Léto je časem dovolených, odpočinku a sluníčka, které se ovšem letos trochu schovávalo. V dílně společnosti World Media Partners bylo každopádně velmi rušno, a tak si pojďme v krátkosti představit, co nového se během léta podařilo.
Propojení reálného a virtuálního světa pomocí sudů
Projekt sklepních uliček realizovaný Centrálou cestovního ruchu – Jižní Morava není žádnou novinkou, nové je však jeho pokračování. Kromě webové prezentace má nově také ve 3 jazykových mutacích vlastní mobilní aplikaci, která pomáhá návštěvníkům při navigaci celkem v 33 sklepních uličkách jižní Moravy.
 |
 |
Aplikace obsahuje nabídku nejen vinných sklípků, ale také restaurací, ubytování, turistických cílů či autobusových a vlakových zastávek. Při zpracování obsahu bylo díky spolupráci s Národním vinařským centrem využito dat portálu Wineofczechrepublic.cz. Aby navigace k vybraným cílům ve sklepních uličkách byla co nejsnazší, nabízí aplikace navíc i rozšířenou realitu. Ta funguje tak, že na aktuálním záběru kamery chytrého telefonu interaktivně zakresluje vybrané objekty v okolí a pomocí vestavěného kompasu tuto nabídku objektů při otáčení aktuálně mění. Uživatel tak nemusí nutně využít mapový zákres objektů, ale k vyhledání objektu, který si vybral, může využít tuto čím dál populárnější funkci.
 |
 |
Kromě mobilní aplikace byly celkem v 9 obcích (Blatnice pod sv. Antonínkem, Mutěnice, Prušánky, Bořetice, Hnanice, Nový Šaldorf – Sedlešovice, Pavlov, Petrov a Vrbice) nainstalovány vinné sudy, které neplní svoji běžnou funkci, tedy uskladnit vinný mok, ale mají za cíl právě na existenci mobilní aplikace atraktivním způsobem upozornit. Informační tabule umístěná na vrchní části sudu uvádí popis sklepní uličky a pomocí QR kódu je možné zobrazit mobilní webovou stránku prezentující danou obci (např. http://m.sklepni-ulicky.cz/hlohovec).
www.sklepni-ulicky.cz
Krásná díky horám
Zákazníky má naše společnost nejen na jižní Moravě, ale také v Orlických horách. Zde se nově realizuje projekt zacílený především na ženy a pojmenovaný „Krásná díky horám“ a naším úkolem bylo vytvořit nové stránky www.krasnadikyhoram.cz.

Zdůvodnění tohoto projektu necháme nejpovolanější osobě, Petře Smrčkové, ředitelce destinační společnosti Orlické hory a Podorlicko: „Se ženami je spojena krása, role matky i kuchařský um, ale většina žen také iniciuje a organizuje volný čas celé rodiny, ženy plánují rodinné výlety a dovolené, vybírají vhodná místa, kde se zabaví a vzdělají jejich děti, hledají odpočinek a příležitosti, kde načerpat energii do dalšího dne. Navíc v destinaci má své kořeny hned několik výjimečných ženských osobností a jejich silné životní příběhy.“
Web čerpá turistické informace prostřednictvím informačního systému CZeCOT z oficiálního portálu Mojeorlickehory.cz, avšak vybírá z něho jen to nejlepší z nabídky regionu, v příslušném tematickém zaměření. Vzhledem k tomu, že web není financován z žádného evropského programu, je na něm možné prezentovat konkrétní prodejné produkty a není třeba respektovat mnohdy nesmyslná pravidla týkající se nedovolené podpory.
www.krasnadikyhoram.cz
Ani GEOFUN přes prázdniny nezahálel
Je tomu již téměř rok od spuštění mobilní aplikace GEOFUN. První hry (geosrandy) byly tehdy připraveny pro turistickou oblast Českomoravského pomezí, přičemž jeho hlavní kostru tvořilo pět nejhezčích měst oblasti s přilehlými památkami. Postupně jsme přes zimu připravili hry (geosrandy) pro naše největší města jako jsou Praha, Brno, Ostrava a Karlovy Vary a v tuto chvíli je GEOFUN již ve 28 českých městech a v mnoha dalších se dokončují poslední úpravy před spuštěním.

V Humpolci čeká na hráče legendární Hliník, v Litoměřicích jeden z největších básníků naší historie, tedy kontroverzní K. H. Mácha. V Hradci nad Moravicí jsou hned tři geosrandy na pohádkovém „hradozámku“, ve Zlíně půjdete po stopách jednoho z nejslavnějších Čechů – Tomáše Bati. A takto bychom mohli pokračovat dále a dále. GEOFUN tak postupně pokrývá celou Českou republiku a získává si větší a větší oblibu svých hráčů.
GEOFUN také obohatil svoji přítomností konferenci „České žezlo ukované z rodinného stříbra“, kterou na zámku ve Zbirohu pořádalo vydavatelství C.O.T. media. Díky aplikaci měli návštěvníci konference neustálý přehled o dění na pódiu, mohli si přečíst medailonky jednotlivých přednášejících a navíc byla pro ně připravena i soutěž o zajímavé ceny věnované partnery akce. Jak vidno, GEOFUN nemusí nutně vždy posloužit jen jako geolokační hra, ale ukazuje se možnost jeho širšího využití jako zábavného průvodce či doplňku při různých akcích.
S rostoucí velikostí GEOFUNu přibývají i partneři, s kterými spolupracujeme. Podařilo se nám navázat spolupráci s Turistickým týdeníkem, a tak si jeho čtenáři mohou pravidelně každý čtvrtek přečíst tip na zajímavý výlet ve společnosti GEOFUNu. Pro odběratele COT newsletteru je připraveno pravidelné „geookénko“. Aplikace nesmí samozřejmě chybět ani na Wikipedii, kde si lze přečíst o této geolokační hře základní informace. Těší nás i zájem např. iDNESu, který začal o GEOFUNu informovat své čtenáře.
 |
I takovéto malé fandy můžete potkat při hraní GEOFUNu. V nabídce máme geotrička i menších velikostí |
GEOFUN je hravá aplikace, a proto je důležité zajistit i soutěže o zajímavé věcné ceny. Díky spolupráci s pivovarem Starobrno je připravena soutěž o „trochu“ piva (konkrétně tedy 5 sudů), o výborný zlatavý mok se hraje také v Žatci, zajímavé ceny věnovala i města České inspirace a Českomoravského pomezí. V naší hlavní soutěži pro nejzdatnější sběratele geonek za rok 2014 čekají ty nejlepší hráče ceny v podobě víkendu ve Vídni, noci v čtyřhvězdičkovém Hotelu ARTE, víkend v Moravském krasu, luxusní wellness či různé jazykové poukazy.
Asi každý zná revoluční heslo: „Jakeše do koše!“ Někdo ho sám pokřikoval na Václavském náměstí, jiní ho slyšeli díky populární školní scénce Kaisera s Lábusem a mnozí si ho jistě pamatují ještě ze školních lavic. GEOFUN si na tohoto generálního tajemníka ÚV KSČ také vzpomněl. V rámci jeho 92. narozenin jsme pro něj připravili speciální geosrandu, která připomíná jeho nejslavnější řečnická vystoupení, v čele s legendárním projevem na Hrádku aneb: „Nesmíme stát jako kůl v plotě.“ Ke geosrandě se váže i otevřený dopis sepsaný samotným Geofotrem.
GEOFUN tedy skutečně nezahálí. Na rozvoji aplikace po technické stránce se také neustále pracuje, odstraňují se drobné chybičky, přibývají nové funkce. Web www.geofun.cz se plní informacemi a rozhodně se vyplatí sledovat aktuality, které spolu s pravidelným týdenním newsletterem drží hráče GEOFUNu v centru dění.
www.geofun.cz