Za teplem do místních skláren bude o nadcházejících jarních prázdninách lákat návštěvníky horských středisek Liberecký kraj. V projektu Crystal Valley (Křišťálové údolí) zaměřeném na podporu cestovního ruchu připravil kampaň „Přijďte se ohřát“. Navštívit mohou lidé nejen známé krkonošské sklárny v Harrachově a Poniklé, ale například i výrobu perliček v závodě Preciosa-Ornela v Desné v Jizerských horách nebo skleněné bižuterie v Pěnčíně.
„Budou jarní prázdniny, lidé budou přijíždět do našeho kraje – do Jizerských hor, Lužických hor, Krkonoš, a během toho týdne na horách chceme, aby také navštívili nějakou živou výrobu a přišli do sklářské huti, kde je vždycky teplo,“ řekl dnes manažer projektu David Pastva. Zapojilo se podle něj už 48 sklářských a bižuterních podniků, šest sklářských, bižuterních a šperkařských škol a 15 muzeí a galerií. „Některé jsou otevřené každý den, jinde je třeba se dopředu objednat,“ doplnil. Kontakty najdou zájemci na mapě, která je k dispozici v informačních centrech nebo na internetových stránkách.
Liberecký kraj je už dnes oblíbenou turistickou oblastí, návštěvníci do něj ale většinou míří za krásnou přírodou a sportem. Ve světě je však unikátní právě koncentrací sklářské a bižuterní výroby s vysokým podílem ruční práce. V kraji je více než 280 firem od velkých, jako jsou Preciosa nebo Crystalex CZ, až po malé rodinné podniky nebo jednotlivé živnostníky, kteří pracují sami doma. Po automobilovém průmyslu je sklářství druhým nejsilnějším průmyslovým odvětvím v kraji.
Právě na unikátní výrobu chce Liberecký kraj lákat návštěvníky nejen z celého Česka, ale i ze zahraničí. Loni proto odkoupil od sklářské firmy Preciosa značku Crystal Valley, kterou registroval podnik zhruba před devíti lety v České republice, Evropské unii a později i v Číně a Spojených arabských emirátech. Teď ji mohou používat i další výrobci z regionu. „Doufám že Crystal Valley bude jednou značka tohoto krásného kraje. Nejenom skla, sklářů a šperkařů, ale také značka naší přírody a přírodních krás,“ řekl hejtman Martin Půta.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Webové stránky destinace Český Krumlov Region zabodovaly jako jedny z nejlepších v republice v soutěži Zlatý erb. V kategorii měst a obcí se umístily na druhé příčce v rámci Ceny místopředsedy vlády pro digitalizaci za nejlepší turistickou prezentaci. Ocenění se předávala...
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.