Praha chce do poloviny roku spustit kartu pro turisty

Dlouho připravovaná pražská karta pro turisty by měla začít fungovat ve druhém čtvrtletí letošního roku. V rozhovoru s ČTK to řekl Michal Fišer, ředitel městské společnosti Operátor ICT (OICT), která kartu vyvíjí a bude ji mít na starost.

Dlouho připravovaná pražská karta pro turisty by měla začít fungovat ve druhém čtvrtletí letošního roku

Společnost OICT podle Fišera loni vykázala obrat zhruba 200 milionů korun a skončila v zisku v řádech jednotek milionů. Hlavním zákazníkem firmy je město. Společnost se stará o tzv. smart projekty, kartu lítačka a začíná přejímat některé oblasti IT na pražském magistrátu.

„V zásadě to je obdoba lítačky pro turisty,“ řekl ředitel k připravované kartě. Zajistí podle něj návštěvníkům metropole přepravu MHD a vstup do historických památek. Minulé vedení města schválilo vytvoření turistické karty v polovině roku 2017, její příprava pak nabrala zpoždění. Projekt byl podle Fišera v minulém roce významně změněn. „Byl úzce navázán na odbavovací systém,“ uvedl s odkazem na systém, přes který si mohou lidé lítačku nahrát na platební karty či do mobilní aplikace.

Turistickou kartu nabízí už roky řada významných evropských měst jako Berlín, Londýn, Amsterodam, Barcelona či Vídeň.

Akciovou společnost Operátor ICT stoprocentně vlastní magistrát a vznikla v roce 2014 jako základ pro nové řešení karty pro MHD, pozdější lítačky.

Foto: Shutterstock.com

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Profil typického turisty v Královéhradeckém kraji

V předposledním dílu letošního seriálu věnovaného analýze demografických charakteristik a spotřebního chování domácích i zahraničních turistů navštěvujících jednotlivé kraje České republiky se vypravíme na Královéhradecko. Zaměříme se na návštěvníky, kteří do kraje přijížděli v letech 2018 a 2019, tedy...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Profil typického turisty v Libereckém kraji

Jeden z posledních dílů našeho letošního seriálu vás zavede na Liberecko. Seznámíte se s demografickými charakteristikami a spotřebním chováním =domácích i zahraničních návštěvníků, kteří do tohoto kraje mířili v letech 2018 a 2019, tedy před příchodem koronavirové pandemie. Jako vždy vyjdeme...

Číst více
Foto: Moravskoslezské Convention Bureau

Pro svou další událost si vyberte Ostravu a Moravskoslezský kraj

Nezaměnitelná atmosféra průmyslových lokalit, kvalitní služby a dostatečná kapacita činí z Ostravy a Moravskoslezského kraje ideální místo pro pořádání kongresů, konferencí i menších firemních a společenských akcí všeho druhu. Stačí si jen vybrat.

Číst více