Schopnost hotelů personalizovat zážitek z rezervace může přispět k dalšímu růstu výnosůFoto: Shutterstock.com
S dopadem covidu-19 a vyrůstající konkurencí na trhu je snížení nákladů na akvizici hostů nejen klíčem k úspěchu ale mnohdy též ke zefektivnění některých procesů. Provedení rezervací prostřednictvím webové stránky může pomoci zvýšit ziskovost a snížit náklady. Schopnost hotelů personalizovat zážitek z rezervace pak může přispět k dalšímu růstu výnosů z přímých rezervací.
Během renesance cestování po COVID-19 jsme viděli důležitost přímého kanálu při komunikaci zrušení, změn podmínek, cestovních omezení a dalších podrobností hostům, kteří častěji vyhledávali informace na webových stránkách hotelů. Jak mohou hoteliéři navázat na tuto dynamiku a podpořit přímé rezervace, aby co nejlépe využili svůj nejziskovější distribuční kanál?
Mnoho hotelů se snaží zajistit, aby jejich přímý kanál byl nejviditelnější a přitažlivý pro hosty. Průměrná konverze návštěvníka webových stránek je nicméně pouze asi 2%, zatímco průměrná konverze booking engine je zhruba 7% (dle poradenské společnosti h2c).
Míra opuštění rezervačního procesu v jednotlivých fázíchZdroj: Amadeus
Postupem času se celý vyhledávací a rezervační proces drasticky změnil, zatímco většina hotelových strategií zůstala konstantní. V dnešní době hosté v průměru navštíví 18 webových stránek na vícero zařízení, než se rozhodnou pro rezervaci (zdroj: Phocuswright). Mezitím nepřímé kanály zavedly věrnostní benefity, balíčky a přišly s konceptem časové tísně, čímž zvyšují pravděpodobnost získání rezervace.
Když hoteliéři prodávají pokoje na jiných kanálech než svém webu, přicházejí o poplatky placené distribučním partnerům. Tím rostou distribuční a akviziční náklady a klesá ziskovost hotelu. Podstatné a možná i důležitější je však, že hoteliéři také přicházejí o možnost přímé interakce s hostem a zachytit cenná data o jejich chování, která lze využít k poskytování personalizovanějších služeb a navazování dlouhodobého vztahu. Vzhledem k tomu, že méně než polovina zákazníků někdy navštívila přímý rezervační systém hotelu nebo řetězce, o to více je nutné maximalizovat míru konverze u zbývajících hostů.
Zvýšit konverzní poměr vyžaduje překonat řadu vnějších i vnitřních faktorů, přičemž mezi hlavní patří:
Nedostatečná, případně žádná viditelnost přímých kanálů v důsledku chybějící mediální strategie
Omezená optimalizace vlastních webových stránek
Hosté vidí lepší ceny na kanálech třetích stran oproti webu, v ještě horším případě se cena z webové stránky vůbec nezobrazuje (metasearch kanály)
Hosté nedostávají příležitost získat speciální ceny a nabídky prostřednictvím VIP nebo členských programů
Ceny pokojů se zdají být vyšší než u kanálů třetích stran. Host není přirozeně nucen provést rezervaci
Vizuální a funkční nekompatibilita mezi webovou stránkou a rezervačním prostředí
Neexistující strategie oslovení návštěvníků webových stránek, kteří nedokončili rezervaci
Host odejde z webové stránky bez vstupu do rezervačního rozhraní
Hosté nedostávají personalizované nabídky nebo možnost zakoupení doplňkových služeb včetně odměny za přímou rezervaci
Všemi výše uvedenými faktory se prolíná více či méně jeden společný jmenovatel, a to personalizace. Hoteliéři, kteří jsou schopni nejlépe poskytovat personalizovanější zážitek před, během i po rezervaci, budou mít lepší pozici zachytit přímou poptávku a zvýšit své příjmy. Přizpůsobení je jednou z klíčových výhod přímého kanálu. Na webových stránkách lze přímo sbírat data a preference hostů a na základě těchto údajů pak přizpůsobovat komunikaci, nabídky a maximalizovat uživatelský zážitek.
První velká incomingová akce na podporu návštěvnosti České republiky po pandemii covid-19. Tak vnímají odborníci na cestovní ruch z celého světa Czech Republic Travel Trade Day (TTD) 2022. Ve spolupráci s Destinační agenturou Živý kraj ho uspořádala...
Nejen tři inspirační videa, ale i zajímavá čísla o turistice z České republiky představil minulý týden ředitel Německé turistické centrály (DZT) v Praze Jan Pohaněl na setkání s novináři.
V Pardubicích se včera sešli místní aktéři cestovního ruchu. Debatovali například o moderních technologiích v turismu nebo o výběru poplatků z pobytu. Pravidelné jednání uspořádala už pošesté oblastní organizace cestovního ruchu s názvem Pardubicko - Perníkové srdce Čech.