×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Koncepce cestovního ruchu na jihu Čech představena

Podnikatelům a členům Sdružení cestovního ruchu Jihočeské hospodářské komory byla v rámci on-line konference představena koncem října připravovaná koncepce rozvoje turismu na jihu Čech. Materiál, který má být podkladem pro rozvoj cestovního ruchu na další dekádu, představili zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu. Diskutovalo se i o pomoci podnikatelům v turistickém ruchu, které letos výrazně zasáhla koronavirová pandemie, a nutnosti sestavit metodiku a plány pro podobné krizové situace.

Podnikatelům a členům Sdružení cestovního ruchu Jihočeské hospodářské komory byla v rámci on-line konference představena koncem října připravovaná koncepce rozvoje turismu na jihu Čech

„Sdružení cestovního ruchu Jihočeské hospodářské komory je profesním zástupcem podnikatelů v jižních Čechách, které dostalo příležitost k vyjádření svých cílů a potřeb,“ uvedl Ladislav Havel, předseda sdružení Jihočeské hospodářské komory, v souvislosti s připravovanou Koncepcí rozvoje cestovního ruchu kraje pro roky 2021–2030. Ta byla představena zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu v rámci říjnové on-line konference Jihočeské hospodářské komory. Ladislav Havel uvítal, že jihočeští podnikatelé jsou přizváni k diskusi, a potvrdil nezbytnost vyjádření názoru těch, na které bude mít realizace této strategie v dalších letech bezprostřední vliv: „Děkuji firmám, které jsou aktivní a do obsahu této koncepce promluvili. Naše zásadní témata se tak promítnou do znění tohoto důležitého krajského dokumentu.“

Cílem prezentované koncepce rozvoje cestovního ruchu v kraji je nejen přilákat do regionu turisty, ale také je tu pozdržet a nechat utrácet. Připravovaná strategie se proto zaměřuje na mapování, co lze návštěvníkům nabídnout okamžitě, ale také na to, co lze zlepšit, rozšířit, doplnit či zkvalitnit. Součástí nově připravované Koncepce rozvoje cestovního ruchu kraje pro roky 2021–2030 bude mimo jiné investiční strategie, která pro následující desetiletí určí hlavní investiční priority v oblasti turismu. I z těchto důvodů je tento strategický materiál v současné době zpřístupněn k připomínkování odborným organizacím a odborníkům z oblasti cestovního ruchu, včetně podnikatelské sféry.

Konference, která se z důvodu vládních opatřeních přesunula do on-line podoby, přinesla i další zásadní témata, jejichž pojítkem byla právě probíhající pandemie. Ladislav Havel upozornil na potřebu vytvoření metodiky, která by pomohla rychle a efektivně reagovat v podobných krizových situacích a zrychlila plánování a řešení v době krize podobné té, se kterou se cestovní ruch nyní potýká.

Právě cestovní ruch je jednou z nejpostiženějších oblastí v důsledku zaváděných opatření proti šíření nákazy Covid-19. Ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek v rámci konference vyhodnotil zrealizování více než 4 300 voucherů, které během letošní turistické sezóny pomohly ubytovatelům udržet pozitivní cash flow. Na druhou stranu připustil, že vouchery nepostihly všechny oblasti cestovního ruchu a že dle dotazníkového šetření, které centrála provedla, je zejména ve stravovacích zařízeních ještě prostor ke zlepšení. Zmínil i stálou absenci zákona o cestovním ruchu.

Foto: Shutterstock.com

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Statistika: Domácí a výjezdový cestovní ruch ve 3. čtvrtletí 2021

V průběhu loňské letní sezóny se meziročně zvýšil počet realizovaných kratších i delších pobytů, s cílem v Česku i v zahraničí.  Důvodem bylo především zlepšení epidemiologické situace a uvolnění cestovních restrikcí u nás i ve světě. Vícedenních cest se ve 3. čtvrtletí uskutečnilo o 13 % více...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Cestu z nudy loni hledalo 21,5 milionu Čechů

Pro cestovatelský portál Kudyznudy.cz, který provozuje agentura CzechTourism, byl uplynulý rok opět rekordním. Počet návštěv překročil 21,5 milionu, což představuje 14procentní meziroční nárůst. O 16 procent se také oproti roku 2020 zvýšil počet uživatelů portálu –...

Číst více