Konec roku byl pro společnost World Media Partners ve znamení dokončování dvou nových turistických prezentací a samozřejmě že probíhal i rozvoj na mobilní geolokační hře GEOFUN. Představme si je. První dvě aktivity byly realizovány díky poskytnuté dotaci pro informační centra od Moravskoslezského kraje.
Mapy.GOTIC.cz
Práce s mapami patří mezi oblíbené aktivity naší společnosti, a tak jsme rádi přijali i zakázku na tvorbu interaktivní mapové aplikace pro Gorolské turistické informační centrum v Mostech u Jablunkova. Ta má za cíl umožnit kromě zobrazení bodů zájmu nad mapou (ubytování, stravování, turistické cíle, lékárny, dopravní body, sportovní objekty) především vytvořit prezentaci připraveným výletům, které je v okolí Mostů možné realizovat. Počátkem roku 2015 by měly být výlety doplněny o překlady, a vytvořeny tak jejich prezentace v cizích jazykových mutacích (anglicky, německy a v nezbytné polštině).

Mapová aplikace byla navržena tak, aby její ovládání bylo co nepraktičtější, a to jak před plánováním výletu, tak i během jeho realizace. Web totiž disponuje responzivním designem, a jeho zobrazení je tak optimalizované i pro displeje mobilních telefonů. Po zobrazení výletu ukáže mapová aplikace čtyři základní části: mapový zákres výletu, ze kterého je možné zobrazovat zaznačené objekty, a fotografie – ty se zobrazují do pravé horní sekce. V levé dolní sekci je interaktivní výškový profil – při najetí myši nad něj se ukáže konkrétní místo v mapě. Pravá dolní sekce je věnována fotogalerii výletu a je samozřejmě opět v interaktivní podobě – odklikem náhledové fotografie se zobrazí prezentace objektu či fotografie a jejich zákres v mapě.
GEOFUN v Klimkovicích
V lázeňském městě Klimkovice, které leží nedaleko Ostravy, je nově spuštěno hned pět geosrand. Ty jsou připraveny včetně dabingu. Všechny geosrandy slibují mnoho pestré zábavy a dobrodružství. Příběhy jsou originální, hravou formou tedy poznáte velmi zajímavou historii města. A protože jsou Klimkovice slezské město, je v hrách ve velké míře využíváno místní nářečí. „Neslezané“ se ovšem nemusejí bát, že by zadáním úkolů nerozuměli. Je totiž připraven i slovník, který většinu méně známých slov vysvětluje.
Hráči se vydají i do okolí města a při svém putování, např. za hledáním černého zlata, budou zjišťovat, čím je magický nedaleký kopec u vesničky Hýlov anebo proč se dostal do znaku města dvouocasý lev. V jedné z her budou hráči dokonce pomocí svého vlastního pohybu po městě vytvářet zákresy nad mapou, které pak klasicky jako jiné výstupy z her bude možné hodnotit na webových stránkách geofun.cz.
Kdyzjemizima.cz
Asi před půl rokem, tedy na počátku letní turistické sezony, bylo na stránkách tohoto časopisu oznámeno spuštění webu Krasnadikyhoram.cz. Nyní tento web dostal svého zimního bratříčka, kterým je web Kdyzjemizima.cz.
Web čerpá turistické informace prostřednictvím informačního systému CZeCOT z oficiálního portálu Mojeorlickehory.cz, avšak vybírá z něho jen to nejlepší ze zimní nabídky regionu se zaměřením na služby členů. Vzhledem k tomu, že web není financován z žádného evropského programu, je na něm možné prezentovat konkrétní prodejné produkty a není třeba respektovat mnohdy nesmyslná pravidla týkající se nedovolené podpory.

www.wmp.cz