Popis projektu: Projekt je zaměřen na environmentální osvětu návštěvníků Českého ráje především na problematiku „odskakování si“ v přírodě, které je bohužel v posledních letech velmi častým jevem, který poškozuje přírodu i dobrý návštěvnický dojem z destinace. V kampani je návštěvníkům doporučováno primárně využít dostupných toalet, které byly v rámci projektu ve spolupráci se zástupci infocenter zmapovány a zaneseny do mapy. Kampaň dále nabízí formou komiksu návod, jak si správně počínat v případě, když toaleta není v dosahu. Projekt vychází z doporučení Koncepce práce s návštěvnickou veřejností CHKO Český ráj a využívá také Šestero odpovědného návštěvníka přírody vytvořené Agenturou ochrany přírody a krajiny ČR. V rámci projektu byla vytvořena nová mapa toalet dostupných v Českém ráji turistům, dále doména www.wcvraji.cz s veškerými informacemi k tématu, kreslený komiks a grafika použitelná v tiskových výstupech. Středisko ekologické výchovy Český ráj (SEV) v Sedmihorkách inspirované tímto projektem vytvořilo nový vzdělávací program věnovaný uvedené problematice. Ve spolupráci se SEV také vzniklo video představující tento program. Kampaň probíhala na webu www.cesky-raj.info, kam je směřována doména www.wcvraji.cz. Dále na sociálních sítích: např: https://www.facebook.com/ceskyraj.ceskyraj/photos/a.10151871144280206/10167235698195206/
Instagramu @ceskyrajcz a v tisku.
Z tiskovin se jednalo o prezentaci v turistických novinách Český ráj 2021: http://e-brozury.cesky-raj.info/noviny2021/#p=1, které byly vydány v nákladu 23 tisíc ks a jsou také zdarma ke stažení na webu ve formě flipbooku. Kampaň se dále objevila v Turnovsku v akci, Železnobrodském zpravodaji a dalších lokálních zpravodajích. Bylo vydáno několik tiskových zpráv ze strany Sdružení Český ráj, spolupracující agentury Travelbakers i Libereckého kraje a celkově téma vyvolalo velký zájem ze strany novinářů celorepublikových médií včetně České televize, kde byla tématu věnována reportáž.
Cíl projektu: Omezení negativních dopadů chování návštěvníků v přírodních lokalitách Českého ráje
Použité nástroje: Kampaň probíhala na webu www.cesky-raj.info, kam je směřována doména www.wcvraji.cz. Dále na sociálních sítích: např: https://www.facebook.com/ceskyraj.ceskyraj/photos/a.10151871144280206/10167235698195206/ Instagramu @ceskyrajcz a v tisku. Z tiskovin se jednalo o prezentaci v turistických novinách Český ráj 2021: http://e-brozury.cesky-raj.info/noviny2021/#p=1, které byly vydány v nákladu 23 tisíc ks a jsou také zdarma ke stažení na webu ve formě flipbooku. Kampaň se dále objevila v Turnovsku v akci, Železnobrodském zpravodaji a dalších lokálních zpravodajích. Bylo vydáno několik tiskových zpráv ze strany Sdružení Český ráj, spolupracující agentury Travelbakers i Libereckého kraje a celkově téma vyvolalo velký zájem ze strany novinářů celorepublikových médií včetně České televize, kde byla tématu věnována reportáž.
Rámcový rozpočet: cca 100.000 Kč
Dosažené výsledky:Kampaň odhadem oslovila 60 tisíc návštěvníků regionu i místních obyvatel. Pořadatelé podzimních úklidových akcí v roce 2021 hlásili nejméně odpadků po turistech za poslední roky a my doufám, že k tomu naše kampaň také přispěla.
Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.