Výroční konference východní Moravy

Osmá výroční konference cestovního ruchu Východní Moravy, kterou Centrála cestovního ruchu Východní Moravy (CCRVM) uspořádala 28. února ve Zlíně, bilancovala, ukazovala trendy, inspirovala, ale také byla svědkem vyhlášení výsledků tradiční soutěže HIT sezony a dalších ocenění. Konferenci uspořádala Centrála cestovního ruchu Východní Moravy v roce, kdy oslaví 10. výročí svého založení.

Úvod konference patřil hejtmanovi Zlínského kraje Jiřímu Čunkovi, který ve svém nabitém programu našel čas alespoň na zahájení. Celou konferenci si však pečlivě vyslechl Jan Pijáček, člen Rady Zlínského kraje s kompetencí v cestovním ruchu, pod jehož záštitou se konference konala.

 Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, rekapituluje marketingové aktivity centrály v loňském roce  Pozorně naslouchali i hejtman Zlínského kraje Jiří Čunek (vpravo) a Jan Pijáček, člen Rady Zlínského kraje s kompetencí v cestovním ruchu
Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, rekapituluje marketingové aktivity centrály v loňském roce

Pozorně naslouchali i hejtman Zlínského kraje Jiří Čunek (vpravo) a Jan Pijáček, člen Rady Zlínského kraje s kompetencí v cestovním ruchu 

Po úvodních zdravicích vystoupili dva hosté konference, kteří přijeli z Prahy. Viliam Sivek, předseda Fóra cestovního ruchu České republiky, hovořil o problematice konkurenceschopnosti cestovního ruchu v České republice. Adéla Pilařová, vedoucí oddělení udržitelnosti projektů a ČSKS agentury CzechTourism, představila marketingové aktivity CzechTourism v regionech a zmínila význam systému kvality služeb.

Rekapitulaci výsledků a aktivit Centrály cestovního ruchu Východní Moravy v roce 2016 a plány pro rok 2017 přednesla ředitelka CCRVM Dana Daňová.

 Prostory moderní krajské knihovny zaplnilo bezmála 120 účastníků – průřezově všemi obory cestovního ruchu ve Zlínském kraji. Byli zde jak zástupci komerčních firem, tak veřejné správy či destinačních společností

Prostory moderní krajské knihovny zaplnilo bezmála 120 účastníků – průřezově všemi obory cestovního ruchu ve Zlínském kraji. Byli zde jak zástupci komerčních firem, tak veřejné správy či destinačních společností 

Výsledky a trendy v návštěvnosti Zlínského kraje ve srovnání s dalšími kraji Česka byly obsahem vystoupení Ivana Marka, ředitele m-Ark. Neméně zajímavá byla specifika, potřeby a potenciál polských turistů na Moravě v podání Ivany Bílkové, ředitelky zahraničního zastoupení agentury CzechTourism ve Varšavě.

 Hostem konference byl Viliam Sivek, předseda Fóra cestovního ruchu ČR (vlevo). Na snímku v rozhovoru s Janem Pijáčkem, radním Zlínského kraje (uprostřed), a Jiřím Dědkem, předsedou správní rady CCRJM a výkonným ředitelem Lázní Luhačovice

Hostem konference byl Viliam Sivek, předseda Fóra cestovního ruchu ČR (vlevo). Na snímku v rozhovoru s Janem Pijáčkem, radním Zlínského kraje (uprostřed), a Jiřím Dědkem, předsedou správní rady CCRJM a výkonným ředitelem Lázní Luhačovice 

Pak již následovala řada úspěšných konceptů regionu Východní Morava – Karlovský gastrofestival jako prostor spolupráci, Zoo a zámek Zlín-Lešná – dlouhodobě nejúspěšnější turistický cíl ve Zlínském kraji, Valašské muzeum v přírodě jako tahoun turistiky na Rožnovsku, Koncepce žití dle Augustiniánů, Filmový uzel Zlín – nový turisticky zajímavý cíl. Zmíněny byly také služby zlínské filmové kanceláře.

A kde na vše vzít peníze? Možná z dotačních příležitostí ve Fondu malých projektů, o nichž hovořil Zdeněk Mikel, výkonný ředitel sdružení Region Bílé Karpaty.


HIT sezony regionu Východní Morava má své vítěze

Závěr konference patřil slavnostním okamžikům předání ocenění v soutěži HIT sezony.
Ocenění předával spolu s ředitelkou CCRVM Danou Daňovou také Jan Pijáček, radní Zlínského kraje.

Soutěž HIT sezony byla Centrálou cestovního ruchu Východní Moravy vyhlášena pro kategorie podnikatelských a nepodnikatelských subjektů již poosmé. Hodnotitelská komise, tvořená pěti odborníky z cestovního ruchu, akademické sféry a marketingu, posoudila soutěžní návrhy z pohledu jejich potenciálního přínosu pro návštěvnost regionu a atraktivnost pro širokou veřejnost. Záštitu nad soutěží HIT sezony převzala generální ředitelka České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Monika Palatková.

 Stanislav Blaha, starosta města Uherské Hradiště (vlevo) a Jan Blahůšek, ředitel parku Rochus (vpravo)  Miloslava Fialová, ředitelka hotelu Alexandria
Stanislav Blaha, starosta města Uherské Hradiště (vlevo) a Jan Blahůšek, ředitel parku Rochus (vpravo)

Miloslava Fialová,
ředitelka hotelu Alexandria 

Kromě HITů sezony Centrála cestovního ruchu Východní Moravy oceňuje Významný počin v cestovním ruchu a osobnost – Srdcaře cestovního ruchu Východní Moravy. Novinkou letošního ročníku bylo rozšíření soutěže mezi polské cestovní kanceláře.

V kategorii veřejného, nepodnikatelského sektoru získal ocenění HIT sezony 2017 Baťův kanál, který v partnerství s městy Uherské Hradiště a Otrokovice připravil atraktivní nabídku nazvanou Země, voda, vzduch – prodloužený jarní víkend na východní Moravě. Ta směruje zájem návštěvníků na prodloužený víkend na přelomu dubna a května, kdy proběhne otevírání cyklostezek (29. 4. Na kole vinohrady) na Slovácku, zahájení plavební sezony s přehlídkou lodí na Baťově kanálu (30. 4. Baťáková regata v Uherském Hradišti) a letecký den s příletem historického letadla Electra v Otrokovicích (1. 5. Baťova Electra přiletí domů). Porotce také zaujal projekt Moje Slovácko – aneb u tetičky na dědině připravený regionem Slovácko. Tomu porotci přiřkli Cenu poroty.

 Vojtěch Bártek, ředitel Baťova kanálu  Petra Polášková, KOVOZOO, manažerka marketingu a PR
Vojtěch Bártek,
ředitel Baťova kanálu

Petra Polášková, KOVOZOO,
manažerka marketingu a PR 

V podnikatelském sektoru získala ocenění HIT sezony společnost Lázně Luhačovice za produkt Víkend pro single cestovatele v hotelu Alexandria. Porota ocenila propracovanost produktu, který je zaměřen na stále rostoucí skupinu „single“ cestovatelů, tedy jednotlivců.

Centrála cestovního ruchu Východní Moravy každoročně oceňuje významné počiny v cestovním ruchu na území Zlínského kraje. Toto ocenění získala společnost REC GROUP za realizaci úspěšného projektu KOVOZOO ve Starém Městě. „KOVOZOO se stala atraktivním turistickým cílem, který v minulém roce oslovil přes 80 000 návštěvníků, ale má také vzdělávací ambice, podporuje představivost a fantazii,“ zdůvodňuje ocenění Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.

Letos podruhé vyhlásila CCRVM ocenění s příznačným názvem Osobnost – „srdcař“ cestovního ruchu. „Je to ocenění, kterým chceme upozornit na jednotlivce, kteří dosahují ve své práci pro sektor cestovního ruchu výjimečných výsledků, jsou pro cestovní ruch v regionu přínosem a strhávají ostatní svým příkladem,“ přibližuje toto ocenění Dana Daňová.

Tímto „srdcařem“ cestovního ruchu východní Moravy je Roman Kalabus ze Vsetína, jeden z „hybatelů“ cykloturistiky na Valašsku. V cestovním ruchu pracuje 20 let, mimo jiné se významně podílel na výstavbě Cyklostezky Bečva, na vybudování bikerských areálů ve Vsetíně, Velkých Karlovicích a Zděchově a je aktivní na národní i mezinárodní úrovni.

Poprvé putoval HIT sezony také do Polska

Historicky poprvé se vyhlašoval HIT sezony polských touroperátorů. Do soutěže se přihlásilo deset cestovních kanceláří z Polska, které splnily podmínku minimálně jednoho přenocování a sestavení programu pro své klienty na východní Moravě.

Porotu nakonec nejvíce zaujal program polské CK Almatur, který nejen ukazuje krásy východní Moravy, ale soustřeďuje se také na její regionální kuchyň.

„S Centrálou cestovního ruchu Východní Moravy velmi intenzivně spolupracujme po několik let. Veškeré cestovní kanceláře, které se účastnily HITu sezony, původně neměly ve své nabídce program zahrnující východní Moravu. Tu do nabídky doplnily až na základě fam tripů organizovaných našich zahraničním zastoupením. Nové programy pro polské turisty jsou navíc stále aktualizovány díky přímému spojení cestovní kanceláře a Centrály cestovního ruchu Východní Moravy,“ doplňuje Ivana Bílková, ředitelka zahraničního zastoupení CzechTourism pro Polsko.

Na polském trhu se jednoznačně potvrzuje, že prostředky vložené do realizace press a fam tripů mají v delším časovém horizontu pozitivní efekt přímo na nárůst turistů v regionech. Počet polských turistů v regionu vzrostl za posledních pět let o 60 procent. „Na Moravu se nyní chystají i ředitelé zbývajících polských cestovních kanceláří, kteří se do soutěže přihlásili. Naše zahraniční zastoupení jim odkryje další nová místa vhodná pro polský turismus,“ doplňuje Ivana Bílková.

Foto: Jiří Balát, Martin Peterka

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více