Chráníme náš Ráj

Projekt: Chráníme náš Ráj

Od: Sdružení Český ráj, z. s.

E-mail: korinkova@cesky-raj.info

Tel: 703 470 526

O projektu Chráníme náš Ráj:

Popis projektu: Projekt je zaměřen na environmentální osvětu návštěvníků Českého ráje především na problematiku „odskakování si“ v přírodě, které je bohužel v posledních letech velmi častým jevem, který poškozuje přírodu i dobrý návštěvnický dojem z destinace. V kampani je návštěvníkům doporučováno primárně využít dostupných toalet, které byly v rámci projektu ve spolupráci se zástupci infocenter zmapovány a zaneseny do mapy. Kampaň dále nabízí formou komiksu návod, jak si správně počínat v případě, když toaleta není v dosahu. Projekt vychází z doporučení Koncepce práce s návštěvnickou veřejností CHKO Český ráj a využívá také Šestero odpovědného návštěvníka přírody vytvořené Agenturou ochrany přírody a krajiny ČR. V rámci projektu byla vytvořena nová mapa toalet dostupných v Českém ráji turistům, dále doména www.wcvraji.cz s veškerými informacemi k tématu, kreslený komiks a grafika použitelná v tiskových výstupech. Středisko ekologické výchovy Český ráj (SEV) v Sedmihorkách inspirované tímto projektem vytvořilo nový vzdělávací program věnovaný uvedené problematice. Ve spolupráci se SEV také vzniklo video představující tento program. Kampaň probíhala na webu www.cesky-raj.info, kam je směřována doména www.wcvraji.cz. Dále na sociálních sítích: např: https://www.facebook.com/ceskyraj.ceskyraj/photos/a.10151871144280206/10167235698195206/

Instagramu @ceskyrajcz a v tisku.

Z tiskovin se jednalo o prezentaci v turistických novinách Český ráj 2021: http://e-brozury.cesky-raj.info/noviny2021/#p=1, které byly vydány v nákladu 23 tisíc ks a jsou také zdarma ke stažení na webu ve formě flipbooku. Kampaň se dále objevila v Turnovsku v akci, Železnobrodském zpravodaji a dalších lokálních zpravodajích. Bylo vydáno několik tiskových zpráv ze strany Sdružení Český ráj, spolupracující agentury Travelbakers i Libereckého kraje a celkově téma vyvolalo velký zájem ze strany novinářů celorepublikových médií včetně České televize, kde byla tématu věnována reportáž.

Cíl projektu: Omezení negativních dopadů chování návštěvníků v přírodních lokalitách Českého ráje

Použité nástroje: Kampaň probíhala na webu www.cesky-raj.info, kam je směřována doména www.wcvraji.cz. Dále na sociálních sítích: např: https://www.facebook.com/ceskyraj.ceskyraj/photos/a.10151871144280206/10167235698195206/ Instagramu @ceskyrajcz a v tisku. Z tiskovin se jednalo o prezentaci v turistických novinách Český ráj 2021: http://e-brozury.cesky-raj.info/noviny2021/#p=1, které byly vydány v nákladu 23 tisíc ks a jsou také zdarma ke stažení na webu ve formě flipbooku. Kampaň se dále objevila v Turnovsku v akci, Železnobrodském zpravodaji a dalších lokálních zpravodajích. Bylo vydáno několik tiskových zpráv ze strany Sdružení Český ráj, spolupracující agentury Travelbakers i Libereckého kraje a celkově téma vyvolalo velký zájem ze strany novinářů celorepublikových médií včetně České televize, kde byla tématu věnována reportáž.

Rámcový rozpočet: cca 100.000 Kč

Dosažené výsledky:Kampaň odhadem oslovila 60 tisíc návštěvníků regionu i místních obyvatel. Pořadatelé podzimních úklidových akcí v roce 2021 hlásili nejméně odpadků po turistech za poslední roky a my doufám, že k tomu naše kampaň také přispěla.

SOUBORY A PŘÍLOHY:

https://drive.google.com/drive/u/3/folders/1J1GnWHM7i0yUFNe-cOMtQddUmsW9qmsu

Odkazy:

http://www.wcvraji.cz

V rámci projektu byla využita síla oficiálních sítí destinace a nebyly vytvářeny nové kanály.

Kampaň probíhala na webu www.cesky-raj.info, kam je směřována doména www.wcvraji.cz. Dále na sociálních sítích: např: https://www.facebook.com/ceskyraj.ceskyraj/photos/a.10151871144280206/10167235698195206/

Instagramu @ceskyrajcz.

Kampaň také sdíleli členové a partneři Sdružení Český ráj.

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: TO Pardubicko

Na Pardubicku jednali o výběru poplatků z pobytu i moderních technologiích

V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.

Číst více