Turistická oblast Pardubicko představuje první produkt cestovního ruchu

Východočeské Pardubice jsou známé nejen svým legendárním perníkem, výrobou semtexu či industriální architekturou, ale snad každému se v souvislosti s městem a regionem vybaví i koně. Ať už dostihoví sprinteři, nebo elegantní kočároví koně starokladrubští. Pardubicko je zkrátka v myslích mnoha Čechů – a nejen jich – zapsáno jako region koní a jezdeckého sportu. Toho turistická oblast využila při tvorbě produktu Pardubice – hlavní město koní.

Myšlenka se zrodila krátce po založení oblastní organizace cestovního ruchu Pardubicko – Perníkové srdce Čech v roce 2017. Při tvorbě produktu napomohl průzkum trhu, který potvrdil, že asociace „Pardubicko = koně“ stále funguje a vyvolává pozitivní reakce. Na území turistické oblasti se nachází kromě dvou velkých tahounů – Pardubického závodiště a Národního hřebčína Kladruby nad Labem – kolem pětadvaceti menších jezdeckých stájí a rančů. Liší se nejen velikostí, ale především zaměřením na různé jezdecké styly, cílové skupiny (profesionální jezdci, začátečníci, děti) a nabídkou služeb. Z těchto důvodů si ranče a stáje navzájem nekonkurují, ale naopak se doplňují. „Touto spoluprací se mimo jiné snažíme také o prodloužení turistické sezony na Pardubicku,“ uvádí ředitelka turistické oblasti Pardubicko Markéta Krátká a dodává, že za koňmi je možné přijet celoročně, ranče se na zimu nezavírají.

„Produkt Pardubice – hlavní město koní vnímáme jako mezioborový a jeho cílem je plně saturovat veškeré potřeby návštěvníků. Jak píšeme v produktové kartě: Produkt se vyznačuje kvalitním řetězcem nabídky služeb, spojuje poskytovatele ubytovacích, stravovacích, volnočasových služeb a provozovatele významných akcí. Tento produkt si návštěvníci spojují s městem Pardubice i celou turistickou oblastí, stává se snadno identifikovatelným a přináší návštěvníkovi nevšední zážitek,“ vysvětluje Markéta Krátká.

V praxi to znamená, že produkt bude nabízen jako několikadenní pobyt v Pardubicích s ubytováním, stravováním a návštěvou dalších atraktivit, které Pardubicko nabízí. Zde je především prostor pro členy spolku Pardubicko – Perníkové srdce Čech, kteří primárně „koňské služby“ nenabízejí. Jedná se například o prodej pardubického perníku ve tvaru koně a podkovy jako suvenýru. Příkladem může být i Pardubický pivovar, který vaří pivo značky Taxis, stejně jako výstava modelů autíček v Rokytně s podtitulem Koně pod kapotou.

Nedílnou součástí produktu Pardubice – hlavní město koní jsou také kulturní a sportovní akce. Od kvalifikačních dostihů přes Velkou pardubickou steeplechase se Slavia pojišťovnou, přehlídky koní v Kladrubech nad Labem až po Koně v akci a tematicky zaměřené výstavy.

„Produkt komunikujeme prostřednictvím on-line nástrojů, především sociálních sítí. Propagaci významně napomohlo zapsání Krajiny pro chov a výcvik ceremoniálních koní v Kladrubech nad Labem na seznam světového dědictví UNESCO v červenci 2019. V komunikaci s veřejností klademe důraz také na ekologický aspekt dovolené, tuto kampaň provází heslo ‚Za zážitkem stylově – vyměň auto za koně‘,“ vysvětluje Markéta Krátká a doplňuje, že v této fázi je možné produkt nabídnout jak cestovním kancelářím a agenturám zaměřeným na domácí cestovní ruch, tak těm incomingovým. „Zahraničními zájmovými trhy jsou především naši sousedé: Slováci, Poláci a Němci. Konkrétní podobu programu je možné několika způsoby modifikovat. V destinační společnosti jsme jej nakonfigurovali jako pětidenní dovolenou pro rodinu s dětmi. Produkt je možné pojmout i jako kratší dovolenou pro mladý pár, či v nejskromnější podobě jako jednodenní zájezd seniorů,“ uvádí Krátká.

Přestože má produkt jasně danou strukturu, dostatek zapojených subjektů a nastavenou komunikační strategii, je teprve na počátku své cesty. Je potřeba ještě vytvořit ucelenou webovou prezentaci včetně jazykových mutací, přizpůsobit nabídku jednotlivým cílovým skupinám, navázat spolupráci s cestovními agenturami a průběžně vyhodnocovat jeho přínos pro rozvoj cestovního ruchu v turistické oblasti Pardubicko.

Foto: Turistická oblast Pardubicko

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: BVV

Go a Regiontour až příští rok na podzim

Pořadatelé veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour ze společnosti Veletrhy Brno se rozhodli tyto tradiční akce přesunout na termín 3. - 6. listopadu 2022.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Jakou budoucnost plánují politici cestovnímu ruchu, hotelnictví a gastronomii?

Rozhodujete se, komu v nadcházejících parlamentních volbách dát svůj hlas, i podle toho, jakou budoucnost plánují jednotlivé strany pro obor, který vás živí? Pomoci vám může anketa, kterou mezi lídry politických stran a uskupení provedla Asociace hotelů a restaurací...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Turistické vouchery Prahy letos využilo 76 000 lidí

Vouchery, které jsou pilířem turistické kampaně V Praze jako doma, letos dosud využilo 76 tisíc lidí. V loňském roce jich bylo o tři tisíce méně, celkem se tak do programu zapojilo téměř 150 tisíc návštěvníků hlavního města. Město nyní...

Číst více