×

Velká cena cestovního ruchu 2021/2022 začíná. Přihlaste svůj projekt.

Kampaň Znojmo Zadax byla úspěšná, přijelo více turistů

Znojmo zažilo s kampaní Zadax jednu z nejsilnějších turistických sezon. Město navštívilo přes 80 000 lidí. Objevovali navíc kromě vyhlášeného podzemí i méně známé atrakce, jako je například hradební opevnění. Více než třetina všech turistů využila volný vstup, který získali, pokud ve městě přespali nebo utratili peníze v kavárně či restauraci. V tiskové zprávě to uvedl Karel Semotam, mluvčí organizace Znojemská Beseda, kterou město zřídilo pro zabezpečení kulturních a společenských akcí. 

Znojmo letos díky kampani Zadax zažilo jednu z nejsilnějších turistických sezon

Cílem kampaně bylo zviditelnit město a pomoci cestovnímu ruchu. „Se Zadaxem, jak projektu zkráceně říkáme, jsme přišli velmi brzo, už v květnu. Naší myšlenkou bylo využít turismus jako nástroj pro podporu místních podnikatelů. Koronavirová turistická sezona neměla dobré prognózy a my jsme nechtěli jen sedět s rukama v klíně. Díky tomu za námi turisté jezdili už od června a přes prázdniny bylo plno,“ uvedl ředitel Znojemské Besedy František Koudela

Od začátku června až do konce září si mohli turisté vybrat mezi 140 zapojenými podnikateli, jejichž provozovny byly označené nálepkou Znojmo Zadax. Pokud u nich utratili určitou částku, obdrželi poukazy s volným vstupem. 

V porovnání se stejnými měsíci roku 2019 se celková návštěvnost turistických provozů Znojemské Besedy zvýšila o 51 procent. Zavítalo na ně bezmála 84 000 lidí. Největší nárůst zájmu zaznamenala expozice pivovarnictví. Novinkou letošní sezony byly tematické prohlídky, a to Večerní město v pověstech a prohlídky areálu pivovaru. Zúčastnilo se jich tisíc lidí. 

Kampaň ocenil například David Gross, který ve Znojmě vede vodácké centrum. „Už před hlavní sezonou o Znojmě a Zadaxu hodně lidí vědělo, což jednoznačně přispělo k tomu, že přijeli. Letošek byl z pohledu turismu velmi výjimečný a Zadax k tomu přispěl velkou měrou. Samozřejmě to bylo dané i tím, že lidé zůstávali v České republice,“ sdělil Gross.

Foto: Shutterstock.com

 
 

Nejnovější články z rubriky Česko a jeho regiony

Foto: A.T.I.C. ČR

Informační centra – vlivný sektor cestovního ruchu

Aktuálně v České republice působí 494 certifikovaných turistických informačních center (TIC), z nichž je 380 členy Asociace turistických informačních center ČR. Informační centra zaměstnávají v průměru 2 stálé pracovníky na hlavní pracovní poměr a 2 brigádníky využívané různorodě dle...

Číst více
Foto: Shutterstock.com

Statistika: Domácí a výjezdový cestovní ruch ve 3. čtvrtletí 2021

V průběhu loňské letní sezóny se meziročně zvýšil počet realizovaných kratších i delších pobytů, s cílem v Česku i v zahraničí.  Důvodem bylo především zlepšení epidemiologické situace a uvolnění cestovních restrikcí u nás i ve světě. Vícedenních cest se ve 3. čtvrtletí uskutečnilo o 13 % více...

Číst více
Foto: Shutterstock.com (montáž: COT group)

Cestu z nudy loni hledalo 21,5 milionu Čechů

Pro cestovatelský portál Kudyznudy.cz, který provozuje agentura CzechTourism, byl uplynulý rok opět rekordním. Počet návštěv překročil 21,5 milionu, což představuje 14procentní meziroční nárůst. O 16 procent se také oproti roku 2020 zvýšil počet uživatelů portálu –...

Číst více