Popis projektu: Celorepubliková kampaň Vysočina dětem probíhala od května do srpna 2021.
Cílem kampaně Vysočina dětem byla propagace dětských turistických cílů na Vysočině a představení Vysočiny jako ideálního místa k návštěvě pro rodiny s dětmi. Všechny části kampaně on-line i off-line propojovaly postavičky dětských turistů a průvodců Vysočinou – Mařenky a Jiříka – buď formou Igráčků (tradiční hračka) nebo formou kreslenou.
Komunikace v kampani s cílovou skupinou, jíž byly rodiny s dětmi, probíhala online formou (web a microsite, sociální sítě FB a IG pod hashtagy #vysocinadetem a #vysocinousigrackem, soutěže), offline formou (tištěné materiály: turistická publikace Vysočinou s dětmi, Cestovatelský deník, pexeso, dětská mapa, pohlednice) a prostřednictvím kontaktních akcí na 10 turistických cílech, do nichž byli zapojeni partneři Vysočina Tourism v cestovním ruchu na Vysočině – tedy provozovatelé dětských turistických cílů a turistická informační centra – a podnikatelé.
Hlavním propagačním předmětem, vytvořeným speciálně pro projekt Vysočina dětem, byl Igráček – turista Jiřík a turistka Mařenka, kteří provázeli rodiny s dětmi Vysočinou v celé kampani. Jde o tradiční hračku, jejímž výrobcem je regionální firma Efko v Novém Veselí na Vysočině, která byla také zapojena do kampaně.
Odměnami v soutěžích byly propagační předměty pod značkou Vysočina, které Vysočina Tourism pro tuto příležitost pořídil, a víkendové pobyty na Vysočině pro rodiny s dětmi. Speciálně pro kampaň Vysočina dětem vznikla podstránka turistického portálu https://www.vysocina.eu/temata/vysocina-detem a pro jednu ze soutěží s Cestovatelským deníkem i samostatná webová stránka https://www.vysocinadetem.cz/soutez/.
Online Seznam Native
Hlavní online kampaň probíhala ve spolupráci se Seznam Brand Studiem. Na portále Seznam Zprávy byla vytvořena microsite Seznam Native „Vysočina, cíl výletů pro děti i dospělé“ https://native.seznamzpravy.cz/vysocina-cil-vyletu-pro-deti-i-dospele/ se soutěží, která představila 25 dětských cílů rozložených rovnoměrně ve všech pěti okresech Vysočiny – Havlíčkobrodsko, Jihlavsko, Pelhřimovsko, Třebíčsko, Žďársko. Průvodci dětskými místy a mapou Vysočiny byli dětští turisté Jiřík a Mařenka.
Soutěž vyzývala k návštěvě jednotlivých míst. Soutěžní otázky byly postavené tak, aby správnou odpovědí byla fotka z daného místa a podmínkou v soutěži její sdílení na sociálních sítích. Hlavní cenou byly tři rodinné víkendové pobyty na Vysočině, dále pak deskové hry Vysočina a Igráčci Jiřík a Mařenka. Soutěž běžela od 15. května do 31. července 2021.
Kontaktní akce Léto s Igráčkem
Kampaň pokračovala prázdninovými víkendovými akcemi Léto s Igráčkem ve spolupráci s provozovateli turistických cílů a informačními centry. V deseti víkendech od 26. 6. do 28. 8. 2021 se představilo deset dětských turistických cílů, kde probíhaly hry, soutěže a zábavný program.
Zapojily se: Muzeum rekordů a kuriozit v Pelhřimově, TIC Chotěboř, Dům přírody Žďárských vrchů, zámek a muzeum v Kamenici nad Lipou, Zoo Jihlava, Centrum Eden v Bystřici nad Pernštejnem, hrad v Ledči nad Sázavou, ekotechnické centrum Alternátor Třebíč, hrad Roštejn, Outdoor resort Březová.
Na všech deseti akcích mohly děti získat ceny v podobě Igráčků Jiříka a Mařenky a dalších propagačních produktů pod značkou Vysočina. Léto s Igráčkem provázela fotografická soutěž z dětských turistických míst a cenou byly vstupenky na závěrečný Igráčkův festival plný zábavy v Outdoor Resortu Březová. Tam Léto s Igráčkem vrcholilo. Festival nabídl celodenní zábavu, hry, vstupy na atrakce a soutěže, v nichž hlavní cenou byly další víkendové rodinné pobyty na Vysočině, trička, hrnky, nákrčníky s motivy Vysočiny a Igráčci Jiřík a Mařenka.
Soutěž s Cestovatelským deníkem
Jako součást kampaně Vysočina dětem byl vytvořen produkt v cestovním ruchu – Cestovatelský deník – a soutěž s ním spojená. Cestovatelský deník vede rodiny s dětmi k objevování Vysočiny, nabízí 32 výletů k nimž se váže 32 soutěžních úkolů, a některá místa doplňují Skryté příběhy https://www.vysocinadetem.cz/soutez/. Hlavní cenou v soutěži byly víkendové pobyty pro rodiny s dětmi na Vysočině a dále deskové turistické hry, dětská trička a hrnky v barvách Vysočiny. Soutěž začala 18. května a 13. prosince bylo slosování výherců za rok 2021. Soutěž pokračuje i v roce 2022.
Kampaň vedla zájemce nejen k návštěvě míst, ale i turistického portálu Vysočina.eu, kde vznikly podstránky věnované tématu Vysočina dětem. Návštěvníci zde najdou seznam všech sedmi desítek dětských turistických cílů Vysočiny rozdělené podle věku dětí a jejich zájmů do kategorií: za zvířátky, za technikou, za poznáním, za zábavou, za pohybem, za tvořením a za pohádkou. Součástí stránky je interaktivní kreslená mapa. Na cestách Vysočinou děti provázejí Igráčci Jiřík a Mařenka.
Poslední součástí kampaně Vysočina dětem byly tištěné publikace se souhrnem 70 dětských cílů na Vysočině, dětská mapa.
Cíl projektu: Cílem kampaně Vysočina dětem byla propagace dětských turistických cílů na Vysočině, zvýšení jejich návštěvnosti i návštěvnosti celého kraje a představení Vysočiny jako ideálního místa k návštěvě pro rodiny s dětmi.
Použité nástroje: On-line marketing – weby, microsite, sociální sítě Seznam Native Vysočina, cíl výletů pro děti i dospělé – propagováno na Seznam Zprávy + FB Seznam Zprávy, Novinky.cz, Proženy.cz Soutěž s Cestovatelským deníkem – propagováno na webu soutěže https://www.vysocinadetem.cz/soutez/ a na sociálních sítích @vysocinaregion Webová podstránka Vysočina.eu https://www.vysocina.eu/temata/vysocina-detem Vysočina dětem – dětské turistické cíle propagovány na sociálních sítích @vysocinaregion a na IG a Youtube kanálu Anshule (influencerka) Off-line marketing – eventy, tištěné publikace, mapy Kontaktní akce Léto s Igráčkem na 10 turistických místech Publikace Vysočinou s dětmi, skládací dětská mapa, pohlednice a pexeso dětských turistických cílů distribuovány prostřednictvím TIC a kontaktních akcí
Rámcový rozpočet: Vysočina dětem celkem s DPH – 1.085.983 Kč Seznam Native – 605.000 Kč Léto s Igráčkem – 75.000 Kč Cestovatelský deník a web https://www.vysocinadetem.cz/soutez/ – 177.100 Kč Publikace Vysočinou s dětmi – 63.270 Kč Pexeso Vysočina dětem – 18.150 Kč Dětská ilustrovaná mapa Vysočiny – 15.125 Kč Propagace na FB + IG – 9.850 Kč Ceny do soutěží: Igráčci turista Jiřík a turistka Mařenka – dětští průvodci Vysočinou – 60.488 Kč Víkendové pobyty na Vysočině pro celou rodinu – 38.500 Kč Trička, hrnky, nákrčníky s dětskými motivy – 23.500 Kč
Dosažené výsledky:Seznam Native – 156 611 celkové zobrazení článku – 143 836 unikátních čtenářů – 4:02 minut průměrný čas strávený na stránce Webová podstránka Vysočina.eu – https://www.vysocina.eu/temata/vysocina-detem – 6 366 zobrazení stránky, průměrná doba trvání relace 1:55 minut FB @vysocinaregion Dovolená na Vysočině + IG @vysocinaregion – 256 681 oslovených lidí #vysocinadetem #vysocinousigrackem Léto s Igráčkem – 3 500 účast na akcích Soutěže – 188 výher v soutěžích Cestovatelský deník – 4 628 ks prodáno přes e-shop a partnery v cestovním ruchu (TIC a podnikatelé), rozdáno jako výhry v soutěžích a na kontaktních akcích (Dle Českého statistického úřadu se na Vysočině od května do září 2021 ubytovalo o 45 000 hostů víc než v roce 2020, kdy už byl cestovní ruch také ovlivněn restrikcemi v souvislosti s pandemií. Předpokládáme, že to z části pozitivně ovlivnila i kampaň Vysočina dětem, nicméně nemůžeme to doložit.)
Nejnovější články z rubriky Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single-projekty.php on line 249
Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single-projekty.php on line 249
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single-projekty.php on line 252
Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single-projekty.php on line 252
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...