Německo: bezpečný a ohleduplný turistický cíl

Před příchodem pandemie covid-19 patřilo Německo k nejvyhledávanějším turistickým destinacím v Evropě. Na předkrizové hodnoty se ovšem německý incoming vrátí nejdříve v roce 2024. Země ani nyní neustává ve svých marketingových aktivitách, sází zejména na inspiraci a prezentuje se jako bezpečný a ohleduplný cíl. 

Německo si v letošním roce připomnělo významný milník své historie – 3. října oslavilo 30. výročí svého znovusjednocení. Německá turistická centrála (DZT) se při této příležitosti ohlédla za vývojem příjezdového turismu. Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, ocenila události let 1989/1990 jako milník pro úspěšný rozvoj cestovního ruchu v následujících letech: „Úspěch znovusjednocení se odráží zejména v nadproporcionálním růstu nových spolkových zemí, včetně Berlína. Tam vrostl počet mezinárodních přenocování za poslední tři desetiletí dokonce 6,2krát na 21,1 milionů. Zároveň se podíl nových spolkových zemí v celkovém německém incomingu více než zdvojnásobil, z přibližně 10 % na počátku 90. let na současných 23 %. Návštěvníky přitahovala především restaurovaná historická města, jako například saské hlavní zemské město Drážďany, které v loňském roce zaznamenalo 960 tisíc zahraničních přenocování.“ Do roku 2019 vzrostl německý incoming 2,6krát na téměř 90 milionů mezinárodních přenocování.

 

Zlom způsobený koronavirovou pandemií

Podle aktuálních výpočtů se na konci roku 2023 předpokládá dosažení 86,4 % předkrizové úrovně v roce 2019. Dosažení 100% předkrizové úrovně se jeví realistické nejdřív)e v roce 2024. 

„Současná situace na důležitých evropských zdrojových trzích pro německý turistický incoming, ale také vývoj v německých městech, jasně ukazují, že fáze obnovy bude pravděpodobně trvat roky,“ vysvětluje Petra Hedorfer. „O to důležitější je nyní prostřednictvím anticyklického marketingu dlouhodobě udržet kontakt se zákazníky a zviditelnit silné stránky Turistické země Německo,“ pokračuje.

Jan Pohaněl, vedoucí zastoupení DZT pro ČR na prosincové on-line tiskové konferenci

Jan Pohaněl, vedoucí zastoupení DZT pro ČR, k tomu dodává: „Kvůli nepříznivému vývoji pandemické situace v České republice i Německu klademe v rámci našich aktuálních marketingových aktivit důraz zejména na inspiraci. Turistická země Německo reprezentuje důležité hodnoty, jako cestování ohleduplné k místním obyvatelům i životnímu prostředí, minimalizace zdravotních rizik na cestách, možnosti bezbariérového cestování a další. Tyto pak musíme i nadále udržovat v povědomí české veřejnosti.“

 

Perspektiva na zotavení

Program obnovy vypracovaný DZT je založen na jasné komunikaci silných stránek Německa jako turistického cíle a jejich propojení s aktuálními požadavky zákazníků. Podle hodnocení World Travel Monitor od společnosti IPK International pro rok 2019 je Německo pro Evropany kulturním cílem a cílem městského cestování číslo jedna. Jako cíl mezinárodních luxusních cest do Evropy, jako cíl cesty orientovaný na přírodu u celosvětového cestování Evropanů, stejně tak jako cíl cesty pro mladé Evropany je Německo na druhém místě. V segmentu služebních cest je Německo celosvětově veletržní destinací číslo 1 a přední konferenční a kongresový cíl v Evropě.

S ohledem na změněné cestovní chování mnoha spotřebitelů po celém světě se DZT po rozsáhlých analýzách zákazníků a trhu v současné době zaměřuje ve svých marketingových aktivitách na kampaně „FeelGood“, „#GermanyXmas“ a „German Summer Cities 2021“. Cílem je, aby se Německo také v období krize profilovalo jako bezpečný a k přírodě ohleduplný turistický cíl.

Foto: COT

 

Nejnovější články z rubriky Evropa

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Poreč – město mozaiky

Mozaika charakterizuje světoznámé památky Poreče – a mozaika je mottem brandu celého města: „You complete us“. Tak se Poreč představila na jubilejním setkání v  Praze 6, s kterou uzavřela partnerství před 10 lety.

Číst více