Trendy v hotelových rezervačních systémech

Jestliže před deseti lety stačilo na webové stránky napojit jakýkoli booking engine a před pěti lety jeho produkci podpořit intenzivnější on-line kampaní, pak v současnosti a především v následujících letech bude rozhodující přesné zaměření nabídek v booking enginu na konkrétního hosta dle jeho předchozích preferencí a vyhledávání s cílem maximalizace konverze (a tudíž i návratnosti vynaložených marketingových prostředků). Rezervační technologie, které nejsou na dobu personalizace připraveny, pak ve střednědobém horizontu nemají šanci.

  • Prohlédnout galerii (5 fotografií)

Rezervační rozhraní musí být navíc co nejtěsněji spjato jak s webovými stránkami, tak i s řešením CRM (customer rela­tionship management, v hotelové prostředí by bylo vhodnější zvolit spíše guest ma­nagement). Při takovéto integraci pak booking engine uzpůsobuje nabídky a vlastní prezentaci booking enginu dle preferencí hostů zaznamenaných v CRM a na webových stránkách.

Toto propojení, v kterém se ideálně stírá rozdíl mezi booking enginem, webovými stránkami a CRM, tvoří tzv. platformové řešení umožňující nejvyšší míru personalizace, která je jinak prakticky nedosažitelná. Podívejme se na zjednodušenou ukázku, jak tato platforma může fungovat.

Na webové stránce by měla existovat možnost přihlásit se do zabezpečené zóny, přičemž k přihlášení či nové registraci je vhodné nabídnout různé varianty a návštěvníky k registraci motivovat (viz obr. 1).

Po přihlášení mohou návštěvníci webu najít pod svým účtem např. speciální nabídky, zjistit stav svého účtu, aktualizovat preference, přehled minulých a budoucích rezervací atd. (obr. 2). Veškeré kroky provedené na webové stránce včetně přihlášení jsou monitorovány v integrovaném CRM, samozřejmě v rámci platné EU legislativy. Čím je aktivita konkrétního hosta na webu častější a intenzivnější a čím více údajů o sobě poskytne ve svém profilu (obr. 3), tím bude jeho budoucí návštěva a případný rezervační proces osobnější.

[fotogalerie2]

V procesu rezervace (obr. 4) jsou pak hostovi prezentovány nabídky např. dle jeho věrnostního statusu či preferencí. Rezervace je opět stejně jako předchozí kroky zaznamenána v profilu hosta v CRM. Právě díky informacím z CRM může tentýž host být při příští návštěvě webu a přihlášení přivítán personalizovanou nabídkou nebo přáním k narozeninám (viz obr. 5).

S narůstajícím počtem registrovaných hostů a jejich návštěv vaší webové stránky přibývají do CRM další informace o hostech, což zpětně umožňuje lepší cílení a personalizaci celého procesu rezervace.

Nejnovější články z rubriky Expert

Foto: Shutterstock.com

Instagram Messenger API nově pro všechny firemní účty!

Dlouho očekávaná novinka je tady. Na poslední červnové F8 Refresh konferenci Facebook informoval, že pro všechny firemní účty bude dostupný Instagram Messenger API.

Číst více
Foto: Letiště Praha

Stále více cestujících na pražském letišti

Na Letišti Václava Havla Praha bylo podle aktuálních statistik letos v červnu odbaveno téměř 289 tisíc cestujících. Jde o nárůst o více než 650 procent oproti loňskému roku, kdy se provoz začínal po první vlně pandemie onemocnění COVID-19...

Číst více

Tržby cestovních kanceláří rostou jen pozvolna

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) předpokládá, že cestovní kanceláře (CK) letos dosáhnou tržeb za prodej zájezdů a spojených cestovních služeb nejvýše 20 miliard korun, o deset miliard korun vyšších než loni. Tržby v příštím roce by mohly být...

Číst více