Zájezdy v době „post-covidové“

S rozvolňováním protiepidemických opatření a otevíráním hranic postupně dochází k obnově cestování do zahraničí. S čím vším je ale potřeba počítat a na co má zákazník právo?

Jednotlivé státy se mnohdy předbíhají v zavádění preventivních opatření pro zvýšení důvěryhodnosti klientů, ale i k zamezení šíření další vlny viru COVID-19. Jak však tyto kroky ovlivní již prodané zájezdy? Mohou mít tyto změny dopad na cestovní kanceláře jako poskytovatele zájezdu?

Cestovní kanceláře musejí dle zákonných předpisů dodržet vlastnosti zájezdu, ke kterým se zavázaly ve smlouvě o zájezdu, případně v dalších dokumentech, které jsou její součástí. Mezi vlastnostmi zájezdu rozlišujeme hlavní náležitosti zájezdu, přijaté požadavky zákazníka, cenu zájezdu a ostatní náležitosti zájezdu. Důležité však je, zda změna bude pro charakter zájezdu podstatná, či nikoliv. Dle zákona může totiž klient u podstatné změny zájezdu bezplatně odstoupit od zájezdu a požadovat vrácení již zaplacené částky.

Je tak důležité před komunikací s klienty posoudit, zda je možné vlastnosti zájezdu dodržet ve sjednané kvalitě a rozsahu. A to například s ohledem na změnu all-inclusive, nedostupnost animačního programu pro děti, zavřeného akvaparku apod.

Nicméně ani protiepidemická opatření v jednotlivých destinacích nezbavují cestovní kanceláře povinnosti nést odpovědnost za případné vady zájezdu, které se projeví na místě. Pokud cestovní kancelář nedokáže odstranit vadu na místě, poskytne zákazníkovi slevu. V případě podstatné vady zájezdu však může zákazník zcela odstoupit od smlouvy o zájezdu i v jeho průběhu.

Je ale otázkou, zda zákazník cestovní kanceláře může odstoupit od smlouvy o zájezdu s ohledem na podmínku povinného testu v destinaci či v rámci návratu a na případnou karanténu. Či jakou má zde cestovní kancelář informační povinnost vůči klientům k podmínkám vstupu do destinace, které vznikly až po uzavření smlouvy o zájezdu.

Členská základna ACK ČR má proto k dispozici právní rozbory k požadovanému postupu cestovní kanceláře, jestliže nemůže poskytnout prodaný zájezd ve sjednané kvalitě, ale také informace o tom, zda klient smí odmítnout zájezd s ohledem na povinnost karantény či povinného testu.

Přidejte se k nám, společně to zvládneme!

 

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: TO Pardubicko

Na Pardubicku jednali o výběru poplatků z pobytu i moderních technologiích

V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.

Číst více