Spolek Pardubicko – Perníkové srdce Čech má za sebou první rok fungování a také zahájení první letní turistické sezóny. Jaké jsou hlavní poznatky organizace po prvním roce? Zásadní je spolupráce, podpora členů i partnerů a také jasná vize, bez které nelze v oblasti cestovního ruchu uspět.
Během prvního roku fungování spolek Pardubicko – Perníkové srdce Čech vytvořil a zahájil komunikaci nové značky oblasti Pardubicko, vytvořena a distribuována byla i sada informačních materiálů a spuštěn byl také plně funkční webový portál. Pardubicko bylo prezentováno v rámci veletrhů cestovního ruchu v Brně, Praze, Hradci Králové i Pardubicích. Z veletrhu TURISTPROPAG v Lysé nad Labem si organizace odnesla ocenění za 2. místo v kategorii MAPY MĚST A REGIONŮ.
Spolek Pardubicko – Perníkové srdce Čech zapracoval také na zvyšování své kvalifikace a odbornosti. V březnu 2018 získal spolek certifikát I. stupně Českého systému kvality služeb v kategorii Služby destinačního managementu. Začátkem července 2018 pak spolek odeslal svou žádost o certifikaci v rámci Kategorizace organizací destinačního managementu.
Spolek Pardubicko – Perníkové srdce Čech pro rok 2018 rozšířil svou členskou základnu pěti zakládajících členů o dalších 10 členů z řad provozovatelů atraktivit, poskytovatelů služeb i volnočasových aktivit. Spolupráce se členy i partnery spolku je pro management organizace zásadním úkolem a to jak aktuálním, tak dlouhodobým. V dubnu 2018 proto spolek uspořádal první setkání aktérů cestovního ruchu oblasti Pardubicko a druhé setkání aktérů cestovního ruchu je naplánováno na letošní podzim. Již první setkání aktérů cestovního ruchu vzbudilo zájem o spolupráci i tvorbu společných produktů. Zájem, ochota i vlastní aktivita zapojených aktérů cestovního ruchu se stala příslibem úspěšné, budoucí spolupráce na tvorbě produktů cestovního ruchu turistické oblasti Pardubicko.
Mimo setkání aktérů cestovního ruchu management organizace uspořádal také semináře pro pracovníky turistických informačních center. První již v říjnu 2017, druhý v květnu 2018 a třetí seminář je naplánován na září 2018. Turistická informační centra, jakož i jejich konkrétní pracovníci, jsou pro organizaci cestovního ruchu zásadním a nepostradatelným partnerem. Management organizace proto pracuje na prohlubování vzájemných vztahů a rozšiřování spolupráce s informačními centry.
První rok fungování má spolek Pardubicko – Perníkové srdce Čech za sebou. Byl to náročný, ale i velmi úspěšný rok. Jedno je však zřejmé, po tomto pilotním období nadešel čas začít pracovat na naplnění vize a dlouhodobých cílů organizace.
Pardubicko je třeba prezentovat jako oblast atraktivní, oblast s kvalitní a bohatou nabídkou služeb a především prokázat, že je oblastí, kam se budou návštěvníci rádi a opakovaně vracet. Této vize nelze dosáhnout bez naplnění strategický cílů, mezi které patří například rozšiřování členské i partnerské základny organizace, kvalitní sběr a analýza dat návštěvnosti oblasti a samozřejmě tvorba produktů cestovního ruchu, které budou založeny na unikátních tématech oblasti Pardubicko.
Pardubicko disponuje hned několika unikátními tématy, uveďme Pardubicko jako oblast koní, téma 2. světové války, odkaz rodu Pernštejnů a také téma průmyslu a moderní architektury na Pardubicku. Tato témata jsou pro Pardubicko stěžejní a představují velký potenciál pro rozvoj cestovního ruchu.
Nezbývá, než i nadále sledovat činnost této mladé oblastní organizace cestovního ruchu, jistě se prokáže, že Pardubicko není pouze perníkovým srdce Čech, ale také turistickou oblastí s jasnou vizí.
Pardubicko – Perníkové srdce Čech
Oblastní organizace cestovního ruchu
www.TOPardubicko.cz
TOPardubicko