Nerušte cestu, změňte jen termín, vyzývá CzechTourism

Agentura CzechTourism ve spolupráci s Fórem cestovního ruchu připravila seriál foto příspěvků na sociální sítě s výzvou: „Změňte jen termín, nerušte cestu, zachraňte turismus. Máme vás rádi.“ Fotografie zachycují turistické cíle všech čtrnácti krajů s anglickým nebo českým textem jsou umístěny na brandových stránkách CzechTourism a jsou volně k dispozici všem podnikatelům a regionům. Výzva zároveň poběží na globálních a zahraničních kanálech sociálních sítí CzechTourism.

Agentura CzechTourism ve spolupráci s Fórem cestovního ruchu připravila seriál foto příspěvků na sociální sítě s výzvou: „Změňte jen termín, nerušte cestu, zachraňte turismus. Máme vás rádi.“

„Cílem je okamžitá, i když jen symbolická pomoc podnikatelům v současné krizové situaci. Chceme, aby lidé své pobyty úplně nerušili, ale aby je posunuli na pozdější dobu,“ řekl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget a dodal: „Inspirovali jsme se v Evropě, konkrétně ve Španělsku. Věříme, že touto aktivitou motivujeme alespoň část návštěvníků k tomu, aby svou cestu pouze odložili. Nejdůležitější je však udržet Česko a naše regiony v povědomí zahraničních turistů. Intenzivně pracujeme na nové kampani, kterou spustíme okamžitě po uklidnění situace. Připravujeme nový web a konsolidujeme rozpočet na kampaň, abychom byli schopni účinně pomoci. Situace je vážná. Hrajeme o desítky tisíc pracovních míst, které chceme pomoci udržet.“

Podle průzkumu agentury CzechTourism očekává většina z šesti set oslovených provozovatelů hromadných ubytovacích zařízení v letošním roce pokles poptávky zahraničních turistů v rozmezí 50–100 procent. O něco optimističtější jsou očekávání u domácích turistů, kde podnikatelé očekávají pokles nejčastěji do 50 procent.

Cestovní ruch je důležitým rozvojovým odvětvím národního hospodářství, které vytváří tři procenta hrubého domácího produktu České republiky, zajišťuje na čtvrt milionu pracovních míst a jeho podíl na hrubé přidané hodnotě české ekonomiky za rok je větší než zemědělství. Podle aktuálních údajů České národní banky činily příjmy z cestovního ruchu v roce 2019 přes 167 mld. korun.

Foto: -CzT-

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com, Vysočina Tourism, Koruna Vysočiny (montáž: COT group)

Vysočina Tourism povede Oľga Königová

Novou ředitelkou organizace destinačního managementu Vysočina Tourism se stane Oľga Königová, která ve funkci nahradí Tomáše Čiháka. Ten měl chod krajské DMO na starosti od roku 2009. Oľga Königová doposud stála v čele destinační společnosti Koruna...

Číst více
Foto: Gorics / Wikimedia Commons (CC BY-SA 4.0)

Ceny cestovního ruchu Olomouckého kraje získaly lázně i terénní stezky

Absolutními vítězi loňského a letošního ročníku Cen cestovního ruchu Olomouckého kraje jsou Schrothovy léčebné lázně v Dolní Lipové na Jesenicku a Hanácká stezka na Prostějovsku, což jsou terénní stezky pro jízdní kola. Výsledky Cen cestovního ruchu Olomouckého kraje...

Číst více
Foto: Petr Manuel Ulrych

Hýbejte se s Teribearem a pomozte ohroženým dětem

Úderem dnešní 10. hodiny byl na pražské Letné odstartován 7. ročník charitativního happeningu Nadace Terezy Maxové dětem. Akce nazvaná „Hýbejte se s TERIBEARem aneb Prima pohyb s medvědem powered by ŠKODA AUTO“ je i letos virtuální, vše funguje přes mobilní...

Číst více