×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

V Českém středohoří vzniknou útulny

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Ústecký kraj chce vylepšit zázemí pro turisty. Pilotní projekt nyní připravuje Destinační agentura České středohoří. Jeho součástí je výstavba odstavných ploch pro karavany a obytné vozy (tzv. Stellplatz), malých záchytných parkovišť a budování útulen a nocležen. Na hoře Říp budou instalovány nové informační tabule. Řekl to náměstek hejtmana Jiří Řehák.

Program budování veřejné infrastruktury cestovního ruchu nyní připravuje pracovní skupina, která určí výši poskytované dotace či oblast žadatelů. „V září by se mohl program spustit. Teď přes léto připravíme ukázku v Českém středohoří, jak by to mohlo následně vypadat,“ uvedl Řehák. Rozdělit může kraj 13 milionů korun. „Už teď jsme si jisti, že částka bude vyčerpána,“ řekl náměstek pro cestovní ruch.

Turistické útulny v krajině jsou součástí infrastruktury např. ve Skandinávii nebo v sousedním Sasku. Současně je to nový trend v dálkové pěší turistice. Útulny zajišťují možnost nouzového přespání či úkrytu v případě zhoršení počasí či přecenění sil poutníka. Turisté je nyní mohou v Česku využít třeba v Krkonoších. Přes území Ústeckého kraje vede přeshraniční dálková pěší trasa nazvaná Lesní stezka.

Cílem záměru je podle ředitele destinační agentury Luďka Jirmana zvýšit atraktivitu Českého středohoří pro dálkovou turistiku i cestovní ruch. Na hoře Milešovka už útulna funguje, celkem by takových mohlo být ve středohoří deset. Počítá se s tím, že na Milešovce se útulna přestaví na jednoduché ubytování pro malé skupiny osob, jehož součástí bude sociální zázemí.

Destinanční agentura České středohoří má také za úkol připravit projektovou dokumentaci pro čtyři tzv. Stellplatzy, což jsou místa pro odstavení karavanů a parkování osobních aut. Jedno takové místo by mohlo vzniknout do září. Na Řípu budou čtyři nové informační tabule, nahradí stávající cedule, které jsou ve špatném technickém stavu.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Petr1888 / Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Úspěšná misie poličského muzea – příklad hodný následování

Dlouhodobým cílem Městského muzea a galerie Polička je přibližovat dětem z mateřských školek, žákům i studentům témata z historie, národopisu či umění.  V době „covidové“, kdy bylo pro školy i školky náročnější vydat se do muzea, obrátili gard. Místo zvaní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vysočina West: Pelhřimovsko má nově destinační společnost

Turistickou nabídku Pelhřimovska začíná propagovat nová organizace destinačního managementu Vysočina West. Ve spolku mají zastoupení čtyři největší města regionu i podnikatelé v cestovním ruchu. Novinářům to řekl předseda představenstva Martin Ecler, který je zároveň ředitelem městské organizace...

Číst více
Foto: CCRJM

Jižní Morava díky influencerům oslovila půl milionu lidí

Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava vsadila v loňském roce na spolupráci s cestovatelským portálem Worldee. V rámci kampaně „Nestůj, cestuj“ pozvala na jih Moravy trojici influencerů a nabídla jim prezentaci zaměřenou na příběhy lidí, kteří tvoří jedinečnost tohoto...

Číst více