Praha má novou strategii cestovního ruchu

Vedení města společně s městskou společností Prague City Tourism a ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy připravilo Koncepci příjezdového cestovního ruchu hlavního města Prahy. Jejím smyslem je vybalancovat ekonomické přínosy turismu se strategickým zájmem města a jeho obyvatel. Nastavuje tak nový, komplexní a udržitelný přístup k problematice cestovního ruchu na území hlavního města.

Vedení Prahy připravilo Koncepci příjezdového cestovního ruchu

„Nově vzniklá koncepce je plánem na několik let dopředu, jak maximalizovat pozitiva cestovního ruchu a minimalizovat negativa s ním spojená. Neřešíme pouze samotný turismus jako takový, ale reflektujeme potřeby a zájmy města a jeho obyvatel. Chceme kultivovat příjezdový cestovní ruch pro kultivovanou klientelu, která má zájmem o místní prostředí, vyhledává originální, autentické a lokální produkty a služby a utratí zde i více peněz,“ řekla radní pro oblast kultury a cestovního ruchu Hana Třeštíková a dodala: „Myslím, že všichni rádi oželíme, když Praha opustí přední příčky destinací levného alkoturismu.“

Koncepce reaguje na problémy dlouhodobě přetíženého centra, které se jen těžko vyrovnává s negativními vlivy overturismu a tzv. turistifikací, kdy dochází k vytlačování služeb pro rezidenty a jejich nahrazování službami cílenými výhradně na turisty. Nová koncepce to chce změnit. Je koncipována ku prospěchu kvality života Pražanů, klade důraz na kulturní dědictví a unikátnost, kterou Praha disponuje, a chce vytvářet prostředí pro rozvoj turismu v rámci udržitelného rozvoje města. Realizována bude prostřednictvím akčního plánu, který každoročně vypracovává Prague City Tourism. Akční plán stanoví konkrétní kroky pro jednotlivé oblasti a bude projednán s dotčenými radními. Naplňování koncepce se neobejde bez zapojení všech relevantních aktérů, jako jsou Magistrát hlavního města Prahy, městské části, klíčové organizace a instituce na úrovni města i státu, místní obyvatelé či podnikatelský a neziskový sektor.

Nová strategie se připravuje na období, kdy se do Prahy postupně začnou vracet turisté. Díky ní chce hlavní město lépe komunikovat s Pražany, zvýšit podíl domácích turistů vůči zahraničním a zajistit udržitelný cestovní ruch. Koronavirová krize podle odborníků ukázala, že se jedná o správný směr, jakým by se měl cestovní ruch v Praze ubírat.

Město společně s Prague City Tourism už realizuje první kroky. Například vytváří nové turistické trasy, které vedou mimo centrum města, a pracuje na známce udržitelného turismu nebo ekologizaci zásobování města. Dále připravuje nástroje tzv. smart turismu, tedy aplikaci, která přinese data o preferencích turistů, díky kterým bude možné nastavit další navázané služby. S tím souvisí i výzva pro metropoli stát se bezbariérovým městem.

Podle předsedy představenstva Prague City Tourism Františka Cipra je cílem zlepšit komunikaci i vůči turistům, které bude město informovat o limitech, pravidlech a kultuře chování v Praze. Praha toho chce docílit například tím, že bude rozvíjet noční život tam, kde nebude tolik rušit místní. Také chce vytvořit takovou nabídku pro návštěvníky, kteří se budou do hlavního města opakovaně vracet. „Jedná se o první ucelenou koncepci destinačního managementu města. V budoucnu chceme mimo jiné podporovat turismus mimo hlavní sezónu a cílit na návštěvnické skupiny, které do Prahy jezdí z jiného důvodu, než se rychle vyfotit na Karlově mostě nebo přijet do Prahy na bezbřehou party,“ dodal František Cipro.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Vysočina: Kraj rybníků, lesů a kouzelných zákoutí

Dělí Moravu od Čech, charakterizuje ji zvlněné krajina s nespočtem do dálky se táhnoucích kopců, smaragdových lesů, prostorných luk a pastvin. Zkrátka romantika, kam jen oko dohlédne, přesně taková je Vysočina. Inspirativní, přesto klidná, drsná i malebná. Rybníky...

Číst více

SOUTĚŽ o wellness POBYT pro dva v Karlovarském kraji

PRAVIDLA SOUTĚŽE: Doba konání soutěže: od 19. 9. 2021 do 3. 10. 2021 do 23:59 Podmínky vstupu do soutěže: Účastníkem v soutěži se stáváte zodpovězením na soutěžní otázku, resp. vyplněním formuláře a kliknutím na „To se mi líbí“ na facebookové stránce...

Číst více
Foto: Shutterstock.com, Vysočina Tourism, Koruna Vysočiny (montáž: COT group)

Vysočina Tourism povede Oľga Königová

Novou ředitelkou organizace destinačního managementu Vysočina Tourism se stane Oľga Königová, která ve funkci nahradí Tomáše Čiháka. Ten měl chod krajské DMO na starosti od roku 2009. Oľga Königová doposud stála v čele destinační společnosti Koruna...

Číst více