Zájezdy v době „post-covidové“

S rozvolňováním protiepidemických opatření a otevíráním hranic postupně dochází k obnově cestování do zahraničí. S čím vším je ale potřeba počítat a na co má zákazník právo?

Jednotlivé státy se mnohdy předbíhají v zavádění preventivních opatření pro zvýšení důvěryhodnosti klientů, ale i k zamezení šíření další vlny viru COVID-19. Jak však tyto kroky ovlivní již prodané zájezdy? Mohou mít tyto změny dopad na cestovní kanceláře jako poskytovatele zájezdu?

Cestovní kanceláře musejí dle zákonných předpisů dodržet vlastnosti zájezdu, ke kterým se zavázaly ve smlouvě o zájezdu, případně v dalších dokumentech, které jsou její součástí. Mezi vlastnostmi zájezdu rozlišujeme hlavní náležitosti zájezdu, přijaté požadavky zákazníka, cenu zájezdu a ostatní náležitosti zájezdu. Důležité však je, zda změna bude pro charakter zájezdu podstatná, či nikoliv. Dle zákona může totiž klient u podstatné změny zájezdu bezplatně odstoupit od zájezdu a požadovat vrácení již zaplacené částky.

Je tak důležité před komunikací s klienty posoudit, zda je možné vlastnosti zájezdu dodržet ve sjednané kvalitě a rozsahu. A to například s ohledem na změnu all-inclusive, nedostupnost animačního programu pro děti, zavřeného akvaparku apod.

Nicméně ani protiepidemická opatření v jednotlivých destinacích nezbavují cestovní kanceláře povinnosti nést odpovědnost za případné vady zájezdu, které se projeví na místě. Pokud cestovní kancelář nedokáže odstranit vadu na místě, poskytne zákazníkovi slevu. V případě podstatné vady zájezdu však může zákazník zcela odstoupit od smlouvy o zájezdu i v jeho průběhu.

Je ale otázkou, zda zákazník cestovní kanceláře může odstoupit od smlouvy o zájezdu s ohledem na podmínku povinného testu v destinaci či v rámci návratu a na případnou karanténu. Či jakou má zde cestovní kancelář informační povinnost vůči klientům k podmínkám vstupu do destinace, které vznikly až po uzavření smlouvy o zájezdu.

Členská základna ACK ČR má proto k dispozici právní rozbory k požadovanému postupu cestovní kanceláře, jestliže nemůže poskytnout prodaný zájezd ve sjednané kvalitě, ale také informace o tom, zda klient smí odmítnout zájezd s ohledem na povinnost karantény či povinného testu.

Přidejte se k nám, společně to zvládneme!

 

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Do kabinových lanovek ve Vysokých Tatrách smí jen očkovaní

Při svých nadcházejících výletech do slovenských Vysokých Tater musíte počítat s tím, že kabinové lanovky mohou nově používat pouze lidé s uzavřeným očkováním proti covidu-19. Zprávu o tom přinesla ČTK s odkazem na informace od společnosti Tatry mountain resorts...

Číst více
Foto: Petr Manuel Ulrych

Kulhánek: Turismus se v létě přiblížil předcovidové situaci

Po Ministerstvu pro místní rozvoj (MMR) se tento týden za končící letní turistickou sezonou ohlédlo také Ministerstvo zahraničních věcí (MZV). O vývoji zejména výjezdového turismu novináře během dnešní tiskové konference informoval ministr Jakub Kulhánek. Představeny byly...

Číst více
Foto: Shutterstock.com, Vysočina Tourism, Koruna Vysočiny (montáž: COT group)

Vysočina Tourism povede Oľga Königová

Novou ředitelkou organizace destinačního managementu Vysočina Tourism se stane Oľga Königová, která ve funkci nahradí Tomáše Čiháka. Ten měl chod krajské DMO na starosti od roku 2009. Oľga Königová doposud stála v čele destinační společnosti Koruna...

Číst více