ruchu se svými provozy. Na jaře příštího roku odstartuje projekt, jehož cílem je využít potenciál zvyšujících se ubytovacích a kongresových kapacit a přilákat organizátory akcí nejen na víno. Jižní Morava patří v posledních letech k destinacím, která je vyhledávaná stále více českými turisty, i když loni počet ubytovaných hostů kvůli covidovým opatřením dočasně poklesl.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Turisté v Praze si možná připlatí

Vedení Prahy chce zvýšit turistický poplatek za ubytování z nynějších 21 na 50 korun za den. Důvodem je snaha zvýšit příjmy města, které jsou nižší než výdaje spojené s turismem. Město proto schválilo memorandum se svou firmou...

Číst více
Foto: Daniel Mrázek

Za exotikou a do tropů. Česko ale neopustíte

Navštívíte ty nejzazší končiny světa, pohlédnete do tváře chameleonům, nakrmíte lemury, užasnete nad pestrostí papoušků, ponoříte se do pestrého podmořského světa a v tropickém deštném pralese vás ovanou křídla velkých motýlů. Covidový cestovatelský semafor vás ale zajímat...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

V Beskydech to vypadá na rušnou zimu

Zimní střediska na Frýdecko-Místecku v Beskydech registrují před sezonou velký zájem o lyžařské kurzy. Některá už mají obsazenou kapacitu až do března. Problém ale mívají se zajištěním personálu. ČTK to řekli provozovatelé středisek.

Číst více