Nestůj, cestuj za příběhy moravských srdcařů

Projekt byl přihlášen do kategorie: Udržitelný projekt

Projekt: Nestůj, cestuj za příběhy moravských srdcařů

Od: Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava

E-mail: brhel@ccrjm.cz

Tel: +420 725 782 228

O projektu Nestůj, cestuj za příběhy moravských srdcařů:

Popis projektu: V loňském roce jsme s cestovatelským portálem Worldee.com vytvořili unikátní koncept spolupráce destinačního managementu, cestovatelského startupu a influencerů, na jehož základě vzniklo víkendové putování po regionu s názvem „Nestůj, cestuj za příběhy moravských srdcařů“. Kritériem výběru influencerů byla témata, kterým se věnují, a to zejména cestování, udržitelnost v cestování i podnikání a gastronomie.

Trojice (tj. blogerka a influencerka Dewii, fotograf a cestovatel Jan Valečka a videomaker a dobrodruh Tomáš Hubáček) odstartovala výlet mandlovým příběhem v Hustopečích, kde roste největší mandloňový sad střední Evropy. Majitelka Mandlárny povykládala o výrobě mandlových likérů i dlouhé cestě k podnikání, nechyběla degustace mandlovky. Další kapitolou byl habánský sklep Vinařství Lacina ve Velkých Pavlovicích, chráněná kulturní památka. Lacinovi popovídali třeba o marhulovém víně vyrobeném z meruněk. To jen tak někde neochutnáte. O třetí příběh se podělil majitel levandulové farmy ve Starovičkách. Stanislav vysadil levanduli, založil i chráněnou dílnu a levandulový obchůdek. Zaměstnává přes 10 lidí s různým hendikepem. Sám před lety skončil na vozíku, ale je tak akční, že hendikep přetavil do netradičního podnikání. Na exkurzi připravil i parádní ochutnávku levandulové kávy. Zvlášť Dewii, která fandí udržitelnosti všemi deseti, zaujalo nakládání s odpadem. Stonky levandule, které nevyužijí na výrobu, spalují. Tím z odpadu vyrábějí cennou energii. To souzní s receptem Dewii na udržitelné cestování: „Cestovat pomalu, vybírat si co nejvhodnější způsob transportu a podporovat lokální byznys a produkci.“ Putování doplňovaly další zážitky z gourmetské říše snů. Během vinobraní na Sonberku si každý zkusil sběr hroznů, lisování a jak to pak chutná. Večer na romantickém dvorku Augustýnského domu uspořádal spolumajitel LOK LOK František workshop na přípravu domácí kombuchy. A Herůfkovi v Čejči provedli partu z Worldee rodinnou řemeslnou čokoládovnou. Na zážitkové exkurzi bean to bar se cestovatelé dozvěděli, co stojí za cestou kakaového bobu z exotické farmy v zámoří až do výsledné tabulky čokolády tady na Moravě.

Spolupráce měla vysokou hodnotu pro všechny zúčastněné strany. Influenceři vytvářeli hodnotný obsah pro své sociální sítě. Obsah je dále využitelný jak pro nás jakožto CCRJM, tak pro Worldee.

Cíl projektu: Turisté obecně primárně vyhledávají krásy přírody a konkrétní památky. My jsme jim tentokrát chtěli ukázat a tím i podpořit komunitu lidí, kteří jižní Moravu utvářejí. Naše strategie – důraz na mimo davovou tematiku a udržitelnost – byla tedy i v tomto ohledu naplněna. Druhým cílem této spolupráce bylo dostat tuto nabídku k lidem mimo naši sociální bublinu a tím zvýšit povědomí o možnostech udržitelné dovolené v regionu. K tomuto dosažení nejvíce napomohla vybraná influencerka Dewii, jejíž fanouškovské základně jsou tato témata velmi blízká. Podrobněji v .pdf souboru s výslednými daty.

Použité nástroje: Pro komunikaci tohoto projektu bylo využito online prostředí – převážně sociální sítě jako Instagram, Facebook i do jisté míry Tiktok, spolu s cestovatelským portálem worldee.com a webem destinace jizni-morava.cz pro zveřejnění vzniklých itinerářů. Průběh výletu byl kontinuálně zaznamenán na 4 Instagramových profilech (@dewii.veg, @janvalecka, @tomas_hubacek, @southmoravia) přesněji v sekci stories. Po skončení výletu následovalo zpracování zážitků zapojených influencerů a vytvoření 4 unikátních reels videí, obecného videa pro prezentaci projektu, nespočet upravených fotografií, sepsání itinerářů z výletů, zveřejnění příspěvků na Instagramu a Facebooku všemi zainteresovanými stranami. Kampaňový obsah ze sociálních sítí tedy dále nabývá na hodnotě tím, že se dostal do aplikace Worldee jako ucelený itinerář, kde slouží jako každodenní inspirace více než 40tis. uživatelů. Itineráře na Worldee dále žijí svým životem a „nezmizí“ jako např. stories na Instagramu. Tuto spolupráci jsme podpořili i v rámci PR.

Rámcový rozpočet: Náklady spojené s tímto projektem byly vyčísleny na 120 000 Kč.

Dosažené výsledky:Z jejich jihomoravského víkendového pobytu vznikl atraktivní obsah pro sociální sítě, celkem 62 zveřejněných výstupů zasáhlo na 485 000 lidí a získalo 19 100 interakcí. Přesně tolik příznivců cestování, dobrého jídla a inspirativních fotek vidělo a reagovalo (prostřednictvím lajků, komentářů, uložení nebo sdílení) na některý z instagramových příspěvků těchto tří mladých tvůrců. Tento úspěch se pozitivně odrazil také v hodnotě POI (tzv. potenciální útrata lidí zasažených kampaní na sociálních sítích), která v tomto případě činí bezmála jeden a čtvrt milionu korun (přesně 1 236 334 Kč). Vyplývá to z obecně přijímaného metodického standartu „Destination Think“ používaného pro výpočet potenciálu návratnosti investice kampaně. Rozklad dosažených výsledků této unikátní spolupráce naleznete na oficiálním webu CCRJM: https://www.ccrjm.cz/jihomoravska-kampan-s-influencery-chytla-za-srdce-pul-milionu-lidi/.

SOUBORY A PŘÍLOHY:

https://drive.google.com/drive/folders/1XyYiW6ri0EbIdqb1V3kO0BJwH3rC0W1Q

Odkazy:

https://www.worldee.com/trip/detail?tripId=101868#overview

Projekt byl komunikován napříč různými profily na sociálních sítích. Podrobněji vše naleznete v pdf souboru pod názvem „Jižní Morava_Cestuj za pribehy“.

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více
Foto: TO Pardubicko

Na Pardubicku jednali o výběru poplatků z pobytu i moderních technologiích

V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.

Číst více