Znojmo opět spustí kampaň #mastozadax

Foto: Znojemská Beseda Foto: Znojemská Beseda

Turisté ve Znojmě i letos za útratu v restauraci nebo za noc v penzionu či hotelu získají poukaz na prohlídku městských památek zdarma. První ročník kampaně #mastozadax byl úspěšný, a tak ji vedení města i s ohledem na pokračující koronavirová opatření plánuje od 1. června opět spustit. Novinkou je zvýšení minimální útraty v ubytovacích zařízení z 500 na 1 000 korun a zmenšení voucheru, který má být ekologičtější a skladnější, řekl František Koudela, ředitel organizace Znojemská Beseda.

„Vzhledem k omezeným podmínkám podnikatelů, které panují a ještě možná budou panovat, jsme se rozhodli opět cestovnímu ruchu pomoci. Loňský výsledek, kdy se návštěvnost turistických provozů zvýšila o 51 procent a zapojilo se 140 podnikatelů, tedy více než polovina, nás velmi mile překvapil. Koncept je jednoduchý a přitom komplexní. Kdo ve Znojmě udělá útratu, zaslouží si něco poznat. Zadax je pro nás nástroj i na zlepšení nezaměstnanosti, která je v našem regionu spíše vyšší,“ uvedl starosta města Jakub Malačka.

Proti loňskému roku je třeba v ubytovacích zařízeních utratit 1 000 korun, podle Koudely však tuhle částku lidé stejně za noc zaplatí. Pro restaurace a kavárny zůstává útrata na 150 korunách a pro ostatní služby cestovního ruchu na 200 korunách. „Na tržbách podnikatelů se kampaň pozitivně projevila. Navíc víme, že lidé loni nestihli navštívit vše, co jim poukaz umožňuje, a mají důvod přijet i letos. Další pozitivní tečkou za loňskou sezonou je i nedávné ocenění z odborné konference Travelcon, kde jsme získali Velkou cenou cestovního ruchu. Vnímáme to jako další impulz táhnout za jeden provaz,“ doplnil Koudela. Kampaň však reaguje především na situaci poznamenanou koronavirovou nákazou, a tak není jisté, zda potrvá i příští rok.

Podpořit cestovní ruch chce i destinační společnost ZnojmoRegion, která po loňském testování opět připravila turistickou kartu. Loni získali lidé výhody za návštěvu různých cílů v regionu, často i těch málo známých. Letos je karta zaměřena na podporu ubytovacích zařízení. Obdrží ji každý dospělý turista, který se v období od 1. června do 31. října ubytuje ve vybraných hotelech, penzionech a kempech nejméně na jednu noc. Z karty může uplatnit například volné vstupy do památek či na koupaliště nebo slevy do restaurací a vinařství.

Nabídka odměn a výhod je od více než 30 zapojených subjektů. Čím více nocí host na Znojemsku stráví, tím více odměn a výhod může čerpat. Projekt má pomoci vzkřísit služby cestovního ruchu po rozvolnění vládních opatření. Turistická karta bude současně sloužit destinačnímu managementu jako informační zdroj o návštěvnosti regionu a turistických prioritách.

Ilustrace: Shutterstock.com

Více o loňském ročníku kampaně

S detaily loňského ročníku znojemské kampaně, která se umístila na 3. místě v kategorii Restart cestovního ruchu ve Velké ceně cestovního ruchu 2020/2021, se můžete seznámit v tomto krátkém videu.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Prague City Tourism zbohatne o 45 milionů

Radní hlavního města dle očekávání schválili záměr magistrátu navýšit základní jmění městské firmy Prague City Tourism (PCT) o 45 milionů korun na celkových 111 milionů. Základní jmění bude navýšeno úpisem 45 000 akcií.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

ČUCR: cestovní ruch patří na Ministerstvo průmyslu a obchodu

Cestovní ruch je průmysl a jako takový patří do gesce Ministerstva průmyslu a obchodu. S touto ústřední myšlenkou se formou otevřeného dopisu obrátil prezident České unie cestovního ruchu Viliam Sivek na představitele obou koalic, které uspěly v podzimních parlamentních...

Číst více
Foto: A.T.I.C. ČR

Blíží se TÝDEN turistických informačních center ČR

Ve vazbě na Světový den pro rozvoj informací vyhlásila Asociace turistických informačních center ČR (A.T.I.C. ČR) na období od 25. do 31. října TÝDEN turistických informačních center. Do akce se zapojí 146 informačních center z celé České republiky....

Číst více