O fenoménu hotelů, které nabízely své služby výhradně ženám, případně se jim snažily vyjít vstříc specificky koncipovanými produkty, jsme na stránkách našeho časopisu už před časem psali. Zprvu se to zdálo jako dobrý nápad. Majitelé či provozovatelé těchto zařízení vycházeli z myšlenky, že ženy – třeba ty na služebních cestách – potřebují ke spokojenosti něco jiného než jejich mužští kolegové. Ženy měly mít v těchto zařízeních pocit většího bezpečí a v „žensky“ zařízených pokojích je čekalo specifické vybavení – dámská kosmetika, větší zrcadla, ženskému oku lahodící barvy apod. Jenže aktuální situace na trhu napovídá, že dotyční hoteliéři buď nedokázali správně odhadnout, po čem ženy touží (ale kdo to ostatně spolehlivě dokáže?), nebo se jim prostě nepodařilo přetavit zaměření svých zařízení v opravdovou konkurenční výhodu.
Buď jak buď, poptávka zřejmě nebyla tak velká, jak mnozí očekávali, a hotelů s nápisem „Women only“ na dveřích celosvětově ubylo. Původně dobrý nápad šel k ledu. Paradoxně v době, kdy světem naplno obcházel strašák v podobě kampaně „MeToo“ a kdy se dalo očekávat, že obavy z možného sexuálního obtěžování vrhnou mnoho žen do náruče podnikavců, kteří dokážou v genderově hyperkorektní době zahrát na správnou strunu.
Jistě, počet služebně cestujících žen po celém světě roste a jejich poptávka po bezpečném cestování je relevantní. Na druhou stranu je třeba chápat, že hoteliéři jsou (resp. měli by být) pragmaticky uvažující podnikatelé a jistě si dokážou správně spočítat, zda se jim spíše vyplatí držet některé kapacity speciálně pro případ, že by náhodou přijela skupina bohatých podnikatelek ochotných královsky zaplatit za ubytování mimo dosah mužského pokolení, nebo naopak prodávat všechno všem. A všem také zaručit bezpečí a klid pro práci i odpočinek. Myslím, že praxe toto dilema vyřešila. Nebo na „můj problém se ženami“ nahlížíte jinak? Napište mi! A taky si přečtěte náš článek v hlavní tematické rubrice…
Ve středu 4. května se uskutečnila valná hromada Prague Convention Bureau, v rámci níž proběhla volba nového představenstva a členů revizní komise. Kongresový průmysl Prahy, který je oficiálně zastřešován právě Prague Convention Bureau, tak získal nové vedení.
Rozhovor s Lenkou Žlebkovou, ředitelkou Kongresového centra Praha, byl domluvený více než týden, na klidnější dopoledne prvního březnového pátku. Světové události ale na dohody tohoto typu ohled jaksi neberou. Setkali jsme se nakonec o několik hodin později....
Top management Kongresového centra Praha (KCP) se rozrostl o dva nové ředitele. Klíčovou strategickou pozici obchodního a marketingového ředitele KCP nově zastává Roman Sovják, který má za sebou více než 25 let zkušeností v turistickém ruchu a kongresovém průmyslu....