Znojmo v pandemii nastartovalo turismus, letošek byl rekordní

Foto: Shutterstock.com Znojmo navzdory pandemii dosáhlo rekordních výsledků v turismu Foto: Shutterstock.com

Jihomoravskému Znojmu se i díky pandemii podařilo výrazně nastartovat turistický ruch. Už loni si vedení města pochvalovalo, jak se díky kampani Znojmo zadax podařilo přilákat turisty a letos byl počet návštěvníků o třetinu vyšší než v sezonách před pandemií.

Od června do září zamířilo do provozů Znojemské Besedy, která je městskou příspěvkovou organizací, 81 000 lidí. Podle mluvčího Besedy Karla Semotama se to letos povedlo hlavně díky projektu #mastozadax, který navázal na ten loňský. Uvedl to v tiskové zprávě.

Projekt spočívá v tom, že turista, který utratí určitý obnos v restauraci či ubytovacím zařízení, dostává podle svého výběru volnou vstupenku na jednu ze znojemských památek, které spravuje město. Loňským cílem byla podpora podnikatelů, kteří kvůli covidu a vládním nařízením museli své provozy zavřít. Při porovnání léta 2019 a letošního nejvíce narostl zájem o stále poměrně novou expozici pivovarnictví, a to o 72 procent. Tradičně mají zájem turisté o výstup na radniční věž, z níž je dobrý rozhled na město – zájem o ni se zvýšil o polovinu. Dále lidé mohli se vstupenkou zdarma na prohlídku hradebního opevnění, do podzemí či na prohlídku města s průvodcem. Dlouhodobě je největší zájem o návštěvu rozsáhlého podzemí, do něhož od června do září přišlo 38 500 lidí.

„Věříme, že to byla poslední sezona, kdy jsme museli pracovat s omezeními provozů. Nicméně loňská a letošní sezona jsou důkazem toho, že i forma nepřímé finanční podpory podnikatelům se vyplácí,“ uvedl starosta Jakub Malačka. Znojmo zaštítilo projekt silnou marketingovou kampaní, aby se o něm dozvěděli turisté z celého Česka. „Dosáhli jsme tak vysoké návštěvnosti nejen městských památek, ale i podnikatelských provozů,“ uvedl Semotam. Projekt ocenila i řada odborníků, loňský ročník se umístil i ve Velké  ceně cestovního ruchu organizované  agenturou COT group. Letos se zapojilo 130 znojemských podnikatelů, kteří vydali 22 000 vstupenek.

Ve Znojmě zaznamenali také trend, kdy se zvyšoval počet nocí strávených v ubytovacích zařízeních. Jihomoravský průměr je přitom dlouhodobě nejnižší při porovnání s ostatními kraji, vyplývá z dat Českého statistického úřadu.

Znojmo si chce do dalších let udržet vysokou návštěvnost a pro příští roky se chystá opět provázat služby v cestovním ruchu se svými provozy. Na jaře příštího roku odstartuje projekt, jehož cílem je využít potenciál zvyšujících se ubytovacích a kongresových kapacit a přilákat organizátory akcí nejen na víno. Jižní Morava patří v posledních letech k destinacím, která je vyhledávaná stále více českými turisty, i když loni počet ubytovaných hostů kvůli covidovým opatřením dočasně poklesl.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více