Koronakrize a marketing v cestovním ruchu

O krizi, marketingu i hodnotách jsme hovořili s Tomášem Chmelem, spoluzakladatelem marketingové agentury Rose Agency.

Tomáš Chmel Jak koronakrize poznamenala svět marketingu v cestovním ruchu? Jakým marketingovým aktivitám by se nyní měly subjekty v turismu věnovat a proč?

Při krizi omezilo mnoho firem náklady na marketing. To se projevilo třeba tím, že přestaly inzerovat úplně, nebo inzerci omezily. Na druhou stranu jsou subjekty, které rychle zareagovaly a byly schopné se situaci přizpůsobit včetně svého marketingu. To je to, co na trhu teď osobně vidím. A ještě jeden postřeh, který se týká některých poskytovatelů služeb v oblasti cestovního ruchu. Např. část hotelů v minulosti nemusela příliš řešit svůj marketing směrem k české klientele. Teď ale přišla změna a je třeba českou klientelu umět oslovit. Je to nová situace a je zajímavé sledovat, jak se to projevuje. Myslím, že je stále významné procento klientů, kteří by někam chtěli vycestovat, ale mají obavy. Klient chce prožít fajn dovolenou s pocitem, že pro jeho bezpečí se udělalo maximum. Zajímá se o bezpečí na cestě, v místě, řeší, co se může stát v případě nečekaného vývoje. Z mého pohledu by mohla tato témata více rezonovat v aktuálním marketingu.

Jak jim v tom může pomoci Rose Agency, tedy jaké služby nabízí?

Mohl bych zmínit, že rádi vymýšlíme kampaně, děláme grafiku, weby, fotíme, točíme videa a jiné věci, ale to nejdůležitější vnímám v určité schopnosti naslouchat a vcítit se do potřeb potenciálních klientů našich zákazníků. Když se to podaří, můžeme na ně lépe reagovat a výsledky naší práce mají pro klienta hodnotnější rozměr. Toto není nic sofistikovaného, prostě se snažíme naslouchat.

Jaké hodnoty vaše agentura vyznává?

Když jsme s dcerou agenturu zakládali, shodli jsme se na tom, že chceme, aby se v naší firmě držely určité hodnoty a principy. Nejen uvnitř našeho týmu, ale i směrem k našim klientům. Svět je plný nervozity a různého chování, které mi je vyloženě proti srsti. Tak jsme si řekli, že to u nás uděláme po svém. Pracujeme na tom, aby u nás vše probíhalo v přátelské atmosféře, dbáme na to, abychom byli spolehliví a platilo domluvené slovo a jako marketingová agentura musíme být také kreativní. Myslím, že se to daří, i když to samozřejmě není vždy jednoduché. Usilujeme o dlouhodobou spolupráci, která musí stát na vzájemné důvěře a dobrých vztazích.

Foto: Rose Agency

 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: Shutterstock.com

Turisté v Praze si možná připlatí

Vedení Prahy chce zvýšit turistický poplatek za ubytování z nynějších 21 na 50 korun za den. Důvodem je snaha zvýšit příjmy města, které jsou nižší než výdaje spojené s turismem. Město proto schválilo memorandum se svou firmou...

Číst více
Foto: Daniel Mrázek

Za exotikou a do tropů. Česko ale neopustíte

Navštívíte ty nejzazší končiny světa, pohlédnete do tváře chameleonům, nakrmíte lemury, užasnete nad pestrostí papoušků, ponoříte se do pestrého podmořského světa a v tropickém deštném pralese vás ovanou křídla velkých motýlů. Covidový cestovatelský semafor vás ale zajímat...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

V Beskydech to vypadá na rušnou zimu

Zimní střediska na Frýdecko-Místecku v Beskydech registrují před sezonou velký zájem o lyžařské kurzy. Některá už mají obsazenou kapacitu až do března. Problém ale mívají se zajištěním personálu. ČTK to řekli provozovatelé středisek.

Číst více