O projektu HRADECKO – první společensky odpovědná destinace u nás:
Popis projektu: Vzhledem k současným celosvětovým trendům, které se soustředí na životní prostředí, kvalitu života a udržitelné cestování jsme se rozhodli vyzdvihnout klady naší destinace a vykročit těmto trendům vstříc. Aniž bychom to tušili, stali jsme se tak první destinační společností u nás, která zformulovala základní cíle společensky odpovědné destinace:
Podporujeme regionální producenty – Díky nim můžeme poznávat Hradecko všemi smysly
Snažíme se o zachování našich zvyků a tradic – jsme pyšní na pestré dějiny našeho území sahající až do pravěku
Nabízíme jedinečné zážitky spojené s udržitelným způsobem cestování – Agroturistika, glamping a další netradiční ubytování
Pečujeme o naše kulturní dědictví – Hradecko jako učebnice architektury
Preferujeme dopravu šetrnou k životnímu prostředí – Hustá síť cyklo a dalších tras napříč regionem
Chováme se s respektem k naší přírodě – Hradecko jako území plné lesů, luk a hájů
Záleží nám na našich rezidentech – Hradec Králové dlouhodobě patří mezi města s nejvyšší kvalitou života v ČR
Abychom si utvrdili, že jdeme správným směrem, obrátili jsme se na největší iniciativu společenské odpovědnosti (CSR) a Cílů udržitelného rozvoje (SDGs) od OSN v Česku a získali tak členství v Asociaci společenské odpovědnosti. Podařilo se jí pod jednou střechou propojit několik důležitých sektorů (firmy, veřejný sektor, neziskový sektor i vzdělávací instituce).
Stejně tak je hlavní snahou Hradecka propojovat partnery nejen na našem území, ale i v rámci celého Královéhradeckého kraje. V první fázi byly navázány užší kontakty se subjekty, které se problematice společenské odpovědnosti již ve své činnosti věnují. Za všechny jmenujme producenty s certifikátem Regionální produkt Hradecko, u kterých je minimální dopad na životní prostředí jedním z hlavních kritérií pro zisk certifikátu. Dále pak dva subjekty z území, které jsou v této oblasti velmi zkušené, a to Park360 a Městské lesy Hradec Králové, které mají ve správě Kemp Stříbrný rybník. Oba subjekty disponují mimo jiné kvalitním i neobvyklým ubytováním.
Jedinečný multifunkční prostor, který kombinuje kulturní, společenské a sportovní akce spolu s cestovním ruchem, inovacemi a důrazem na obnovitelné energie, a to v celoročním provozu. Jeho součástí je Glamp360 – kvalitní plně vybavený ubytovací prostor. Nositel známky Safe Travel.
Zaměřuje se na:
– aktivity k ochraně životního prostředí – využívání odpadového (obnovitelného) materiálu, snaha o uzavřený cyklus materiálů i energií, využívání dodavatelů a pracovníků z místa působení, podpora obnovitelných zdrojů, cykloturistiky a veřejné dopravy atd. Cílem je uhlíkově neutrální Park 360 (Glamp 360) do roku 2030
– přínosy k udržitelnosti cestovního ruchu – ozelenění celého 40ha areálu s pozitivním dopadem na mikroklima, nová infrastruktura inženýrských sítí pracujících se zadržením a ochranou vody v krajině, s důrazem na obnovitelné zdroje, důsledný systém předcházení odpadu a jeho třídění a následná recyklace, osvěta a vzdělávání
– podpora spolupráce se subjekty cestovního ruchu – úzká spolupráce s DMO Hradecko, KHK i s městem Hradec Králové
– další – Speciální projekt pro hendikepované s vizí největšího volnočasového areálu pro vozíčkáře v ČR. Obsáhne dostupné a bezpečné trasy, bezbariérové ubytování, venkovní cvičiště i vnitřní tělocvičnu
Akciová společnost Městské lesy Hradec Králové má již od svého založení za cíl trvale udržitelné hospodaření se svěřeným majetkem při kladení důrazu na soulad všech funkcí lesa.
Zaměřuje se na:
– aktivity k ochraně životního prostředí – certifikace PEFC, budování jezírek pro faunu a floru vázanou na vodní prostředí, ponechávání doupných stromů nebo části mrtvého dřeva v lese, podpora ptactva, dlouhodobá spolupráce s pracovníky ochrany životního prostředí z AOPK atd., projekt RE-USE
– přínosy k udržitelnosti cestovního ruchu – trvalé zlepšování rekreačního zázemí městských lesů a zároveň trvalý rozvoj Kempu Stříbrný rybník, vytváření nových pracovních příležitostí
– předcházení nebo zmírňování overtourismu – napomáhají ke snížení overtourismu ve městech, zvláště v horkém počasí, kdy lesy přinášejí příznivé klima.
– snižování uhlíkové stopy – Průměrný porost městských lesů u Hradce Králové by odhadem dokázal uložit asi 9,7 t CO2 na hektar za rok
– vzdělávání, osvětovou činnost,… – lesní pedagogika, exkurze pro školy a české i zahraniční hosty, osvětové akce pro veřejnost, systém naučných a jiných stezek
– podpora spolupráce se subjekty cestovního ruchu – spolupráce s Destinačním managementem Hradecko, Magistrátem města Hradce Králové, CzT – Kudy z nudy, dokempu.cz, Asociací kempů ČR apod.
– využití efektivních technologií v rámci udržitelného cestovního ruchu
– Save Travel – Kemp Stříbrný rybník je nositelem známky Safe Travel
Cíl projektu: Propojení partnerů nejen v turistické oblasti Hradecko, ale v celém Královéhradeckém kraji – Zainteresování odpovědných orgánů v rámci území – Osvětová a vzdělávací činnost zaměřená na všechny generace, především pak na děti předškolního a školního věku – Monitoring rezidentů a návštěvníků za účelem stanovení správné strategie v oblasti společenské odpovědnosti v území
Použité nástroje: Web, sociální sítě, printová a elektronická inzerce, propagační a prezentační akce, vzdělávací pointy v rámci naučných stezek, promo materiály, pracovní listy atd.
Rámcový rozpočet: rok 2022: DM Hradecko 100.000,- + Centrála cestovního ruchu KHK 100.000,- + KHK 50.000,- + Statutární město Hradec Králové 50.000,- + individuální rozpočty partnerů
Dosažené výsledky:Téma společensky odpovědné destinace je dlouhodobým záměrem, proto jsme se rozhodli tuto problematiku uchopit komplexně a od základů. Z dosavadních výsledků jmenujme: Vytvoření loga, vycházející z grafického manuálu naší destinace – Rozšíření stávajícího webu o podstránku věnovanou společenské odpovědnosti – Příprava tiskovin (promo leták, omalovánky, pracovní list, atd.) – Podcast v rámci COT – Celý o turismu – Aktivní spolupráce s Asociací společenské odpovědnosti (podklady pro magazín Listí, jednání o zapojení našich regionálních producentů do eshopu Na Dobro) – Prezentace Hradecka jako první společensky odpovědné destinace v médiích – Tvorba propagačních předmětů jako cen do soutěží a dotazníkového šetření – Navazování kontaktů s partnery stejně smýšlejícími (Městské lesy HK, Park360, Podorlický skanzen Krňovice, DMO v rámci KHK, CCR KHK a další) – Příprava a realizace vzdělávacího pointu v rámci NS v hradeckých městských lesích včetně tvorby pracovního listu – Příprava kampaně pro osvětovou činnost cílenou především na MŠ a ZŠ – Podpora vizí spřátelených subjektů
Nejnovější články z rubriky Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single-projekty.php on line 249
Warning: Attempt to read property "name" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single-projekty.php on line 249
Warning: Undefined array key 0 in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single-projekty.php on line 252
Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data/web/virtuals/367104/virtual/www/domains/celyoturismu.cz/wp-content/themes/komora/single-projekty.php on line 252
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...