Reality show natáčená v ČR měla rekordní sledovanost

Za naprostého utajení točil loni v létě v České republice štáb nizozemské veřejnoprávní televize NPO 1 soutěžní reality show „Wie is de Mol?“ (v překladu „Kdo je zrádce?“). Sledovanost prvního dílu, který nizozemská NPO 1 vysílala minulou sobotu, přesáhla poprvé v jednadvacetileté historii pořadu hranici 3 milionů diváků. Ti mohli obdivovat krásy Mikulova, Lednicko-Valtického areálu a zámku Jaroslavice.

a naprostého utajení točil loni v létě v České republice štáb nizozemské veřejnoprávní televize NPO 1 soutěžní reality show

„Je to obrovský úspěch a ten nejlepší možný nekomerční způsob propagace České republiky v Nizozemsku,“ uvedla Petra Palečková, ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism Benelux, které se na natáčení podílelo.

Pořad mohou diváci sledovat i on-line a na sociálních sítích existují kromě oficiálních profilů také desítky fanouškovských profilů a skupin. Každý díl komentují youtubeři a speciální aplikaci soutěže používá více než milion fanoušků. „Celková mediální hodnota je proto nevyčíslitelná. Odhady se pohybují v desítkách milionů euro,“ doplnila Palečková.

Televizní soutěže se účastní deset známých nizozemských osobností, které během natáčení plní různé typy úkolů. Cílem je mezi soutěžícími rozpoznat toho, kdo hru tajně sabotuje. Do soutěže je prostřednictvím aplikace aktivně zapojena i veřejnost a fanoušci mohou každý týden prostřednictvím aplikace hlasovat pro svého podezřelého.

Tvůrci, kteří obvykle natáčejí ve vzdálených destinacích, si na základě dobré epidemiologické situace vloni v létě vybrali Českou republiku. Při dodržování přísných hygienických norem a pravidelného testování natáčel padesátičlenný štáb na více než třiceti místech v republice. Natáčení navíc probíhalo v přísném utajení, protože vyhlášení soutěžní destinace provází v Nizozemsku mimořádný zájem médií. „Velké poděkování patří české části týmu a Czech Film Commission včetně regionálních kanceláří. Všichni odvedli velmi profesionální práci v náročných podmínkách,“ uvedla Palečková.

Vysílání desetidílného pořadu přišlo navíc v okamžiku, kdy se Nizozemsko nachází v lockdownu a lidé častěji sledují televizi a jsou aktivnější na internetu. „Navíc je to období, kdy se plánují květnové a letní prázdniny,“ dodala Palečková s tím, že pokud to epidemiologická situace dovolí, bude mít tento pořad zcela jistě pozitivní vliv na příjezdy turistů z Nizozemí do České republiky. Například po natáčení v Gruzii zaznamenala země mimořádný zájem ze strany nizozemských turistů, kdy jejich počet meziročně narostl o 56 procent.

Foto: Avrotros

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více