×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Silná komunita na Instagramu: Víte, co pro to udělat?

Mít silnou komunitu na sociálních sítích, je nyní, kdy se po COVID-19 vracíme k plné komunikaci, důležité. Co pro to udělat, aby se ji dařilo postupně tvořit? Tentokrát se podíváme na Instagram. 

Nebojte se být osobní

Velmi dobrým pomocníkem pro budování silné komunity na Instagramu je osobní obsah. Víme, že za každou značkou, ať tou obří, nebo i menší, jsou lidé. Ti jsou však za ní často „schovaní“. Zkuste odstranit její určitou anonymitu a sdílejte, jak tvoříte její každodenní příběh. Myslím, že i teď, v době rekonvalescence po ­COVID-19, je pro budování komunity ideální příležitost.

Jak to ale udělat? I obsahem – mluvte s lidmi jako se zákazníky v běžném životě. Ty také třeba pozdravíte. Udělejte to samé i na Instagramu. Využijte Stories a v nich použijte běžné věci, které pro své zákazníky děláte každý den. Od dávání rad a tipů až po krátké společenské rozhovory. Ukažte také svůj hotel nebo pravidelně dělejte den hoteliéra prostřednictvím IGTV série. Toto je přesně to, co dává vaší značce osobnost, a není to jen směsice barev na papíře.

Foto: Shutterstock.com
 

Pokud osobní typ obsahu zkombinujete s dalším kvalitním obsahem, pak své publikum přitáhnete doslova jako magnet. Když se do Stories pustíte, nebojte se přidat různé nálepky (kvíz, anketu, otázky), které podpoří míru zaujetí.

Naslouchejte svému publiku

Být občas v komunikaci osobní je jedním dílem příběhu. Tím dalším je naslouchání. Každá komunikace je a má být oboustranná. Není to jen o tom sbírat komentáře pod svými příspěvky. Je to i výborná možnost, jak se o své cílové skupině dozvědět další hodnotné informace, které vám napovědí, co do komunikace přidat. Umějí také ukázat zcela nová fakta, o kterých jste doposud nepřemýšleli.

Není nic špatného na tom, zeptat se publika, co dalšího by od vás chtělo slyšet. Toto uděláte buď v běžném příspěvku, nebo zapojíte Stories a necháte své followery, aby vám nápady napsali do zprávy. Je to často také přehlížená příležitost pro navázání přímého kontaktu a získání hodnotných informací. Ano, je za tím víc práce a času, ale investice se z dlouhodobého pohledu vyplatí. Navíc, když odpovíte na zprávu, ať je jakákoliv, vytváříte nové spojení a ukazujete, že nasloucháte.

Obsah od followerů

Pracujete pravidelně s obsahem od svých followerů (UGC)? Pokud aspoň občas, je to fajn, pravidelně je však lepší. Sdílení obsahu od uživatelů je výborná příležitost, jak posilovat komunitu a budovat značku. Fanoušci to obvykle berou jako velkou poctu, když vidí, že značka s jejich obsahem pracuje. Pro vás to má hned několik výhod. Ušetříte trochu času při vymýšlení nového obsahu, ale hlavně další uživatelé vidí spokojenost s používáním vašich služeb a výrobků. Jsou motivovaní. UGC je jako reference, po kterých všichni toužíme. Jak je získat? Vyzvěte své followery, aby k fotkám přidávali váš hashtag a sledujte, co byste mohli v komunikaci použít. 

Není nic špatného na tom, zeptat se publika,
co dalšího by od vás chtělo slyšet.

Stories mají také úžasnou funkci pro sdílení. Když narazíte na zajímavý post, který má spojení s vaší značkou, pak ho můžete sdílet. Autor fotky dostane do svého profilu upozornění, že jste jeho obsah sdíleli ve vašich Stories. Zase jedna možnost, jak nejenom pracovat s UGC, ale hlavně vytvářet propojení.

Stories do Highlights

Stories si pravidelně ukládejte do High­lights. Ty se pak zobrazí pod bio vašeho profilu a každý uživatel, který sem zavítá, si je může prohlédnout. Svým obsahem máte šanci je přesvědčit, že jsou na správném místě a motivovat ke sledování vašeho profilu. Do Highlights svá Stories seřaďte podle tématu nebo z nich vytvořte krátký příběh (například hotel, hotelová restaurace, hotelové wellness, okolí hotelu). Nezapomeňte sem dát i Stories, kde sdílíte UGC obsah. Zase pro posílení vaší komunity.

Přidejte místo

Důležitá věc, na kterou se často zapomíná, je přidání místa. Snadno ji využijete pro pravidelné příspěvky, stejně tak i pro Stories. Při zadávání příspěvku přidáte místo a u Stories je nejsnadnější přidat nálepku „místo“. Proč je to ale tak důležité? Budete podporovat komunitu ve spojením s daným místem, a hlavně se váš obsah zobrazí při vyhledávání na Instagramu. Uživatelé často vyhledávají místa, která je zajímají nebo kam plánují dovolenou. A takto se jim zobrazí příspěvek vašeho hotelu. Na přidávání lokality se zapomíná a nevyužívá se plný potenciál této funkce.

Udání lokality je důležité nejenom pro lokální podniky (např. restaurace), aby pracovaly co nejvíce s místní komunitou, ale je přínosem i pro širší publikum, které k vám může naplánovat cestu.

Který tip se vám nejvíce líbil?
Těším se na vaše e-maily s komentáři!

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Japonsko hlásí rekordní pokles mezinárodních příjezdů

Počet zahraničních turistů v Japonsku klesl loni na 245 900, což bylo nejméně od roku 1964, odkdy se tento údaj sleduje. Meziročně se jejich počet snížil o rekordních 94 procent, ve srovnání s rokem 2019, tedy s dobou před pandemií...

Číst více
Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Profesní svazy volají po kompenzacích, vláda se jimi bude zabývat příští týden

(aktualizováno 20. 1.) Seznam profesních svazů kritizujících postoj vlády k podpoře cestovního ruchu se neustále rozrůstá. Nově se ozvala Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK) - kabinetu vyčítá, že bez náhrady zrušil program Antivirus jako jedinou fungující podporu...

Číst více