Prague Convention Bureau – cesta kongresů do Prahy

Oddělení kongresové a incentivní turistiky CzechTourism (KIT), Prague Convention Bureau (PCB) a Czech Convention Bureau (CzCB) mají společnou nejen oblast činnosti a stejný základní cíl – propagaci Prahy a celé České republiky jako atraktivní kongresové a incentivní destinace, ale pojí je také jméno Jade Sebek, která je ředitelkou PCB, vedoucí oddělení KIT a věnuje se také zrodu CzCB. Podrobné informace o CzCB najdete na straně 9, v rozhovoru s Jade Sebek jsme se věnovali především vývoji, současné práci a plánům asociace PCB.

Jade, řídíte oddělení KIT na CzechTourism, stojíte v čele PCB, připravujete CzCB. Jak je možné tuto práci stihnout? V čem vám kumulace funkcí pomáhá? Jaká je návaznost práce jednotlivých subjektů?

 Někdy je to náročné, ale mám tuto práci velmi ráda, a tak také hledám vždy nejefektivnější způsob, jak obě dvě zmiňované pozice skloubit dohromady. Velkou výhodou je to, že se jedná o stejnou oblast činnosti, pouze s jinou působností. V případě KIT na CzechTourism propagujeme Českou republiku, v případě Prague Convention Bureau potom Prahu jako kongresovou a incentivní destinaci. Daří se nám koordinovat aktivity tak, abychom neustále zlepšovali svou prezentaci vůči potenciálním zahraničním klientům, využíváme synergického efektu v rámci propagačních materiálů a snažíme se konzultovat také činnosti jednotlivých marketingových plánů, tak abychom v oblasti kongresového a incentivního turismu fungovali vůči zahraničí jako kompaktní jednotka.

Od doby, kdy jste v čele PCB, bylo uděláno kus práce. Když se ohlédnete, co hodnotíte pozitivně a co se podle vašeho názoru dalo udělat lépe?

Velmi pozitivně hodnotím samotný rozvoj asociace, který je znatelnýpočtem zúčastněných členských subjektů, partnerů a historicky poprvétaké účastí sponzora, kterým je Plzeňský Prazdroj. Samozřejmě seneustále navyšuje také počet aktivit, které Prague Convention Bureaurealizuje. Z marketingových nástrojů bych ráda zmínila předevšímon-line poptávkový formulář v rámci webových stránek www.pragueconvention.cz či realizaci publikace Prague Meeting Planners Guide, kde poprvénabízíme zahraničním organizátorům akcí kompletní přehled služeb voblasti kongresového a incentivního turismu na území Prahy a blízkéhookolí.

Tým Prague Convention Bureau, zleva: Brett Ira, Business Development Manager, Andrea Libová, Marketing & PR Manager, Jade Sebek, Director, Martina Boušová, Team Coordinator, Ken Dietrich, Business Development Manager Tým Prague Convention Bureau, zleva: Brett Ira, Business Development Manager, Andrea Libová, Marketing & PR Manager, Jade Sebek, Director, Martina Boušová, Team Coordinator, Ken Dietrich, Business Development Manager

Co se týká získávání akcí pro Prahu, PCB má také své samostatné oddělení Bussiness Development, které se kontinuálně věnuje získávání poptávek i procesu kandidatur, stejně tak i komunikaci s klíčovými zahraničními klienty. Podařilo se nám také sjednotit „Key Selling Points“ pro Prahu, které zdůrazňují přednosti Prahy jako kongresové destinace. Pokud jde o kritické momenty naší práce, myslím si, že nejsou nijak výrazné, ale prostor pro rozvoj je vždy – bez tohoto postoje bychom neměli motivaci pro další činnost.

Co dnes PCB svým členům nabízí?

Obecně nabízíme svým členům především platformu součinnosti v případě prodeje Prahy jako destinace, možnost účasti na vybraných zahraničních akcích za zvýhodněných podmínek a prezentaci v propagačních materiálech PCB na zahraničních akcích, stejně tak i webových stránkách.

Jaké máte plány v práci PCB?

Plánů máme mnoho, ale jsou bohužel omezeni rozpočtem asociace. V tuto chvíli finalizujeme novou powerpointovou prezentaci, která představí Prahu jako kongresovou a incentivní destinaci, činnost Prague Convention Bureau a také aktivity členských subjektů. Také bychom rádi dále rozvíjeli webové stránky, které jsou velmi důležitým marketingovým nástrojem, a systémy získávání akcí. V závislosti na finančních prostředcích bychom rovněž v příštím roce rádi vytvořili „kongresový spot“, který se zaměří přímo na kongresové možnosti Prahy. V součinnosti s Magistrátem hlavního města Prahy bychom chtěli finalizovat systémovou podporu při získávání akcí – to je záležitost, kterou považujeme za velmi důležitou a která Praze pomůže k upevnění pozice mezi nejlepšími světovými kongresovými destinacemi. Ráda bych v tento moment poděkovala také členům představenstva PCB, všem členským subjektům Prague Convention Bureau a v neposlední řadě také agentuře CzechTourism a dalším partnerům, kteří nám významně napomáhají v rozvoji Prahy jako kongresové a incentivní destinace.

Text: -efr-
Foto: Petr Manuel Ulrych

www.pragueconvention.cz

Nejnovější články z rubriky MICE

Foto: Hana Krejbichová / Prague Convention Bureau

Zástupci kongresové Prahy si zvolili nové vedení

Ve středu 4. května se uskutečnila valná hromada Prague Convention Bureau, v rámci níž proběhla volba nového představenstva a členů revizní komise. Kongresový průmysl Prahy, který je oficiálně zastřešován právě Prague Convention Bureau, tak získal nové vedení.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Vrátí se k nám v roce 2023 běžný rytmus?

Rozhovor s Lenkou Žlebkovou, ředitelkou Kongresového centra Praha, byl domluvený více než týden, na klidnější dopoledne prvního březnového pátku. Světové události ale na dohody tohoto typu ohled jaksi neberou. Setkali jsme se nakonec o několik hodin později....

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Kongresové centrum Praha posiluje nejvyšší vedení

Top management Kongresového centra Praha (KCP) se rozrostl o dva nové ředitele. Klíčovou strategickou pozici obchodního a marketingového ředitele KCP nově zastává Roman Sovják, který má za sebou více než 25 let zkušeností v turistickém ruchu a kongresovém průmyslu....

Číst více