Stát připraví velký balík opatření na podporu domácí turistiky

Ministerstvo průmyslu a obchodu počítá s přípravou velkého balíku opatření na podporu domácího cestovního ruchu. Chce tím mimo jiné podpořit tuzemské cestovní kanceláře, které se kvůli koronaviru a vládním opatřením potýkají s vážnými problémy. K motivaci lidí cestovat v rámci České republiky využije státní agenturu CzechTourism. Domácí cestovní ruch chce podpořit marketingově, mediálně i finančně. Po mimořádném jednání vlády to řekl vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček.

MPO připraví velký balík opatření na podporu domácího turismu

Balík opatření by měl vzniknout za předpokladu, že se ekonomika ve světě bude postupně uvolňovat, uvedl Havlíček. Opatření by měla podporovat a motivovat k cestování napříč ČR. Konkrétně by to mělo podporovat, aby se lidé stravovali v tuzemských restauracích, v létě jezdili do českých hotelů a penzionů. „Budeme se snažit, aby ty agentury (cestovní kanceláře) tím pádem byly saturovány v rámci českého cestovního ruchu,“ řekl ministr Karel Havlíček.

Cestovní kanceláře mají podle Havlíčka také nárok na kompenzace mezd zaměstnanců v rámci schváleného kurzarbeitu. Původně byl prezentován jen jako podpora pro výrobní podniky, ale podle Havlíčka se vztahuje i na firmy podnikající ve službách nebo v dopravě.

Kvůli uzavřeným hranicím čelí tuzemské cestovní kanceláře obrovským ztrátám. Například CK Alexandria podle svého marketingového ředitele Petra Šatného zatím spočítala ztráty na zhruba 100 milionů korun. Cestovní agentura Invia zaznamenala v únoru ztráty kolem 20 milionů korun. „V březnu klienti zrušili u naší společnosti asi 3 000 zájezdů za přibližně 100 milionů korun,“ dodala mluvčí Invie Andrea Řezníčková.

Agentura CzechTourism ve spolupráci s Fórem cestovního ruchu připravila seriál foto příspěvků na sociální sítě, ve kterém vyzývá lidi, aby své pobyty nerušili, jen je přesunuli na později. Fotografie představují turistické cíle ve všech 14 krajích, jsou doplněny o český či anglický text.

„Nejdůležitější je udržet Česko a naše regiony v povědomí zahraničních turistů. Intenzivně pracujeme na nové kampani, kterou spustíme okamžitě po uklidnění situace. Připravujeme nový web a konsolidujeme rozpočet na kampaň, abychom byli schopni účinně pomoci. Situace je vážná. Hrajeme o desítky tisíc pracovních míst, které chceme pomoci udržet,“ uvedl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Turisté v Praze si možná připlatí

Vedení Prahy chce zvýšit turistický poplatek za ubytování z nynějších 21 na 50 korun za den. Důvodem je snaha zvýšit příjmy města, které jsou nižší než výdaje spojené s turismem. Město proto schválilo memorandum se svou firmou...

Číst více
Foto: Daniel Mrázek

Za exotikou a do tropů. Česko ale neopustíte

Navštívíte ty nejzazší končiny světa, pohlédnete do tváře chameleonům, nakrmíte lemury, užasnete nad pestrostí papoušků, ponoříte se do pestrého podmořského světa a v tropickém deštném pralese vás ovanou křídla velkých motýlů. Covidový cestovatelský semafor vás ale zajímat...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

V Beskydech to vypadá na rušnou zimu

Zimní střediska na Frýdecko-Místecku v Beskydech registrují před sezonou velký zájem o lyžařské kurzy. Některá už mají obsazenou kapacitu až do března. Problém ale mívají se zajištěním personálu. ČTK to řekli provozovatelé středisek.

Číst více