Putování po historických městech Čech, Moravy a Slezska

Česká republika je významnou destinací cestovního ruchu, která je založena na množství historických, kulturních a technických památek a dalších zajímavostí. Je také známa bohatými tradicemi lidové kultury i pořádáním kulturních a hudebních festivalů. Tato malá země v srdci Evropy je v tomto smyslu kulturní velmocí a Praha je důstojnou metropolí kulturního cestovního ruchu v Evropě. Mnoho návštěvníků však neví, že Praha je jen tou „třešničkou na dortu“ kulturního bohatství a kulturních tradic České republiky. Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska se již od roku 1990 snaží přispět k záchraně a zachování tohoto dědictví pro příští generace. Konečným cílem jeho snažení však bylo, a bude i do budoucna, nabídnout tuto pestrou mozaiku kulturního odkazu minulých generací nejen současným lidem z České republiky, ale i všem zahraničním návštěvníkům.

Proto SHS ČMS podalo v roce 2009 projekt v rámci Integrovaného operačního programu s výše uvedeným názvem a v soutěži s ostatními projekty uspělo. Pokud je nám známo, je to zatím jediný celostátní projekt z IOP, který se specializuje na podporu a propagaci kulturního cestovního ruchu. Protože SHS ČMS má 201 řádných členů, tedy měst, na jejichž území se nachází městská památková rezervace nebo městská památková zóna, bylo nutno rozhodnout, která města ponesou hlavní díl zodpovědnosti za realizaci tohoto projektu. Vedení sdružení se rozhodlo preferovat 14 měst, která uspěla v každoroční soutěži Historické město roku, tedy města, která v minulých letech dosáhla nejlepších výsledků v regeneraci svých historických center.

V současné době jsme dokončili druhou etapu projektu, jejímž cílem bylo vytvořit nabídku turistických produktů v jednotlivých regionech České republiky zaměřených na turisty, kteří při své dovolené preferují právě kulturní aktivity. Třetí etapa projektu spočívá v jeho propagaci na celostátní úrovni a v sousedních státech a v další etapě pak na regionální úrovni. Těžiště propagace projektu proběhne právě ve zmíněných 14 městech v rámci takzvaných TOP týdnů, kdy v těchto městech probíhají pravidelné městské slavnosti. Slavnosti v roce 2011 budou zaměřeny na propagaci tohoto projektu. Na stránkách COT business vás postupně seznámíme nejen s programem TOP týdnů, ale i s nabídkou produktů kulturního cestovního ruchu v jednotlivých regionech.

Jiří Vaníček, zástupce manažera projektu

Autor

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více