Turistické novinky z Chorvatska

Marketingový plán chorvatského cestovního ruchu na léta 2002 – 2005 je návodem, jak získat v této činnosti pozice na trhu. Jeho autory jsou firmy THR Barcelona a Horwath Consulting Zagreb.

Pro turistickou sezonu 2003 přináší celou řadu novinek, které přispějí ke zvýšení kvality a náplně pobytu turistů za předpokladu nových akcí a doplňkových úkolů pro každé další období, na něž je vypracován. Přehled těchto úkolů, jejichž splnění přispěje k větší spokojenosti turistů a k dalším úspěchům v cestovním ruchu, nemůže být pro obsažnost materiálu a předpokládanou dynamiku realizace úplný, ale napomůže k získání přehledu o hlavních směrech rozvoje chorvatského cestovního ruchu a jeho turistických předností.

Chorvatsko: Středomoří, jaké kdysi bývalo

Nenarušenost životního prostředí a tradice, chorvatské turistické přednosti

Skutečnost, že chorvatský prostor pro cestovní ruch neutrpěl nadměrnou výstavbou, že životní prostředí není narušeno a že jsou zachovány tradice, se tak stává hybnou silou turistické přitažlivosti, kterou je třeba chránit před zbytečnými změnami a naopak její přednosti zvýrazňovat jako hodnoty turistického produktu. Chorvatský marketingový plán směřuje k tomuto cíli soustavnou péčí o kvalitu služeb a jejich bohatou náplň a vytyčuje nové úkoly v oblasti kvality.

Turistická nabídka země vychází z regionálních zvláštností. Tak bude svá turistická specifika a přednosti rozvíjet každý region samostatně, tedy zvlášť region Istrie, Kvarner, Zadar, Šibenik, Split-
-Makarská, Dubrovník, Střední Chorvatsko, Slavonie i hlavní město Záhřeb, a budou se tak zaměřovat na tři hlavní charakteristické oblasti: zelené Chorvatsko, chorvatská riviéra a chorvatské ostrovy.

Nové služby v roce 2003

„Brána Jadranu“ je název velkého turistického informačního centra pro návštěvníky Chorvatska. Bude umístěno při severním vstupu do Chorvatska, v Přímořsko-goranské župě, a bude nabízet turistům všechny potřebné informace o jejich cílové destinaci v Chorvatsku.

O ty, kteří už v Chorvatsku jsou (ale nejen o ty), se budou starat „Chorvatští andělé“. Ti budou již v tomto roce pomáhat organizovat cestu, zajišťovat rezervace, řešit naléhavé případy, poskytovat obecné informace, průvodcovskou činnost, ale nejdůležitější u této služby je, že budou pro návštěvníky jakousi pojistkou při jejich pobytu v Chorvatsku. V první fázi by Chorvatští andělé byli k dosažení na bezplatných telefonních číslech, případně na adresách elektronické pošty, později by návštěvníkům mohli pomáhat v nejdůležitějších turistických střediscích uniformovaní pracovníci této služby.

Kromě těchto konkrétních a turistům přímo sloužícím projektům se plánuje ještě průzkum trhu, soustavné zdokonalování kádrů, vytvoření a zkvalitňování banky dat, fotografií a filmů, jakož i mnohé další činnosti, které Chorvatsku již v tomto roce, ale i v letech následujících zajistí stále významnější postavení na trhu a chorvatskému cestovnímu ruchu stále vyšší kvalitu.

Velký důraz je kladen na novinku pro zástupce médií, vytvoření Chorvatského úřadu pro tisk, jež zajistí užší vzájemnou spolupráci s těmi, kteří jsou nepochybnými tvůrci vnímání jednotlivé země a jejího cestovního ruchu.

Jedním z úkolů tiskového úřadu bude i organizovat studijní cesty novinářů po Chorvatsku tak, aby následně prostřednictvím svých médií tlumočili své zkušenosti. K informovanosti novinářů i samotných turistů přispěje i celá řada nových prospektů, CD, filmů a tiskových materiálů.

Makarská riviéra

Brelské hotely mezi desítkou nejlepších na světě

Hotely Brela, a.s., firma spravující hotely ve známém dalmatském turistickém místě Brela obdržela velmi cenné uznání. V listopadu loňského roku britský touroperátor, společnost Saga, zařadil Hotely Brela mezi desítku nejlepších světových hotelů. Zároveň je této hotelové společnosti na Makarské riviéře přiděleno významné uznání i ve Frankfurtu, kde touroperátor Neckermann na základě ocenění svých hostů zařadil hotel Berulia Beach mezi stovku nejlepších a hosty nejoblíbenějších světových hotelů. „Zařadit se mezi prvních sto z celkem 4 500 světových hotelů je zcela jistě velmi impresivní světové uznání, tím spíš, že hotel Berulia Beach skončil po boku nejlepších hotelů ve Středomoří,“ prohlásil ředitel Hotelů Brela Tonči Boras.

Tyto výsledky a spokojenost hostů zdůvodnily investici cca 90 milionů kun, celkově uložených do začátku letošní sezony na výstavbu a rekonstrukci Hotelů Brela. „Naše obchodní filozofie se dlouho zakládala na zvyšování úrovně služeb zaměstnanců, ale současné turistické trendy vyžadují kromě toho obsahově bohatší nabídku. Z toho důvodu jsme financovali výstavbu hotelu Marina s 531 lůžky, renovovali hotel Berulia Beach a hotel Maestral, čímž je letos celkem obnoveno až 1 050 lůžek“, sdělil Boras.

Základní obchodní myšlenkou firmy Hotely Brela je vytvořit co nejkvalitnější partnerský vztah s jedním z vedoucích touroperátorů, Neckermannem, který získal v tomto aranžmá exkluzivní právo obsazování těchto tří hotelů na 5 let. Vzhledem k tomu, že touroperátor vyžaduje ještě vyšší kvalitu služeb, veliká část prostředků je investována na rozšíření obsahu hotelové nabídky. Například hotel Marina je vybaven saunou, soláriem, masáží, fit-centrem, dětským koutkem, výtvarnou dílnou a počítačovou pracovnou s videohrami. Loňské léto s nadprůměrně častými dešti bylo nejlepší zkouškou této obchodní filozofie a s jistotou lze konstatovat, že ji společnost složila s úspěchem. Potvrzením je 37% nárůst zisku. „Výnosnost investování dokazují i vynikající objednávky rezervací ze strany našich partnerů na příští rok. Ale hlavním cílem je vytvořit z Brely luxusní turistickou destinaci, jejíž všechny hotely budou čtyřhvězdičkové, jelikož s ohledem na přírodní krásy Brely mají všechny předpoklady k tomu, aby byly celoročním atraktivním turistickým cílem. Z toho důvodu věřím, že investiční cyklus ještě stále není u konce,“ uzavírá ředitel Tonči Boras.

Dubrovník

Grand Vila Argentina – hotel s dubrovnickou duší

Koncem minulého roku se po devítiměsíční obnově znovu otevřel návštěvníkům někdejší dubrovnický hotel Argentina. Tento hotel, jeden ze symbolů Dubrovníka, znají mnozí milovníci dubrovnického starého města, které je pod ochranou organizace UNESCO. Interiéry obnoveného hotelu dýchají slavnou dubrovnickou tradicí. Pod současným názvem Grand Vila Argentina je zahrnut obnovený hotel Argentina, dále vila Argentina postavená v r. 1922 a vila Glavić; celý komplex nabízí 150 hotelových pokojů a 4 apartmány.

Jak uvedla ředitelka marketingu a prodeje Luce Baća, bylo do obnovy těchto objektů investováno přibližně 15 milionů eur. Rekonstrukce byla důkladná, včetně instalací aj., takže lze bez přehánění konstatovat, že z původního hotelu zůstaly jen zdi. Grand Vila Argentina má pět hvězdiček a všechny tři objekty jsou zařízeny v historickém dubrovnickém stylu. Rozšířen je hotelový vestibul, z něhož je krásný pohled na Lokrum, moře i staré město. V hale hotelu se nacházejí erby dubrovnických šlechtických rodin a proslulé dubrovnické motivy Onofriova kašna, socha sv. Mikuláše – patrona moře a ochránce námořníků, jakož i obraz sv. Blažeje, patrona Dubrovníku.

Tak je Dubrovník, město, které je vlajkovou lodí chorvatského cestovního ruchu a pro mnohé jeho největší perlou, bohatší o jeden exkluzivní objekt autentického a jedinečného prostředí.

Z materiálů CHTS vybrala Lenka Vargová

www.htz.hr

Marketingový plán chorvatského cestovního ruchu přináší první výsledky. Na veletrhu Holiday World v Praze letos v únoru převzala Mirjana Žilič, ředitelka Chorvatského turistického sdružení v Praze,
1. cenu v kategorii „nejlepší propagační materiál“ a expozice CK Vítkovice Tours byla oceněna jako nejpůsobivější stánek v kategorii do 50 m2 (cenu převzal Libor Šugárek).

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více