Praha bude znovu lákat turisty pomocí voucherů

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Pražský magistrát společně s Prague City Tourism (PCT) opět spustí kampaň „V Praze jako doma“, která má do metropole nalákat turisty. Turisté budou, stejně jako loni, dostávat v červenci a srpnu za každou noc strávenou v hotelu speciální vouchery, na jejichž základě obdrží slevy či volné vstupy do vybraných muzeí, galerií nebo ZOO. ČTK to řekli zástupci města, PCT a dopravního podniku (DPP). Praha kampaň spustila již loni a přilákala přes léto do města zhruba 70 000 návštěvníků.

„Situace v cestovním ruchu je komplikovaná. Snažíme se v Praze přilákat zpět do města turisty, a to jak české, tak zahraniční. Loni jsme udělali kampaň V Praze jako doma, která měla fantastické výsledky a řekli jsme si, že bychom v ní chtěli pokračovat i letos,“ řekla radní Hana Třeštíková.

Voucher lidé obdrží elektronicky, jakmile si zarezervují hotel. Turisté budou moci voucher uplatnit pro volný či zvýhodněný vstup na vybrané památky jako např. do Židovského muzea, Národní kulturní památky Vyšehrad nebo pražských věží, které má ve správě PCT. Oproti loňsku bude možné uplatnit vouchery také na živé kulturní akce, jako jsou letní divadelní scény. Využity budou také pro průvodcovské služby. Podrobné informace a registrace jsou na stránkách V Praze jako doma.

„Chceme podpořit jak hotely a restaurace, tak pražské památky a kulturní instituce v jejich restartu a přilákat do hlavního města během letních prázdnin co nejvíce turistů. Při přípravě programu skvěle fungovala spolupráce s Asociací hotelů a restaurací ČR,“ řekl předseda představenstva PCT František Cipro.

Novinkou bude letos provoz okružní turistické tramvaje číslo 42. Pojede ze smyčky na Dlabačově přes Pražský hrad, Čechův most, Náměstí republiky, Václavské náměstí a odtud na Újezd a zpět přes Malostranskou směrem na Pohořelec. „Doplňujeme ji ještě linkou číslo 43, která bude spojovat naše muzeum MHD, Planetárium a další. Bude jezdit o státních svátcích a o víkendech,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Pro obě linky bude připraven audioprůvodce. Jízdenka nebude platit na ostatních linkách MHD a vyjde na 200 korun. Platit 24 hodin pro obě linky a bude možné ji zaplatit i ve voze bezhotovostně. Jezdit budou tři vozy z dob Rakousko-Uherska, čtyři z 1. republiky a také T1, T2 a T3. „Která zrovna pojede, budeme dávat na sociální sítě a na internet,“ dodal Witowski.

Kampaň bude stejně jako loni cílit zejména na české turisty. Zároveň PCT s agenturou CzechTourism připravuje kampaně zaměřené na zahraniční turisty. Zaměří se zejména na Německo, Polsko, Rakousko a Slovensko. Tváří kampaně bude opět Matěj Ruppert. Kromě standardních videí bude natočeno 20 instastories. Další tváří kampaně bude publicista z pořadu Kluci z Prahy Janek Rubeš.

Kampaň včera schválila městská rada. Spuštěna bude od 15. června pro všechny významné mediální nosiče. Systém voucherů bude spuštěn 1. července, od kdy budou moci lidé do 31. srpna vouchery využít.

V loňském roce přilákal program V Praze jako doma na 73 000 návštěvníků, kteří v hlavním městě strávili průměrně 3,2 noci. „Meziročně vzrostl počet tuzemských návštěvníků. Turisté utratili přes 220 milionů korun,“ řekl Cipro. Do programu se zapojilo na 400 hotelů či penzionů přes 60 památek a kulturních zařízení. Magistrát loni vložil do kampaně 121 milionů korun. Z nich městu PCT vrátila 50 milionů, které budou využity letos.

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: DMO Český Krumlov Region

Web destinace Český Krumlov Region uspěl ve Zlatém erbu

Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...

Číst více