Tuzemským dovoleným dominují kratší pobyty

Dovoleným v Česku dominují podle prodejců, které ČTK oslovila, kratší pobyty. Lidé se většinou nechystají vyjet na déle než týden. U zájezdů však požadují vyšší standard jako bazén, půjčovnu kol, organizované výlety a také animační programy pro děti. Za týdenní pobyt s polopenzí čtyřčlenná rodina zaplatí v průměru přes 20 tisíc korun. Češi si proto nyní více dovolenou v ČR pojišťují. ERV Evropská pojišťovna hlásí meziroční nárůst poptávky až o 20 procent.

Dovoleným v Česku dominují podle prodejců, které ČTK oslovila, kratší pobyty

Klienti Čedoku mají největší zájem o pobyty na pět až sedm dní. „Nejprodávanější jsou pobyty pro rodiny s dětmi, a to především v hotelech, kde budeme o prázdninách provozovat náš dětský animační klub. Velký zájem je také o cykloturistiku nebo tematicky zaměřené pobyty, například vinná turistika, koně nebo hrady a zámky,“ uvedla mluvčí CK Eva Němečková.

Cestovní agentura Invia eviduje největší poptávku po wellness pobytech přes víkend na tři až čtyři dny a po klasických týdenních dovolených. Dva dospělí se dvěma dětmi za zájezd na týden s polopenzí zaplatí podle mluvčí Invie Andrey Řezníčkové průměrně 20 tisíc až 25 tisíc korun. „Morava je skoro vyprodaná, lepší hotely jsou opravdu drahé, například Luhačovice nebo Lednice. Levnější jsou Krkonoše, lépe jsou na tom také Beskydy a Jeseníky,“ dodala Řezníčková.

Rodinná dovolená na Moravě bude letos podle ředitele portálu Slevomat Ladislava Veselého pomyslným „luxusem“. Není tam podle něj totiž výkyv poptávky jako v jiných oblastech, které kvůli současné situaci ztratily zahraniční klientelu.

Klienti CK si podle obchodního a produkčního ředitele CK ATIS Petra Krče mohou letos tuzemské zájezdy více užít. Hotely podle něj v prvních fázích nebudou umožňovat využití bazénu nebo wellness lidem, kteří nejsou jejich hosty. „U CK jsou ceny pro letošek podle katalogu, který byl vytištěn vloni v říjnu. To znamená, že ceny jsou pevné a jsou garantovány smlouvou. Ceny v hotelových recepcích mohou ovšem nově reagovat na poptávku, stejně jako je to například u letenek. Je to pochopitelné. Hotel musí vygenerovat v sezoně nejvíce tržeb, za kterých musí přežít mimosezonu. A letos na jaře byly hotely téměř tři měsíce bez jakýchkoliv tržeb,“ dodal.

ERV Evropská pojišťovna nabízí přes vybraná ubytovací zařízení produkt HotelStorno. Meziročně u něj nyní eviduje nárůst poptávky o 15 až 20 procent. Podle manažera komunikace a marketingu ERV Vlastimila Divokého si lidé uvědomují, že ani za dovolenou v ČR nevynaloží malé peníze. Pojištění kryje zrušení cesty, v závislosti na vybrané variantě může obsahovat také pojištění odpovědnosti za škody způsobené v ubytovacím zařízení.

Češi se podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáše Prouzy začínají bát utrácet. Velká část lidí podle něj neuvažuje o čtrnáctidenní dovolené v ČR. Stát by měl proto poptávku podpořit nejlépe dotovanými poukazy. Připravuje je ministerstvo pro místní rozvoj. Podle Fóra cestovního ruchu by na ně měla vláda vyčlenit deset miliard korun. Dále by měla vybrat významnou část obyvatelstva, která poukaz v hodnotě 5000 korun získá.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Prague City Tourism zbohatne o 45 milionů

Radní hlavního města dle očekávání schválili záměr magistrátu navýšit základní jmění městské firmy Prague City Tourism (PCT) o 45 milionů korun na celkových 111 milionů. Základní jmění bude navýšeno úpisem 45 000 akcií.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

ČUCR: cestovní ruch patří na Ministerstvo průmyslu a obchodu

Cestovní ruch je průmysl a jako takový patří do gesce Ministerstva průmyslu a obchodu. S touto ústřední myšlenkou se formou otevřeného dopisu obrátil prezident České unie cestovního ruchu Viliam Sivek na představitele obou koalic, které uspěly v podzimních parlamentních...

Číst více
Foto: A.T.I.C. ČR

Blíží se TÝDEN turistických informačních center ČR

Ve vazbě na Světový den pro rozvoj informací vyhlásila Asociace turistických informačních center ČR (A.T.I.C. ČR) na období od 25. do 31. října TÝDEN turistických informačních center. Do akce se zapojí 146 informačních center z celé České republiky....

Číst více