Oddělení kongresové a incentivní turistiky CzechTourism (KIT), Prague Convention Bureau (PCB) a Czech Convention Bureau (CzCB) mají společnou nejen oblast činnosti a stejný základní cíl – propagaci Prahy a celé České republiky jako atraktivní kongresové a incentivní destinace, ale pojí je také jméno Jade Sebek, která je ředitelkou PCB, vedoucí oddělení KIT a věnuje se také zrodu CzCB. Podrobné informace o CzCB najdete na straně 9, v rozhovoru s Jade Sebek jsme se věnovali především vývoji, současné práci a plánům asociace PCB.
Jade, řídíte oddělení KIT na CzechTourism, stojíte v čele PCB, připravujete CzCB. Jak je možné tuto práci stihnout? V čem vám kumulace funkcí pomáhá? Jaká je návaznost práce jednotlivých subjektů?
Někdy je to náročné, ale mám tuto práci velmi ráda, a tak také hledám vždy nejefektivnější způsob, jak obě dvě zmiňované pozice skloubit dohromady. Velkou výhodou je to, že se jedná o stejnou oblast činnosti, pouze s jinou působností. V případě KIT na CzechTourism propagujeme Českou republiku, v případě Prague Convention Bureau potom Prahu jako kongresovou a incentivní destinaci. Daří se nám koordinovat aktivity tak, abychom neustále zlepšovali svou prezentaci vůči potenciálním zahraničním klientům, využíváme synergického efektu v rámci propagačních materiálů a snažíme se konzultovat také činnosti jednotlivých marketingových plánů, tak abychom v oblasti kongresového a incentivního turismu fungovali vůči zahraničí jako kompaktní jednotka.
Od doby, kdy jste v čele PCB, bylo uděláno kus práce. Když se ohlédnete, co hodnotíte pozitivně a co se podle vašeho názoru dalo udělat lépe?
Velmi pozitivně hodnotím samotný rozvoj asociace, který je znatelnýpočtem zúčastněných členských subjektů, partnerů a historicky poprvétaké účastí sponzora, kterým je Plzeňský Prazdroj. Samozřejmě seneustále navyšuje také počet aktivit, které Prague Convention Bureaurealizuje. Z marketingových nástrojů bych ráda zmínila předevšímon-line poptávkový formulář v rámci webových stránek www.pragueconvention.cz či realizaci publikace Prague Meeting Planners Guide, kde poprvénabízíme zahraničním organizátorům akcí kompletní přehled služeb voblasti kongresového a incentivního turismu na území Prahy a blízkéhookolí.
Tým Prague Convention Bureau, zleva: Brett Ira, Business Development Manager, Andrea Libová, Marketing & PR Manager, Jade Sebek, Director, Martina Boušová, Team Coordinator, Ken Dietrich, Business Development Manager |
Co se týká získávání akcí pro Prahu, PCB má také své samostatné oddělení Bussiness Development, které se kontinuálně věnuje získávání poptávek i procesu kandidatur, stejně tak i komunikaci s klíčovými zahraničními klienty. Podařilo se nám také sjednotit „Key Selling Points“ pro Prahu, které zdůrazňují přednosti Prahy jako kongresové destinace. Pokud jde o kritické momenty naší práce, myslím si, že nejsou nijak výrazné, ale prostor pro rozvoj je vždy – bez tohoto postoje bychom neměli motivaci pro další činnost.
Co dnes PCB svým členům nabízí?
Obecně nabízíme svým členům především platformu součinnosti v případě prodeje Prahy jako destinace, možnost účasti na vybraných zahraničních akcích za zvýhodněných podmínek a prezentaci v propagačních materiálech PCB na zahraničních akcích, stejně tak i webových stránkách.
Jaké máte plány v práci PCB?
Plánů máme mnoho, ale jsou bohužel omezeni rozpočtem asociace. V tuto chvíli finalizujeme novou powerpointovou prezentaci, která představí Prahu jako kongresovou a incentivní destinaci, činnost Prague Convention Bureau a také aktivity členských subjektů. Také bychom rádi dále rozvíjeli webové stránky, které jsou velmi důležitým marketingovým nástrojem, a systémy získávání akcí. V závislosti na finančních prostředcích bychom rovněž v příštím roce rádi vytvořili „kongresový spot“, který se zaměří přímo na kongresové možnosti Prahy. V součinnosti s Magistrátem hlavního města Prahy bychom chtěli finalizovat systémovou podporu při získávání akcí – to je záležitost, kterou považujeme za velmi důležitou a která Praze pomůže k upevnění pozice mezi nejlepšími světovými kongresovými destinacemi. Ráda bych v tento moment poděkovala také členům představenstva PCB, všem členským subjektům Prague Convention Bureau a v neposlední řadě také agentuře CzechTourism a dalším partnerům, kteří nám významně napomáhají v rozvoji Prahy jako kongresové a incentivní destinace.
Text: -efr-
Foto: Petr Manuel Ulrych
www.pragueconvention.cz