Majitele a manažery cestovních kanceláří, jejichž hlavní produkt je zaměřen na destinace jihovýchodně od České republiky, dnes poznáte na ulici snadno. Kvůli válce v Iráku a nemoci SARS jsou jejich čela plná vrásek a obličeje značně pobledlé. O poznání zdravější barvu má tvář Nina Vidoviče, ředitele CK Globtour. Ani té se podle jeho slov negativní vlivy zcela nevyhnuly, pokles v prodeji charterového programu byl vykompenzován nebývalým zájmem o destinace dosažitelné autem či autobusem, přesněji o Chorvatsko, Černou Horu a Itálii. Tento trend ale Globtour nezaskočil, byl na něj připraven.
Ninoslav Vidovič, ředitel CK Globtour |
V letošní sezoně si můžete mnout ruce. Nabízíte přesně to, co je turisty žádáno.
CK Globtour, která má pobočky v různých zemích Evropy, je slovinská cestovní kancelář. Proto je logicky jejím hlavním produktem právě jaderské pobřeží, tedy Chorvatsko a nyní i „znovuobjevená“ Černá Hora. V době, kdy jsme připravovali katalog, jsme samozřejmě netušili, jak se bude letošní sezona vyvíjet, k výraznému rozšíření počtu pobytových míst a ubytovacích kapacit jsme přistoupili po vyhodnocení loňských čísel. Nyní se ukazuje, že jsme vsadili na správnou kartu.
Čím je vaše letošní letní sezona specifická?
Náš katalog a veškeré zájezdy jsou koncipovány tak, že každý produkt je možno objednat individuálně, tedy zvlášť ubytování, stravu i dopravu. Dosavadní výsledky ukazují, že největší zájem je o zájezdy s individuální dopravou, následují zájezdy autokarové a nejméně je využívána doprava letecká.
Vaše letošní nabídka je také nebývale bohatá na doprovodné služby. Proč?
Dnešní český klient je ochoten zaplatit více peněz než v minulosti, logicky ale vyžaduje i lepší služby. Běžné služby bez nadstandardní nabídky už v posledních letech nestačí. Tím se otvírá velký prostor pro naše produkty Globtour klub a Globtour bonus. Výsledky prodejů těchto kapacit, kde jsou ze strany GLOBTOURu poskytovány služby navíc, nás přirozeně vedl k jejich rozvoji.
Kterou oblast Chorvatska čeští turisté preferují?
V letošním roce vede Dalmácie, přesněji oblast pod Splitem, a to především poloostrov Pelješac a oblast Makarské Riviéry. Zvýšený zájem pociťujeme také o dalmatské ostrovy a o úplný jih Chorvatska – poloostrov Orebič. Hitem sezony je jednoznačně ostrov Brač. Jako tradičně jsou žádány oblasti Istrie, Kvarneru a neměl bych opomenout ani oblast Zadaru, kde máme několik hotelů. K pocitu jistoty klientů přispívá i fakt, že kanceláře GLOBTOUR vidí přímo v letoviscích na Chorvatském pobřeží.
Proč si myslíte, že čeští turisté vyhledávají právě Dalmácii?
Velkou roli hraje tradice, ale také v porovnání s ostatními oblastmi Chorvatska lepší poměr mezi cenou a nabídkou. Ta je v Dalmácii bohatá a velmi pestrá. Velkým lákadlem jsou i četné památky stejně jako podél celého pobřeží i překrásné moře.
Zájem o Dalmácii vzrostl i díky výstavbě nové dálnice a obnově silniční sítě. Cesta se zkrátila a turisté se mnohem rychleji dostanou i do vzdálenějšího cíle. Dalmácie má podle mne před sebou velkou budoucnost.
Jaký je letos zájem o zájezdy do Černé Hory, která ve vašem katalogu zabírá nemalý prostor? Jak jsou na turisty připraveni sami Černohorci?
Pro rok 2003 se z našeho pohledu Černá Hora stala destinací č. 2. V tuto chvíli máme prodán dvojnásobek zájezdů v porovnání s loňskou sezonou. Nedostatky, které se vyskytly a řešily v loňské sezoně, jsou letos odstraněny. Černohorci investovali mnoho peněz do přebudování infrastruktury a zabezpečení služeb. Mezi nejžádanější letoviska patří Budva, Bečiči a Bar.
Jaká místa v Chorvatsku preferujete Vy?
Ta, kde je možné spojit pobyt u moře s aktivním odpočinkem a výborným jídlem. Na dovolenou bych si vybral jednoznačně poloostrov Pelješac, případně ostrovy Hvar a Trogir. Mám-li k dispozici pouze prodloužený víkend, navštěvuji letoviska Rabac a Rovinj na Istrii nebo ostrov Krk.
Připravila Lenka Vargová
www.globtour.cz