Praha spustila kampaň na podporu turismu

Hlavní město minulý týden spustilo kampaň V Praze jako doma, která má za cíl pomoci turistickému ruchu postiženému pandemií COVID-19. Turisté v akci dostanou za ubytování v hotelu či podobném zařízení vouchery na návštěvu kulturních nebo zábavních zařízení. Na podporu turismu vydá Praha asi 120 milionů korun. Propad v cestovním ruchu se v hlavním městě očekává až 100 miliard korun. Konkrétní informace k projektu jsou na internetových stránkách kampaně.

Metropole spustila kampaň V Praze jako doma

Turisté, kteří se ubytují v ubytovacím zařízení zapojeném do projektu, a to s útratou více než 800 korun za pokoj, obdrží za každou osobu a strávenou noc v hotelu dva body v celkové hodnotě 400 korun. Body mohou utratit za jakékoli atrakce zapojené do projektu, tedy za návštěvy památek, muzeí, výstavy či služby průvodců. 

Úbytek turistů zaznamenala metropole už v prvním čtvrtletí roku, i když protikoronavirová opatření začala platit zhruba v polovině března. V pražských hotelech, kempech a penzionech se ubytovalo 1,104 milionu hostů, tedy o 27,4 procenta méně než před rokem. Počet nocí, které v české metropoli strávili, klesl meziročně o 23,7 procenta na 2,621 milionu. 

Magistrát již v rámci podpory podnikatelům odpouští restauratérům nájem za restaurační předzahrádky, hoteliérům poplatek z pobytu a obchodníci mohou zdarma využít zábor veřejného prostranství pro vystavení zboží. Podnikatelům také město odložilo splátky nájmů nebo odpustilo penále z prodlení jeho platby.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

SOUTĚŽ o wellness POBYT pro dva v Karlovarském kraji

PRAVIDLA SOUTĚŽE: Doba konání soutěže: od 19. 9. 2021 do 3. 10. 2021 do 23:59 Podmínky vstupu do soutěže: Účastníkem v soutěži se stáváte zodpovězením na soutěžní otázku, resp. vyplněním formuláře a kliknutím na „To se mi líbí“ na facebookové stránce...

Číst více
Foto: Shutterstock.com, Vysočina Tourism, Koruna Vysočiny (montáž: COT group)

Vysočina Tourism povede Oľga Königová

Novou ředitelkou organizace destinačního managementu Vysočina Tourism se stane Oľga Königová, která ve funkci nahradí Tomáše Čiháka. Ten měl chod krajské DMO na starosti od roku 2009. Oľga Königová doposud stála v čele destinační společnosti Koruna...

Číst více
Foto: Gorics / Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Ceny cestovního ruchu Olomouckého kraje získaly lázně i terénní stezky

Absolutními vítězi loňského a letošního ročníku Cen cestovního ruchu Olomouckého kraje jsou Schrothovy léčebné lázně v Dolní Lipové na Jesenicku a Hanácká stezka na Prostějovsku, což jsou terénní stezky pro jízdní kola. Výsledky Cen cestovního ruchu Olomouckého kraje...

Číst více