×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Praha spustila kampaň na podporu turismu

Hlavní město minulý týden spustilo kampaň V Praze jako doma, která má za cíl pomoci turistickému ruchu postiženému pandemií COVID-19. Turisté v akci dostanou za ubytování v hotelu či podobném zařízení vouchery na návštěvu kulturních nebo zábavních zařízení. Na podporu turismu vydá Praha asi 120 milionů korun. Propad v cestovním ruchu se v hlavním městě očekává až 100 miliard korun. Konkrétní informace k projektu jsou na internetových stránkách kampaně.

Metropole spustila kampaň V Praze jako doma

Turisté, kteří se ubytují v ubytovacím zařízení zapojeném do projektu, a to s útratou více než 800 korun za pokoj, obdrží za každou osobu a strávenou noc v hotelu dva body v celkové hodnotě 400 korun. Body mohou utratit za jakékoli atrakce zapojené do projektu, tedy za návštěvy památek, muzeí, výstavy či služby průvodců. 

Úbytek turistů zaznamenala metropole už v prvním čtvrtletí roku, i když protikoronavirová opatření začala platit zhruba v polovině března. V pražských hotelech, kempech a penzionech se ubytovalo 1,104 milionu hostů, tedy o 27,4 procenta méně než před rokem. Počet nocí, které v české metropoli strávili, klesl meziročně o 23,7 procenta na 2,621 milionu. 

Magistrát již v rámci podpory podnikatelům odpouští restauratérům nájem za restaurační předzahrádky, hoteliérům poplatek z pobytu a obchodníci mohou zdarma využít zábor veřejného prostranství pro vystavení zboží. Podnikatelům také město odložilo splátky nájmů nebo odpustilo penále z prodlení jeho platby.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Statistika: Domácí a výjezdový cestovní ruch ve 3. čtvrtletí 2021

V průběhu loňské letní sezóny se meziročně zvýšil počet realizovaných kratších i delších pobytů, s cílem v Česku i v zahraničí.  Důvodem bylo především zlepšení epidemiologické situace a uvolnění cestovních restrikcí u nás i ve světě. Vícedenních cest se ve 3. čtvrtletí uskutečnilo o 13 % více...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Cestu z nudy loni hledalo 21,5 milionu Čechů

Pro cestovatelský portál Kudyznudy.cz, který provozuje agentura CzechTourism, byl uplynulý rok opět rekordním. Počet návštěv překročil 21,5 milionu, což představuje 14procentní meziroční nárůst. O 16 procent se také oproti roku 2020 zvýšil počet uživatelů portálu –...

Číst více