O motivaci na motivačním veletrhu v Chicagu

Letošní 69. Motivation Show, která se už tradičně konala od 24. do 26. září na chicagském výstavišti McCormick Place, probíhala nejen ve znamení prvního výročí americké tragédie z 11. září, ale sama byla těmito událostmi a pokračující ekonomickou recesí v USA a dalších státech poznamenána. I přesto tato akce opět ukázala velký význam, který má americký incentivní trh pro firmy v cestovním ruchu v mnoha částech světa, Českou republiku nevyjímaje.

I když byl znát pokles výstavní plochy ve srovnání se stavem před 11. zářím, přesto se do Chicaga sjelo okolo 2 500 dodavatelů incentivního zboží a produktů cestovního ruchu. Jejich stánky přitáhly zhruba 20 000 profesionálních nákupčích a organizátorů akcí, jejichž hlavní snahou bylo vybrat produkty a služby pro své firmy – incentivní a poznávací programy a firemní dárky. Mohli se také zúčastnit více než 50 seminářů a workshopů tematicky pokrývajících všechny aspekty incentivního průmyslu, které se konaly pod společným jménem „Podnikatelská rozhodnutí, která hýbou lidmi“.

„Motivation Show je světová jednička, pokud se týká nápadů, jak podpořit prodej, zvýšit produktivitu, zajistit bezpečnost práce, snížení nákladů, odměnit věrnost firmě, zvýšit kvalitu, rozšířit podíl na trhu, ocenit služby, zvýšit morálku a zlepšit účast,“ řekla ředitelka veletrhu Nancy Petitti.

„Výstavní areál je nákupní centrum pod jednou střechou, které soustřeďuje všechny typy zbožních a cestovních programů incentivního průmyslu. Návštěvník může začít u naší Gold Star Gallery of New Products, kde najde více než 250 nápadů z oboru zbožní pobídky. Mohou také navštívit více než 1 200 vystavovatelů ze 60 zemí a uskutečnit s nimi své plány na poli incentivního cestovního ruchu.“

 Aby usnadnili návštěvníkům orientaci, zřídili organizátoři letošní Motivation Show spoustu speciálních pavilonů, které sdružovaly vystavovatele podobného zaměření. Vystavovatelé z odvětví cestovního ruchu byli rozděleni do skupin podle zeměpisných kritérií: Evropa, Karibik, Severní Amerika, Latinská Amerika, Pacificko – asijská oblast a Afrika. Na veletrhu byly také speciální sekce pro okružní plavby a společné vystavovatele. Letos bohužel na českém stánku chyběla Česká centrála cestovního ruchu, což byla škoda zejména z toho důvodu, že se projevil zvýšený zájem návštěvníků, kteří hledali informace o incentivních možnostech, které Česká republika nabízí.

Kromě samotného veletrhu hrála důležitou roli série seminářů a workshopů (Podnikatelská rozhodnutí, která hýbou lidmi). Na rozdíl od jiných veletrhů průmyslu cestovního ruchu byl vstup na semináře a workshopy v Chicagu pro návštěvníky zdarma. Série seminářů byla navržena jako vzdělávací akce, zaměřená na všechny aspekty pobídky a její role při motivaci zákazníků a zaměstnanců a na celkové zlepšení výkonnosti firem. Návštěvníci si mohli během třídenního veletrhu vybrat z 50 seminářů a workshopů.

Hloubka a kvalita těchto akcí odrážela fakt, že rozsáhlé incentivní programy považují profesionálové ve Spojených státech za přirozenou a důležitou součást marketingu a řízení lidských zdrojů a je to právě tato věc, která zdůrazňuje význam amerického trhu pro incentivní průmysl v naší zemi. My všichni se samozřejmě nemůžeme dočkat dne, kdy se pobídkové programy stanou součástí firemního života také v České republice.

Gabriela Ben Ahmed

Nejnovější články z rubriky Veletrhy

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Michal Ludvík

V Lysé nad Labem byly vyhlášeny výsledky TURISTPROPAGu

Sedmý ročník prestižní přehlídky turisticko-propagačních materiálů TURISTPROPAG zná vítěze. Odborná porota rozdala ceny ve 20 kategoriích – od propagačních letáků a brožur, kalendářů a spotů až po zpravodaje a publikace. Výsledky byly vyhlášeny ve čtvrtek 21. dubna v rámci veletrhu...

Číst více
Foto: CzechTourism

Otvírají se trhy v jihovýchodní Asii

Malajsie a Singapur v dubnu po více než dvou letech otevřely své hranice turistům. Na prvním „pocovidovém" veletrhu cestovního ruchu MATTA v Kuala Lumpur nechyběla ani agentura CzechTourism.  Její zástupce jednal s tamními partnery o společných akcích a aktivitách na podporu...

Číst více