Mileniálové jako naděje pro český turismus? – Čtyři způsoby, jak si získat jejich srdce a peněženky

Hranice naší české kotliny jsou pro mnoho zahraničních turistů zvyklých utrácet zde své peníze uzavřeny více či méně propustnou železnou oponou. Pokud nechcete mít obsazenou jen polovinu lůžek, nejspíše se budete muset obracet více na české turisty. Naštěstí i mezi Čechy je jedna skupina, která má cestování v krvi – mileniálové. Připravili jsme pro vás čtyři tipy, jak je oslovit, aby se z nich stali vaši platící hosté.

Vytvářejte speciální nabídky

Než se pustíte do reklamy, je třeba vyladit samotný produkt. Kolem mileniálů panuje spousta předsudků – dle sociologických výzkumů se mladá generace podobá těm starším více, než si ony samy dovedou připustit. Přesto je však nanejvýš jasné, že mladé lidi nezaujmete perspektivou, že je uzavřete na pět dní na hotelu. Většina hotelů zaměřených na mladé naopak tuto skupinu oslovuje s nabídkou zážitkové turistiky.
 

O autorovi

Radim Bílý je zodpovědný za aktivity digitální agentury Fresh Services. Ta se podílí na marketingových aktivitách řetězců Corinthia Hotels, Occidental, H&Hotels a kutnohorského hotelu U Kata (největší hotel v tomto městě, které je na seznamu UNESCO). V současnosti s kolegy rozjíždí sesterskou agenturu Arrivals by Fresh (https://arrivals.cz), která díky maximální automatizaci procesů nabízí cenově konkurenceschopné služby i malým a středním podnikatelům.

 
Hotely se v tomto případě spojují s místními bistry, muzei a jinými trendy podniky. Například kutnohorský hotel U Kata nabízí mileniálům společně s ubytováním vouchery do muzea čokolády, knihtiskárny nebo streetfoodového bistra společně s konzumací místního vína a piva.

Komunikujte přes Messenger a WhatsApp

Jeden předsudek o mileniálech je přece jen pravdivý – milují chatování. Na Messengeru a WhatsAppu dovedou strávit polovinu svého mládí. Dokázat je oslovit na těchto kanálech je cestou, jak u nich uspět.

Jejich dotazům se může věnovat chatbot. Ten zvládne být vaším digitálním obchodníkem i recepčním. Navíc si s ním mileniálové mohou povídat 24/7. Když ho postavíte na správné technologii, zvládnete téhož chatbota bez problému nasadit na web, do Messengeru i na WhatsApp.

Pravděpodobně využíváte pro rezervace externí rezervační systém, jehož plná integrace s chatbotem by byla složitá, někdy dokonce nemožná. Přesto vám však může chatbot pomoci s předprodejními aktivitami (přesvědčit zákazníka, že jste ideální cíl pro jeho letní dovolenou) a ve správném čase ho přesměrovat na web, kde rezervaci dokončí.

Využívejte sociální sítě, které využívají oni

Spousta podnikatelů má stále zakořeněno, že Facebook je sociální síť pro mladé. Nic nemůže být více vzdálené realitě. Pro pozdní mileniály a generaci Z (lidi narozené po roce 1995) je Facebook síť, kterou nemají (sám jsem se s několika takovými setkal), nebo ji mají pouze z donucení (například jako nástroj komunikace se svými prarodiči).

Daleko více mezi nimi „frčí“ vizuálně zaměřený Instagram (dle výzkumu Konnektor.PR na něm bylo v roce 2017 aktivních 26 % lidí do 25 let) a YouTube (aktivně používá 89 % uživatelů do 25 let). Výhodou obou je pak i velmi přesný reklamní systém. Na Instagramu je stejný jako na Facebooku (včetně možností reklamy ve Stories apod.). Na YouTube si pak můžete zaplatit velmi levnou videoreklamu (cena za zasaženého uživatele je u atraktivních kampaní nižší než 50 haléřů), kterou je možné zacílit dle jiných sledovaných videí.

Stále více populární se mezi mladými stává i sociální síť TikTok. Tam se za svými followery přesouvá stále více influencerů. Síť v současnosti umožňuje dosáhnout extrémně vysokého organického dosahu. Reklamní systém této sítě není v současnosti v České republice aktivní – dá se však předpokládat, že se to brzy změní.

Buďte plně responsivní

Tento tip se netýká zdaleka jen mileniálů. Mobilní telefony už přibližně 5 let převyšují počty přístupů ze stolních počítačů a notebooků. Čím dál více přibývá i obchodních transakcí provedených na mobilech. Stále však existuje velké množství webových stránek hotelů, restaurací a lázní, které jsou na mobilu použitelné jen s velmi vysokou dávkou trpělivosti. Ještě rozšířenější je nešvar, že web sice responsivní je, ale rezervační systém ne. Komplikovaný rezervační proces na mobilech může mnoho mile­niálů od rezervace odradit.

Právě uživatelsky přívětivý rezervační proces je jedním z důvodů, proč mnoho zákazníků volí pro rezervaci externí služby jako Booking.com. Jeho optimalizací tedy vyřešíte rovnou dva problémy naráz.

Autorem článku je Radim Bílý, head of sales společnosti Fresh Services.
Foto: Shutterstock.com

www.freshservices.cz
https://arrivals.cz

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Instagram: 5 taktik pro zvýšení zájmu o obsah

Pravidelná komunikace na Instagramu je pro úspěch nejenom na této sociální síti klíčová. Jak komunikovat nebo jaké kroky ideálně zvolit, aby obsah zaujal a cílové publikum s ním interagovalo? Nabízím vám 5 ověřených tipů, jak postupovat.

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Turisté v Praze si možná připlatí

Vedení Prahy chce zvýšit turistický poplatek za ubytování z nynějších 21 na 50 korun za den. Důvodem je snaha zvýšit příjmy města, které jsou nižší než výdaje spojené s turismem. Město proto schválilo memorandum se svou firmou...

Číst více
Foto: Daniel Mrázek

Za exotikou a do tropů. Česko ale neopustíte

Navštívíte ty nejzazší končiny světa, pohlédnete do tváře chameleonům, nakrmíte lemury, užasnete nad pestrostí papoušků, ponoříte se do pestrého podmořského světa a v tropickém deštném pralese vás ovanou křídla velkých motýlů. Covidový cestovatelský semafor vás ale zajímat...

Číst více