Metropole spustí kampaň Buďte v Praze jako doma

Prague City Tourism (PCT) spustí do prázdnin kampaň Buďte v Praze jako doma zaměřenou na české turisty. Po případném otevření hranic ji rozšíří také na turisty z okolních zemí. Náklady kampaně by měly být asi 25 milionů korun. Pro turisty bude připraven speciální bodový systém, při kterém dostanou poukázky na vybrané služby. Pro ČTK to uvedl předseda představenstva PCT František Cipro. V turismu je kvůli opatřením proti koronaviru odhadován propad až 100 miliard korun. 

Praha spustí kampaň zaměřeno na domácí turisty

Úbytek turistů zaznamenala metropole už v prvním čtvrtletí roku, i když protikoronavirová opatření začala platit zhruba v polovině března. V pražských hotelech, kempech a penzionech se ubytovalo 1,104 milionu hostů, tedy o 27,4 procenta méně než před rokem. Počet nocí, které v české metropoli strávili, klesl meziročně o 23,7 procenta na 2,621 milionu. 

„Snahou je posílit turismus Čechů do Prahy, a to nejen nyní, ale i do budoucna. Chceme cílit na mimopražské, kteří budou využívat stejné služby jako Pražané. V turismu pracuje v hlavním městě velké množství lidí,“ řekl k plánované kampani Cipro. 

Největší část kampaně chce PCT směřovat na internet a zaměří se také na mimopražská rádia. Pro spolupráci chce oslovit i takzvané lokální influencery se vztahem k danému kraji. Venkovní reklama na plakátech či billboardech bude tvořit jen velmi malou část. 

S další fází kampaně čeká PCT na vývoj kolem pandemie a případné otevírání hranic. Záležet bude, od kdy a z kterých okolních zemí bude možné cestovat. Předpoklad je, že by se kampaň mohla rozšířit na Slovensko a do Rakouska. 

Magistrát vyčlenil na podporu turismu postiženého opatřeními proti koronaviru 100 milionů korun. Z nich půjde zmíněných asi 25 milionů do propagace Prahy, zbylá částka na takzvané body, tedy vouchery pro turisty. 

Systém bude fungovat tak, že turista si například koupí ubytování v hotelu zapojeného do systému a za to dostane body. Jeden bod má hodnotu 200 korun. Za ně si bude moci nakoupit vstupenky či jiné služby. Voucher potom proplatí magistrát a naráz tak podpoří dva podnikatele. „Městská firma Operátor ICT už připravila systém, nyní se dolaďuje bezpečnost, aby nedocházelo ke zneužití,“ řekl Cipro. 

Magistrát již v rámci podpory podnikatelům odpouští restauratérům nájem za restaurační předzahrádky, hoteliérům poplatek z pobytu a obchodníci mohou zdarma využít zábor veřejného prostranství pro vystavení zboží. Podnikatelům také odložilo splátky nájmů nebo odpustilo penále z prodlení jeho platby.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Zdroj: TO Pošumaví

Turistická oblast Pošumaví vydala „kupónovou knížku“

Turistická oblast Pošumaví, v březnu nově certifikovaná agenturou CzechTourism, jako první v Plzeňském kraji propojila obce a podnikatele v cestovním ruchu. Zájmový spolek, který zastupuje přes 60 měst a obcí s více než 50 000 obyvateli, vydal brožuru Útržky z Pošumaví s kupóny, které...

Číst více
Foto: Město Františkovy Lázně

Města lázeňského trojúhelníku míří do UNESCO, kraj chystá podporu

(aktualizováno) Jedenáct předních lázeňských měst Evropy, mezi nimiž jsou i Karlovy Vary, Mariánské Lázně a Františkovy Lázně, se výrazně přiblížilo získání titulu světového dědictví UNESCO. V dokumentu, který byl zveřejněn 4. června 2021, totiž poradní organizace ICOMOS doporučila mezinárodní...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Z romantických zřícenin na odpočinek ve zlatavém moku 

Plzeňský kraj, to je mimo jiné krásná příroda Českého lesa a Pošumaví, jež v sobě skrývá nejednu pozoruhodnou zříceninu. K těm nejznámějších patří Přimda, Gutštejn či Radyně. Dnes vás ale pozveme na ty méně známé, které rozhodně stojí...

Číst více