Stát připraví velký balík opatření na podporu domácí turistiky

Ministerstvo průmyslu a obchodu počítá s přípravou velkého balíku opatření na podporu domácího cestovního ruchu. Chce tím mimo jiné podpořit tuzemské cestovní kanceláře, které se kvůli koronaviru a vládním opatřením potýkají s vážnými problémy. K motivaci lidí cestovat v rámci České republiky využije státní agenturu CzechTourism. Domácí cestovní ruch chce podpořit marketingově, mediálně i finančně. Po mimořádném jednání vlády to řekl vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.

MPO připraví velký balík opatření na podporu domácího turismu

Balík opatření by měl vzniknout za předpokladu, že se ekonomika ve světě bude postupně uvolňovat, uvedl Havlíček. Opatření by měla podporovat a motivovat k cestování napříč ČR. Konkrétně by to mělo podporovat, aby se lidé stravovali v tuzemských restauracích, v létě jezdili do českých hotelů a penzionů. „Budeme se snažit, aby ty agentury (cestovní kanceláře) tím pádem byly saturovány v rámci českého cestovního ruchu,“ řekl ministr Karel Havlíček.

Cestovní kanceláře mají podle Havlíčka také nárok na kompenzace mezd zaměstnanců v rámci schváleného kurzarbeitu. Původně byl prezentován jen jako podpora pro výrobní podniky, ale podle Havlíčka se vztahuje i na firmy podnikající ve službách nebo v dopravě.

Kvůli uzavřeným hranicím čelí tuzemské cestovní kanceláře obrovským ztrátám. Například CK Alexandria podle svého marketingového ředitele Petra Šatného zatím spočítala ztráty na zhruba 100 milionů korun. Cestovní agentura Invia zaznamenala v únoru ztráty kolem 20 milionů korun. „V březnu klienti zrušili u naší společnosti asi 3 000 zájezdů za přibližně 100 milionů korun,“ dodala mluvčí Invie Andrea Řezníčková.

Agentura CzechTourism ve spolupráci s Fórem cestovního ruchu připravila seriál foto příspěvků na sociální sítě, ve kterém vyzývá lidi, aby své pobyty nerušili, jen je přesunuli na později. Fotografie představují turistické cíle ve všech 14 krajích, jsou doplněny o český či anglický text.

„Nejdůležitější je udržet Česko a naše regiony v povědomí zahraničních turistů. Intenzivně pracujeme na nové kampani, kterou spustíme okamžitě po uklidnění situace. Připravujeme nový web a konsolidujeme rozpočet na kampaň, abychom byli schopni účinně pomoci. Situace je vážná. Hrajeme o desítky tisíc pracovních míst, které chceme pomoci udržet,“ uvedl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více