Laťku držíme vysoko

Zeptáte-li se zahraničního turisty, co se mu vybaví při vyslovení názvu České republiky, odpovědí vám bude nejspíš Praha, pivo a sklo. A samozřejmě lázně. České lázeňství již dávno dosáhlo světového věhlasu a logicky se stalo jedním z nosných pilířů českého cestovního ruchu. A přestože na lázeňských kolonádách kromě češtiny stále častěji zaznívá i angličtina, arabština či hebrejština, většina návštěvníků stále ještě přijíždí z okolních zemí. V Mariánských Lázních je bezesporu nejobvyklejším jazykem němčina. Ing. Patricie Irlvekové, marketingové ředitelky Marienbad Kur & Spa Hotels, jsem se proto zeptala, jak je pro tuto společnost německý trh důležitý, čím je tamní klientela specifická a jak společnosti při jejím získávání pomáhá členství v RDA. Nejprve mne zajímalo, jak se společnosti dařilo v loňském roce a jaké plány má pro rok letošní.

 Loňská sezona pro nás dopadla vcelku úspěšně. V Mariánských Lázních jsme zaznamenali jak nárůst počtu klientů, tak nárůst počtu přenocování. Do tržeb se nám ale bohužel promítl kurz české koruny vůči euru, který pro nás rozhodně příznivý nebyl. Letošní rok se nám ve srovnání s rokem předchozím jeví celkově mnohem složitější. I když v současné době nám kurz nahrává, lázeňství a cestovní ruch obecně poškozuje současná hospodářská situace v Německu. Německá klientela tvoří většinu našich lázeňských hostů, proto musíme být připraveni i na pokles hostů z německy mluvících zemí.

Jak vám v boji o německou klientelu pomáhá členství v RDA?

Jsme dlouholetým a podle mne v rámci naší skupiny Danubius Hotels Group i velmi početným členem RDA. Jsme velice rádi, že můžeme spolupracovat s ostatními členy a vyměňovat si názory i zkušenosti a společně podnikat kroky třeba právě na německém trhu. Z tohoto pohledu je pro nás členství bezesporu velmi přínosné.

Jak jste připraveni na německý trh?

Jak jsem již avizovala, německý trh se nachází v současné době ve svízelné situaci. Špatná ekonomická situace, chystané reformy včetně reformy důchodové se silně odrazí na koupěschopné poptávce německé klientely. Velkou hrozbou je pro nás nabídka německých lázní, která se postupně dostává na srovnatelnou cenovou úroveň s lázněmi českými. O to víc se musíme snažit zaujmout potenciální návštěvníky jedinečností našeho místa a lázeňských zdrojů, tradicí a efektivností naší léčby, ale také kvalitou našich služeb. Právě z tohoto důvodu chceme pozvat naše potenciální obchodní partnery na náš stánek 14.1./G18 na RDA pod hlavičkou ČR.

Jaké jsou tedy konkrétně vaše silné zbraně?

Nikdo neprozrazuje rád silné zbraně, ale jsem ráda, že se našemu týmu podařilo udržet vysoko posazenou laťku zvyšování standardu služeb pro naše hosty. To ostatně dosvědčují jak naše výsledky, tak nedávné a vysoce hodnocené rekonstrukce. Dokončili jsme částečnou rekonstrukci v hotelu Pacifik, kde přibyly nové pokoje kategorie superior, nová část lékařských procedur i kompletně nové zařízení kuchyně a části restaurace. Velmi zdařilé jsou Nové Lázně, které se těší značnému zájmu hostů z celého světa.

Předpokládám, že tím vaše snažení nekončí. Co plánujete pro nejbližší budoucnost?

Neustále pracujeme na zlepšování kvality našich služeb a zvyšování komfortu pro naše lázeňské hosty. Nyní plánujeme rekonstrukci balneoprovozu v Nových Lázních, který bude plně odpovídat požadavkům nejnáročnější klientely. V plánu máme ještě další akce, které bych teď ale nerada prozrazovala. A pokud jde o marketingové aktivity, naší novinkou jsou právě připravované krátkodobé package typu Welness–Fitness a zajímavé nabídky na domácí trh, na které bychom rádi upozornili i naše obchodní partnery a nabídli jim provizní prodej. Zmínit znovu musím i naši infolinku, na které poskytujeme veškeré informace ohledně našich lázeňských a relaxačních pobytů.

Gabriela Ben Ahmed

www.marienbad.cz

Nejnovější články z rubriky

Foto: Shutterstock.com

Celyoturismu.cz končí, cestovní ruch se přesouvá na Komoraplus.cz

Vážení čtenáři, Váš oblíbený portál Celyoturismu.cz bude v horizontu 3 měsíců uzavřen. To podstatné z cestovního ruchu – vývoj, statistiky, analýzy, legislativní problematiku atd. – proto nově najdete na zpravodajském portálu Hospodářské komory ČR www.komoraplus.cz a také ve...

Číst více
Foto: CzechTourism

Zahraniční odborníci na cestovní ruch poznali Karlovarský kraj

První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Tři pilíře německé propagace a pár zajímavých čísel

Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.

Číst více